Computer start niet op bij aansluiten USB-apparaat

Pagina: 1
Acties:

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 18:25
Ik heb het volgende probleem:

Mijn computer start niet op als ik een USB apparaat aansluit, wat hij normaal gesproken altijd heeft gedaan, dit is dus plotseling gekomen. Nou dat de computer is opgestart kan ik een USB apparaat (bijvoorbeeld printer of USB-stick) gewoon weer aansluiten en dan pakt die hem wel. Waar kan dit aanliggen? Is er misschien en probleem met de voeding? Of is er iets met het moederbord?

Specs PC: moederbord: Een Asus, type weet ik niet meer precies, in ieder gevaal een m-ATX versie (zonder sata). 256 mb ram, 120 GB WD HD, Geforce 5700 (volgens mij, is volgens mij ook niet zo van belang) en een 350 Watt voeding, die standaard in de standaard mycom kast zat. Ik hoop dat jullie weten waardoor dit is gekomen (en dat dit topic in het goede forum staat :P)

Groeten, Tim

Verwijderd

Wat bedoel je met "start niet op" ?

Blijft het scherm zwart ?
Blijft hij hangen tijdens de POST ?
Blijft hij hangen bij het laden van het OS ?
...

Welke CPU zit er in het ding ?
Is er recent iets van hardware veranderd ?

Het moederbord zal het wssk niet zijn, want dan zouden (denk ik) je USB poorten helemaal niet meer werken.
De voeding zou kunnen, maar vermits dit probleem jonger is dan de voeding (denk ik) zal het hier waarschijnlijk ook niet aan liggen

Verwijderd

Wat is de bootvolgorde in je bios?

Probeer daar eens USB/ removable devices etc uit te zetten.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-02 15:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Al eens geprobeerd op de boel op een andere USB-poort te pluggen?
Had zelf laatst met een HP machine dat als ik de externe harddisk op de USB aan de voorzijde aansloot, dan probeerde hij er van op te starten. Bij het aansluiten van de schijf op een USB-poort aan de achterzijde gaf booten geen probleem.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 18:25
Nee het heeft geen zin, dit op een andere poort aan te sluiten. En hij blijft vasthangen in het scherm waar je op delete kan drukken om het bios in te komen. Dus verder dan dat komt ie niet.
ik zal binnenkort dan eens even gaan kijken naar de bootvolgorde, misschien werkt dat.
Bedankt voor de snelle reacties.