Toon posts:

@home Family perikelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een probleem voorleggen:

zoals de meeste onder jullie weten heeft @home onlangs de paketten gewijzigd. Ik heb altijd het @home Family pakket gehad en juist dit pakket is verdwenen. Ik wordt nu door @home gedwongen om te kiezen voor een ander pakket, Internet Soms, regelmatig of intensief (belachelijke namen trouwens). Alles mooi en aardig, maar ik wil na mijn huidige contract periode naar een andere provider. Nu vroeg ik me dus af of ik, door het kiezen van een ander pakket, weer vastzit aan een nieuw jaarcontract. Mailtje naar @home gestuurd en zowaar, een reactie:

Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Bij iedere contractswijziging gaat u een nieuw jaarcontract aan. Dit
staat ook in de algemene voorwaarden. Ieder abonnement heeft haar eigen
contract.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

M. van Heusden
Manager Klantenservice

Dus, als volgt: Ik wordt door @home gedwongen een ander pakket te kiezen, omdat zij ervoor kiezen @home Family te schrappen, en vervolgens zit ik aan een nieuw jaarcontract vast... best raar, aangezien ik er zelf niet voor kies om een ander pakket te kiezen... ik vond Family prima... Mag dit? En kan ik hier wat tegen doen? Ik zie het niet zitten om vanaf nu weer een jaar aan @home vast te zitten...

Suggesties?

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
je zit niet aan een nieuw jaarcontract vast. Ik ben vorige week omgegaan naar Internet Regelmatig. Had eerst ook Family. Je hoeft je dus nergens druk over te maken. Stond ook ergens op de site en als je wijzigt, dan staat het ook in de bevestiging die je per mail krijgt.

EDIT: Check mijn wijziging: (je hebt dus echt geen nieuw jaarcontract)

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Op uw verzoek wordt per 10 april 2006 uw abonnement omgezet van @Home Family naar Internet Regelmatig 2000.

De belangrijkste punten op een rij:
-Met Internet Regelmatig 2000 is de snelheid waarmee u surft lager dan met @HomeFamily.
-De maandelijkse abonnementskosten voor Internet Regelmatig 2000 zijn
29,95 euro.
-Bij de abonnementswijziging vervalt de dienst "Extra PC's".
-Verder is het belangrijk dat u uw modem herstart. Dit doet u door de stroomtoevoer van uw kabelmodem gedurende 30 seconden te onderbreken.

Ook vragen wij u aandacht voor het volgende:

-Omdat het @Home Family abonnement uit de markt is gehaald, gaat u bij deze abonnementswijziging geen nieuw jaarcontract aan.

-Uw wijzigingsverzoek heeft bij ons het referentienummer: blabla.
Als u vragen of opmerkingen heeft over de wijziging van (@Home Family) naar Internet Soms 750, gebruik dan dit referentienummer in uw correspondentie.

-U hoeft geen administratiekosten te betalen.

-U kunt tot zeven dagen na ontvangst van dit bericht reclameren. Uw aanvraag voor wijziging van uw abonnement wordt dan ongedaan gemaakt.
Als u niet op dit bericht reageert, dan wordt uw abonnement automatisch
omgezet.

-De factuur waarop de wijzigingen zichtbaar zijn, ontvangt u een maand na de omzetting van het abonnement. U betaalt tot de omzetting voor het oude abonnement. Vanaf bovengenoemde datum betaalt u de nieuwe abonnementskosten.

Meer informatie over wijzigingsverzoeken en de daarbij behorende voorwaarden vindt u op http://help.home.nl. Vervolgens zoekt u met het zoekwoord "wijziging".
Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

M. van Heusden
Manager Klantenservice

[ Voor 81% gewijzigd door djeejdjeej op 17-04-2006 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
toch raar dan. Ik heb de helpdesk gemaild met de situatieschets: eerst Family abonnee, nu moet ik switchen, heb ik dan een nieuw jaarcontract... en @home zegt: JA!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:47

Format-C

Tracing Rays

Dit wat jij beschrijft is idd behoorlijke naaierij.

