Philips monitorkabel vervangen, waar kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
Heb al een poosje problemen met mijn 19" philips monitor. Kleurtjes die er niet horen enzo.
Nu heb ik het ding opengeschroeft en de kabel eruit gehaald. Die is redelijk makkelijk te vervangen.
Het probleem is alleen dat ik geen winkel kan vinden die mij zo'n ding kan leveren.

Dus weet iemand een leverancier die dit soort materiaal levert? of heeft iemand nog een defecte philips monitor staan, zodat ik die kabel kan overnemen?

ik ga er vanuit dat al die philips dingen hetzelfde zijn, maar het gaat om een 109B20.

Ik kan wel wat foto's posten als m'n cam geladen is.

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 21:24

Proximus

100% OC

Ik zou gewoon eens even met Philips bellen ik denk niet dat ze daar zo heel moeilijk over gaan doen :)

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ik ga er vanuit dat al die philips dingen hetzelfde zijn, maar het gaat om een 109B20.
Ga daar maar niet vanuit - ik heb een stel Philips 107E5 monitoren gekregen die van een school kwamen waar de PC gestolen waren en daarbij de (eveneens) vaste monitorkabels doorgeknipt waren.

Ik kon vrij makkelijk aan afgedankte 15" Philips monitoren komen (105B-gevallen), maar ze hadden zowel een andere connector als andere kleurcodes op de draden.

Wegens overschot aan monitoren en luiheid ben ik er nooit veel verder mee gegaan, maar ga er dus niet vanuit dat andere Philips monitoren dezelfde kabels gebruiken :'(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

waarschijnlijk zit de kabelbreuk net na de versteviging aan je monitor. dat is toch het geval bij een oudje dat ik hier nog staan heb

(te controleren door de kabel te buigen op die plaats en te kijken hoe het beeld reageert)

een oplossing imho is het inkorten van de kabel. gewoon doorknippen een paar cm na de versteviging, vastsolderen op de pcb/connector intern (eventueel de connector op het einde van de monitor recycleren)

om ervoor te zorgen dat je de kabel niet lostrekt (solderingen zijn niet zo heel sterk) kan je een knoop leggen in die kabel voordat hij de monitor verlaat. indien goed gedaan kan je aan de kabel trekken zonder de solderingen te belasten (vergeet vooral niet de kabel reeds door de behuizing te steken voor je hem vastsoldeert ;) )

indien met een connector gewerkt ik kan je uiteraard ook nog met de fabrikant contact op nemen om een vervangonderdeel te bestellen.

edit: ipv de knoop kan je ook een soort klem kopen, maar ik vermoed dat die iets moeilijker te vinden zijn (het zijn gewoon twee gebogen stukken kunstof met een paar vijzekes)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 15:15 ]