Hallo mensen,
Ik heb een probleem, en ik ben even ten einde raad.
ik heb sinds kort een nieuw mb + processor, een DFI nf4 U en een opteron 144,
samen met 1024 mb kingston, 2x WD raptors, 500 Wt levicom voeding.
Na de hardware te hebben gemonteert en bekabeling en bios te hebben aangepast
heb ik voor de zekerheid een "schone" xp installatie gedaan.
Ik wil mijn setup in raid 0 net zoals voorheen. (Toen met, gigabkn8-e s754, 1024mb, 2x raptor)
Echter nadat ik de xp cd erin heb zitten en wil installeren, begint het al...
de floppy die bij mijn DFI zit, kan niet worden gelezen (nee, zit geen slot meer op) en in
andere pc's kan ik hem ook niet uitlezen. Dus heb ik mijn oude floppy van de Gigabyte kn8-e
(ook nf4) gepakt... Dit werkte en ik heb windows kunnen installeren, Nadat windows erop stond,
heb ik om 1 of andere reden nogmaals windows proberen te installeren omdat de vorige niet 100 %
verliep.
Echter, elke poging die ik heb gemaakt om de raid drivers te installeren zijn mislukt!!
Op F6 drukken, drivers installeren. Dus als ik eenmaal de voorw. van Xp heb geaccepteerd e.d. kun je je schijf kiezen om te install. maar daar staan 2 schijven..
In de startup staat netjes "striping"( das raid 0) maar bij installatie ziet hij dus 2 losse schijven. Dus install. afbreken opnieuw installeren en opnieuw en nog een keer, totdat ik op F6 kon blijven drukken maar mij niet meer naar de raid drivers werdt gevraagd.. En sindsdien (na de 6 de poging om te installeren) krijg ik nu de melding:
Disk Boot Failure, insert boot disk and press enter, ofzoiets
maar het erge is, ik kan na de Bios, niets meer kan, ook als ik de xp cd erin heb zitten, pakt die
niet en geeft gelijk die Boot failure. Nou heb ik gelezen dat je een floppy moet maken met 3 bestanden;
Boot.ini - NTLDR - Ntdetect.com
Maar ik heb alleen een backup boot.ini en die is ongeldig, want deze heb ik uiteraard gebruikt..
Dus de disk die ik heb gemaakt werkt niet.
Heeft iemand een idee waar ik een onbewerkte boot.ini vandaan kan toveren?
of weet iemand zo'n diskette online te staan of kan ze mij mailen of via msn?
Of een andere oplossing?
Dank voor uw tijd!!
Ik heb een probleem, en ik ben even ten einde raad.
ik heb sinds kort een nieuw mb + processor, een DFI nf4 U en een opteron 144,
samen met 1024 mb kingston, 2x WD raptors, 500 Wt levicom voeding.
Na de hardware te hebben gemonteert en bekabeling en bios te hebben aangepast
heb ik voor de zekerheid een "schone" xp installatie gedaan.
Ik wil mijn setup in raid 0 net zoals voorheen. (Toen met, gigabkn8-e s754, 1024mb, 2x raptor)
Echter nadat ik de xp cd erin heb zitten en wil installeren, begint het al...
de floppy die bij mijn DFI zit, kan niet worden gelezen (nee, zit geen slot meer op) en in
andere pc's kan ik hem ook niet uitlezen. Dus heb ik mijn oude floppy van de Gigabyte kn8-e
(ook nf4) gepakt... Dit werkte en ik heb windows kunnen installeren, Nadat windows erop stond,
heb ik om 1 of andere reden nogmaals windows proberen te installeren omdat de vorige niet 100 %
verliep.
Echter, elke poging die ik heb gemaakt om de raid drivers te installeren zijn mislukt!!
Op F6 drukken, drivers installeren. Dus als ik eenmaal de voorw. van Xp heb geaccepteerd e.d. kun je je schijf kiezen om te install. maar daar staan 2 schijven..
Disk Boot Failure, insert boot disk and press enter, ofzoiets
maar het erge is, ik kan na de Bios, niets meer kan, ook als ik de xp cd erin heb zitten, pakt die
niet en geeft gelijk die Boot failure. Nou heb ik gelezen dat je een floppy moet maken met 3 bestanden;
Boot.ini - NTLDR - Ntdetect.com
Maar ik heb alleen een backup boot.ini en die is ongeldig, want deze heb ik uiteraard gebruikt..
Dus de disk die ik heb gemaakt werkt niet.
Heeft iemand een idee waar ik een onbewerkte boot.ini vandaan kan toveren?
of weet iemand zo'n diskette online te staan of kan ze mij mailen of via msn?
Of een andere oplossing?
Dank voor uw tijd!!