Iedereen met een @home Family pakket is dus "verplicht" een jaar langer lid. En dat is vast de categorie die de meeste abbo's heeft.

Met verzekeringen is het zo; als er iets wijzigt in de prijs oid, kan je binnen een bepaalde tijd opzeggen.

Het kan haast niet anders dan dat je er wel vanaf kan. En dat dit voor een internet abonnement ook zo is. Al had je misschien direkt aan moeten geven niet verder te willen met @ home op deze manier. Of met een andere ( gedwongen) abonnementsvorm.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 17-04-2006 12:51 . Reden: typo ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gedaan... Heb er destijds ook hier op gathering een topic over geopend... @home weigerde echter mijn contract op te zeggen...

Ook een qoute van de site:
Bij wisseling tussen kabelinternetdiensten blijft de overeenkomst van kracht, met dien verstande dat de duur van de overeenkomst als genoemd in artikel 21.1 een nieuwe aanvang neemt als ware het een nieuwe overeenkomst. Dit betekent dat bij het overstappen op een ander abonnement van @Home het contract weer een minimale duur heeft van één jaar.

Alle Family abonnees zijn dus echt verplicht nog een jaar extra lid... dat moet toch niet mogen

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik weet niet precies wat er in het contract staat dat je met @Home hebt, maar als daar bepaalde snelheden en bedragen in genoemd worden waar ze nu ineens vanaf willen stappen, zou dat dan geen contractbreuk zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ook vragen wij u aandacht voor het volgende:

-Omdat het @Home Family abonnement uit de markt is gehaald, gaat u bij deze abonnementswijziging geen nieuw jaarcontract aan.
Okay. Dat neem ik dan maar aan... dan is het duidelijk! Dank je!

Verwijderd

Topicstarter
Mei schreef op maandag 17 april 2006 @ 13:00:
Ik weet niet precies wat er in het contract staat dat je met @Home hebt, maar als daar bepaalde snelheden en bedragen in genoemd worden waar ze nu ineens vanaf willen stappen, zou dat dan geen contractbreuk zijn?
Dat hoopte ik destijds ook, en in principe is dat het ook natuurlijk. Ik heb een contract getekend voor @home Family. @home schrapte dat pakket, dus ik dacht: Contractbreuk. Maar @home trapte daar niet in. Ik ga er als abonnee niet op achteruit... Ik behoud dezelfde snelheid voor een lager bedrag per maand... dus was er geen mogelijkheid om het contract te beeindigen...

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Graag gedaan! Doe het wel voor 1 mei anders loop je misschien wel tegen problemen aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt geloof ik helemaal gek nu! Had @home alsnog maar even een mailtje gestuurd om te verifieren dat door het verdwijnen van @home Family en de gedwongen wijziging van abonnementsvorm het jaarcontract niet opnieuw verlengt wordt... Ze reageerden als volgt:
Wij willen u bij deze informeren dat u geen nieuw jaarcontract aangaat
bij genoemde wijziging. Onze excuses voor de verkeerde informatie
in de door ons eerder verstuurde e-mail.
Dus ik denk, mooi, dan kan ik met een gerust hart naar abonnemenstwijziging@home.nl gaan mailen dat ik over wil stappen naar Internet Regelmatig 2000. Krijg %@# de volgende reactie:
Het is inderdaad zo dat u niet met een jaarcontract verlengt word. Wel
met een Half jaar contract.

Graag met spoed laten weten of u hier wel mee akkoord gaat. Dan zetten
we de wijzing voort.
Proberen ze bij @home me te mindfucken ofzo, elke week zeggen ze iets anders! Dit hoef ik toch niet te accepteren? Het is niet mijn schuld dat ik een ander pakket moet kiezen! Ik wordt helemaal gek van die mensen daar... Kan iemand mij bevestigen dat het contract inderdaad met een half jaar wordt verlengt. En is er iemand die weet of dit uberhaupt mag??
Pagina: 1