Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[auto] wassen na overspuiten... vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 10.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb mijn auto een kleine 2 weken geleden laten spuiten aan de achterkant. Dit is gebeurd bij schadeherstel.

Nu is de auto best weer smerig en ik heb hem morgen nodig om in een rouwstoet te rijden, dus ik wil hem graag wassen.

Een wasstraat is uit den boze bij mij, vanwege de krasjes die het veroorzaakt.

Nu wil ik straks naar zo'n doe-het-zelf box rijden met hogedrukspuit.

Die hebben allerlei programma's zoals wassen, hotwax enz...

Mag ik die allemaal gebruiken of moet ik langer wachten?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Geen probleem, lekker wassen die auto.
Heb ook ooit schade gehad, mocht meteen wassen toen ik hem meekreeg, wasstraat mocht pas na 2 weken. :)

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
JdM schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:18:
Geen probleem, lekker wassen die auto.
Heb ook ooit schade gehad, mocht meteen wassen toen ik hem meekreeg, wasstraat mocht pas na 2 weken. :)
Dus ook al die programma's zoals de schuimborstel en de wax kunnen geen kwaad?

Thanx... Einde vd middag ga ik op naar de wasstraat... :)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

En anders neem je het zekere voor het onzekere en spuit je hem alleen even af met de hogedrukspuit, zonder borstels, schuim en wax enzo. Dan is het ergste vuil eraf. Neem komende week even contact op met het schadeherstelbedrijf waar je bent geweest en vraag hun wanneer je de auto veilig kunt wassen op de manier die jij wilt :)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

freddyathlon schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:21:
[...]

Dus ook al die programma's zoals de schuimborstel en de wax kunnen geen kwaad?

Thanx... Einde vd middag ga ik op naar de wasstraat... :)
Die schuimborstel zou ik sowieso niet gauw gebruiken........ daar wast iedereen zijn wielen mee (remstof) en er zit vaak veel zand en vuil in.
Ik neem altijd een emmertje mee en een spons, eerst wat spoelwater in de emmer doen om je spons goed nat te houden en dan spoelen/schuimen/wassen-sponsen/spoelen/waxen/demi-water.
Wax is nooit erg, dat doet namelijk niks met de lak, dat ligt er alleen maar bovenop.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waarom niet gewoon met de tuinslang en 'n spons als je twijfelt ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Die schuimborstel zou ik sowieso niet gauw gebruiken........ daar wast iedereen zijn wielen mee (remstof) en er zit vaak veel zand en vuil in.
Met stom..

Gewoon afspuiten en met een spons eroverheen..

Have a wheelie good weekend!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Als een auto pas gespoten is, moet je nooit waxen. De lak moet zo'n 2-3 maanden (afhankelijk van weersomstandigheden) kunnen uitdampen.

Gewoon wassen en daarna kun je alles ermee doen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Hier in de buurt hebben we een krasloze wasstraat, dat is met lappen vilt ipv borstels enzo, best OK want je hebt niet meer die mini krasjes die je in de zon kunt zien zoals bij normale wasstraten. :)

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Sheik schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:29:
Als een auto pas gespoten is, moet je nooit waxen. De lak moet zo'n 2-3 maanden (afhankelijk van weersomstandigheden) kunnen uitdampen.

ja, en wat doet de VW dealer hier in Zaandam?

heeft me nieuwe Caddy dus in de was gezet. die lelijk kringen krijg je dus nooit meer weg :X

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sheik schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:29:

Gewoon wassen is ook niet aan te raden. Het beste kunnen pas gespoten delen helemaal niet nat gemaakt/gewassen worden. Als het regent is dat wat anders, maar er meteen met een spons overhee is redelijk onverstandig.

• Sheik
Mwoa die kringen krijg je altijd wel weg, daarnaast zijn die waxen zo slapjes dat het niet zo schadelijk is. Bij sealwaxen kun je grote problemen verwachten in de vorm van vlekken op de lak.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 00:35
MaCe1337 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:35:
Hier in de buurt hebben we een krasloze wasstraat, dat is met lappen vilt ipv borstels enzo, best OK want je hebt niet meer die mini krasjes die je in de zon kunt zien zoals bij normale wasstraten. :)
hier in het westen heb je helemaal geen wastraten meer die krasjes veroorzaken zover ik weet :? vroeger moest je idd je auto niet door een wasstraat halen :P de meeste grote dealers wassen hun auto's allemaal in hun eigen was straat

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 23-04-2006 18:04 ]

>PC specs<

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 22:38
KappeNou schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:02:
[...]

hier in het westen heb je helemaal geen wastraten meer die krasjes veroorzaken zover ik weet :? vroeger moest je idd je auto niet door een wasstraat halen :P de meeste grote dealers wassen hun auto's allemaal in hun eigen was straat
In mijn ervaring geeft bijna elke wasstraat krasjes. Ook die met flappen. Daar blijft ook gewoon troep in hangen van je voorganger.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sheik
Precies, krasloos bestaat echt niet.
Pagina: 1