[XP] Active Desktop verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Al maandenlang heb ik een desktop die 3 verschillende webcams in de wereld laat zien. Niet streaming, gewoon de JPG's die online staan, en die worden alleen ververst bij een F5, of rechtermuisknop en dan refresh. Sinds ik netsupport manager heb geinstalleerd, is deze desktop verdwenen en ook de de-installatie van netsupport heeft em niet teruggebracht. Ik heb het forum vannacht flink doorgelezen maar geen vergelijkbare situatie kunnen vinden, wel 1 register key, deze verwijderd en reboot, zonder effect, (local user, etc etc etc onder explorer.)

Verder heb ik TweakUI gedowned en installed, hier het vinkje bij allow web content on desktop weggehaald (stond al aan dus) en vinkje weer teruggezet, maar wederom zonder effect.

Voor zover mij bekend staat in de standaard instellingen van beeldscherm, desktop, web etc ook alles goed.

De specs :

AMD Athlon XP 3200
1024 MB GEIL ram
ATI 9600

Windows XP pro met SP2 en alle updates

Ik werk zonder "achtergondplaatje", maar als ik nu een plaatje instel, dan werkt dat wel gewoon

edit : ik heb netsupport opnieuw installed, alle settings nagelopen maar geen succes, weer de-installed, toen PCI GDIhooks in mn apparaatbeheer verwijderd, hing onder mn beeldschermadapters, reboot, geen effect, regcleaner eroverheen, geen effect, systeemherstel heeft ineens maar 1 restorepunt, van gisteren, dus dat heeft ook geen zin

[ Voor 15% gewijzigd door MMMMMM op 17-04-2006 13:49 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke registry key had je nu precies weggegooid? :)

• MMMMMM
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\***

die laatste *** weet ik op dit moment niet, ben op werk, maar daar stond de sleutel "ActiveDesktop" met een hexadecimale waarde. Die heb ik ge-delete.

Zal deze post vanmiddag dus aanpassen door die wildcards te vervangen, maar of het bijdraagt aan de oplossing ? Mocht iemand niet tot vanmiddag willen wachten, ik neem aan dat iedereen ongeveer wel dezelfde tree heeft, dus zelf de *** kan invullen

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/loebaskiller/1.JPG

Hier een shotje hoe het er bij mij uitziet.

/edit

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/loebaskiller/3.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 07:56 ]

• MMMMMM
Uit mn hoofd stond ie onder desktop

/Edit: komt niet herkenbaar voor, ik heb sterk het gevoel dat netsupportresten dit veroorzaken, heb services nog eens bekeken, maar kan daar niets vinden van netsupport, nsm of client32

[ Voor 73% gewijzigd door MMMMMM op 18-04-2006 08:06 ]

• MMMMMM
kga zo naar huis, misschien dat dit http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/918165? iets oplevert

• MMMMMM
Helaas, ook dit heeft niet mogen baten !

edit: reactie op bericht hieronder zit in je mailbox elevator

[ Voor 46% gewijzigd door MMMMMM op 19-04-2006 14:40 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je zelf de laatste poster bent - zou je dan je laatste reactie willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? Kicken van je topic binen 24 uur is niet toegestaan :)

• MMMMMM
zojuist HKLM\Software\Policies bekeken, maar deze is al leeg, staat sleutel in (default) zonder waarde en van het type REG_SZ, ook merk ik dat films niet meer vloeiend worden afgespeeld, om de 10-15 seconde, staat het beeld een halve sec stil, dr zit ergens iets van troep maar kweenie waar 8)7 Verder heb ik gezocht naar een tooltje dat alles van netsupport weghaalt, zoals die er zijn van nvidia of symantec/norton, maar nog niet gevonden

edit : Zojuist NSM weer geinstalleerd, verwijderd met een tool (remove.exe 30 day trial) maar geen succes, daarna drivers videokaart verwijderd, nieuwste van ATI geinstalleerd, geen effect, ga nu onderstaande proberen

edit2 : andere user lukt wél ! het zit dus in mijn account, maar waar 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door MMMMMM op 22-04-2006 10:45 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Kijk ook eens in HKCU\Sofware\Policies - dat is dezelfde key maar dan voor users - al zou je het ook kunnen testen door even een nieuwe user aan te maken, daarmee in te loggen en kijken of je dan wel een activedesktop in kan stellen :)

• MMMMMM
Kick ! Echt niemand die nog opties heeft ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Nouja - als je genoeg tijd hebt kan je het nu gaan testen door:

- Met je oude account stukjes registry te gaan exporteren (begin eens met HKCU\Software\Microsoft :P
- In je nieuwe account de registry terug te importeren
- Uitloggen en inloggen in je nieuwe account

Net zolang tot het mis gaat :)

• MMMMMM
Zoveel tijd heb ik dus niet :) , in windows 2000 zat een optie active desktop aanzetten en die moet ik hebben voor windows XP (zegt mn gevoel)

en een ordinaire KICk uiteraard :9

• MMMMMM
Heb het probleem nu op 2 clients, allebei na installatie en de-installatie van netsupport 9, heeft iemand een idee ?

• MMMMMM
Vandaag hier weer eens ingedoken en mn tabblad "web" is ineens weg.

Ik ga nu http://www.winxptutor.com/webtab.htm proberen (key in register wegmikken)

edit : helaas, tabblad terug, staat goed ingevuld, maar geen beelden op de desktop

[ Voor 22% gewijzigd door MMMMMM op 23-11-2006 20:28 ]

Pagina: 1