Toon posts:

LAN, WLAN en internet... het gaat niet samen :s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten!

Ik heb vrij standaard kabel netwerk, via een router heb ik internet op 3 vaste PC's. Daarnaast wil ik nu ook met een laptoppie in de tuin zitten internetten, dus heb ik een PCMCIA wireless kaartje gekocht, en deze gelinked aan de PC van mijn broer waar al een wireless kaartje in zat. Alle PC's zijn voorzien van XP SP2. De router ondersteund alleen kabels.

het probleem:
zodra het WLAN gelinked zit kan mijn broer niet meer internetten op zijn vaste PC. (deze gaat zoeken naar internet op 't WLAN). En ik kan dit niet oplossen ;( Uiteraard werkt internet op 't laptoppie dan weer wel.

ik hoop dat een van jullie dit probleem wèl weet op te lossen, want ik wordt er niet echt vrolijk van.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Uit eigen ervaring kan ik je aanraden een Access Point aan te schaffen en die ook aan te sluiten op je router. Zo heb je niet per se die PC nodig en scheelt je een hoop "gekloot".

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 17-04-2006 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
happy.. :/

heeft er iemand een second-opinion?... dat zou een stuk beter uitkomen, en een hoop geld besparen.

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Als je broer een DHCP adres heeft: geef hem een vast ip adres met als gateway de router van je LAN.

Life is what happens while you make other plans.

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
Als je broer windows XP heeft, kun je de LAN + WLAN netwerken laten bridgen. Dit kun je doen door in 'netwerkverbindingen' beide netwerkverbindingen te selecteren en dan te kiezen voor 'verbindingsbrug maken'. Graag adviseer ik je wel je hierover even in te lezen :)

Verwijderd

Joen heeft echt wel een punt hoor , voor 40 euro vben je van alle problemen en last verlost ... wireless router of acces point kost echt niks meer ...

De kabels die er liggen kan je gewoon blijven gebruiken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 14:13 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Netwerkverbindingen -> Geavanceerd -> Geavanceerde instellingen -> Adapters en bindingen

en daar je LAN boven je WLAN zetten. Daarna een netwerkbrug bouwen.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:10:
Joen heeft echt wel een punt hoor , voor 40 euro vben je van alle problemen en last verlost ... wireless router of acces point kost echt niks meer ...

De kabels die er liggen kan je gewoon blijven gebruiken
Inderdaad. Geef er alstjeblieft wat geld voor uit en je bespaart je zelf een hoop ellende om het softwarematig aan de gang te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
sjees zeg, wat een hoop posts... ik d8 dat ik er misschien wel 2 zou hebben nu.

BEDANKT :D
probleem is opgelost, met dank aan allen, en in het bijzonder Silverstorm
Pagina: 1