Toon posts:

Linux op een oude laptop, welke versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke versie van Linux zou ik het beste kunnen draaien op een oude laptop met de volgende specs: celeron 333mhz processor, 256mb intern geheugen, 4,3gb harddisk (Fujitsu Lifeboek C-4110, ofwel de TU/e studentenlaptop van de generatie 1999)?

Ik heb namelijk na wat gesoldeer aan het moederbord (de voedingconnector zat los) mijn eigenlijk al afgeschreven laptop weer aan de praat gekregen en ik zou hem nu willen gaan gebruiken als database voor mijn platen- en cd-collectie en om aantekeningen op te maken bij het lezen van boeken. Office-werk dus. Nu had ik er de laatste versie van openoffice opgezet, maar die loopt vast en ik heb het vermoeden dat dat komt doordat er windows 98 first edition op draait. Nu kan ik er wel windows 98 SE op gaan installeren (windows XP draait hij niet), maar als ik dan toch opnieuw ga installeeren kan ik net zo goed Linux eens uitproberen. Nu kwam ik tegen dat veel recente Linux versies ondertussen net zo groot en zwaar zijn als windows XP en dus eigenlijk geen optie voor op deze laptop. Vandaar mijn vraag: welke versie van Linux zou goed zijn voor deze toepassing? Ik zou wel graag een gebruiksvriendelijke GUI hebben, dus geen volledige kale versie, maar het hoeft allemaal niet spectaculair te zijn.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Precies voor dit soort vragen hebben we Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6 , daar mag je je vraag opnieuw stellen :)

Dit topic is gesloten.