[2003] Zoek een NTFS Expert

Pagina: 1
Acties:

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ik heb uren lopen googelen maar zonder resultaat.
Eigenlijk is mijn probleem aanwezig op XP , maar kom tot de ontdekking dit ook op de Server aanwezig is.

Een uitleg :

Eens in de zo veel tijd moet ik een image terug zetten op de server. Zoals bij velen wel bekend is natuurlijk. Ik gebruik hier voor Ghost versie 8.3 en dan vanaf een BootCD (Dus in DOS)

Normaal gaat dat altijd perfect tot en met de dag van gisteren en ik er dus nu helemaal niet meer uit kom. Alles op papier gezet zodat ik werkelijk niets over het hoofd zie.
Voor dat ik Microsoft ga bellen wil ik toch eerst kijken of hier niet iemand een oplossing heeft. Niets tegen Microsoft maar ik heb wel eens iemand aan de lijn en dan denk ik Tja.

Maar goed hier komt het :

Ik heb deze configuratie :

Dit systeem heeft 2 HDDS (niet in RAID opstelling dit keer)

Schijf 1 is Western Digital PATA aansluiting
Schijf 1 zit aan Primary Master en is 315 GB / 289 GB +/- Beschikbaar

Schijf 1 bestaat uit 2 Primaire Partities :

Schijf 1 Partitie 1 is Systeem [C:\] Groote is 10001 GB
Schijf 1 Partitie 2 is Data-Opslag [E:\] Groote is 288 GB

-

Schijf 2 is Western Digital PATA aansluiting
Schijf 2 zit aan Primary Slave en is 40 GB / 37,2 GB +/- Beschikbaar

Schijf 2 bestaat uit 1 Primaire Partitie

Schijf 2 Partitie 1 is Data-Opslag [D:\] Groote is 37,2 GB

-

Het Probleem :

Ik heb 1 folder van naam verandert en een paar files van naam veranderd. Ook heb ik de map Image toe gevoed op E:\
Daarna wilde ik de Hoofd Image terug zetten zoals ik dat normaal gesproken altijd doe via DOS.

Opstarten met DOS CD starten van Ghost en dan staat op de drive 1:2 (2 is 2e Partitie 1e Drive) normaal in E:\Image\ mijn Image_Main.gho.

Wel nu ? Ik zie de map Image niet meer. Ook de folders die ik bij de ROOT zette zijn niet zichtbaar dus ik kan er niet heen browsen vanaf de Ghost Dos Interface.

Dus ik dacht oke wat vreemd? Start opnieuw op en plaats de Image_Main.gho in de ROOT van E:\, Haalde meteen de map Image weg had dus geen zin blijkbaar.

Toen ik weer een reboot deed zag ik weer bij Ghost niets staan. Grr er stond dus niet de image die ik had verplaatst naar de ROOT. Toen heb ik het blindelings in getyped an ja hoor hij opende hem en kon de Image terug zetten.

Wat is hier aan de hand?

Goed zoals het hoort en na veel zoeken hier en daar las ik dat je dan recovery console moet doen en alle vormen van CHKDSK moet draaien, wel dat heb ik dus ook gedaan met heel vreemd resultaat.

Zodra ik in de R. console was na het aanmelden gebeurde het volgende :

C:\WINDOWS> CHKDSK C: /P /R
CHKDSK heeft een of meer fouten gevonden...

Shit! Ik dacht nee wat nu ?! Hij vraagt niet voor een reparatie? Omdat er meteen de stats kwamen en verder niets. Dus ik voor de tweede keer

C:\WINDOWS> CHKDSK C: /P /R
CHKDSK is gereed met het controleren van het volume

Geen fouten dus? Of had die die al gemaakt hmm geen idee maar had toen een goed gevoel hehe

Zelfde gedaan voor de rest :

C:\WINDOWS> CHKDSK D: /P /R

C:\WINDOWS> CHKDSK E: /P /R

Geen fouten? Terwijl ik dus niet vanaf dos in ghost die map kan zien en dat is toch echt E: vreemd genoeg. Maar oke ik vertouw het en start opnieuw op.
Toen ik het zelfde nog een keer deed vanaf de windows cd was alles in order. Geen fouten.
Dus dacht ik nu start ik zonder de windows cd op en hopelijk gaat nu alles prima.
Ik kom in windows geen probleem. Ik kan alle mappen en bestanden in windows explorer zien totaal geen probleem. (Dit was altijd al zo maar ik dacht meld het er maar even bij)

Dus toen weer opnieuw rebooten met de BootCD en wat denk je? Nee hoor! nog steeds kan ik geen nieuwe map zien. En nu nog wat vager als ik naar 1:1 ga dat is dus C:\ Partitie 1 dan zie ik gewoon alle files. Ga ik naar 1:2 Partitie 2 wat dus E:\ is in Windows zie ik geen map met de naam Image. En zelfde de map Recycler is weg. Grr zo vaag!

Dan kan men wel zeggen Fonk doe alles op nieuw en formarteer het weer. Maar als ik nu zeg dat we net een nieuwe drive van bijna 300 Gb hebben omdat ik dit probleem wel es vaker heb gezien en de enige manier was dus Format en terug zetten. Maar nu heb ik geen eens een Defrag programma gebruikt. PC en Server is niet overclocked. De BIOS is up2date en standaard.

Ik snap er echt niets van. Maar ik liet het er niet bij. Lees ik ineens ergens dat als je blijkbaar te veel mappen hebt dat je MFT het niet bij houd ofzo? Dus inderdaad ik heb de FOR truck ook gedaan.

FOR /L %G IN (1,1,10000) DO MD %G

FOR /L %G IN (1,1,50000) DO ECHO HEY > %G

Het maken van heel veel mappen 10.000 en dan de tweede zorgt er voor dat er in een map 50.000 files komen. Als je die dan weer zou deleten zou je MFT extra groot moeten zijn en als je dan je MFT Defragt dan zou dat probleem er niet meer zijn. Het leek me vrij logich alleen wel raar. Dat zou dan betekenen dat iedereen met windows ook die er niets van snappen dit moet doen als ze een fout hebben in dos of NTFS Dos? Beetje vreemd.

Viel me na de Defrag met Diskeeper wel op dat de MFT niet in 2 delen wil. Nu kan dat wel er niets mee te maken hebben hoor. Ik vind het ook maar een vreemde zaak.

Als ik nu weer opstart met een bijv NTFDOS CD en ik zou dan chkdsk daar mee doen? de ene keer zegt ie in orde maar 9 van de 10 keer gaat de eerste keer dan ineens wel fout.
Windows heeft fouten gevonden. Maar daarna gaat ie ze wel weer repareren. Het gekke is alleen dat het geen effect heeft in Ghost.

Ja Ghost start inderdaad niet op met NTFS. Maar dat was altijd al zo geweest en toen zag ik gewoon netjes alle mappen en files. Ze staan er wel nu, maar zijn blijkbaar onzichtbaar geworden.

Hoe ik dit moet op lossen ik heb geen idee. Ik heb zou dus nu weer een drive moeten kopen? maar zo blijf je dus bezig.

Wat wel erg vreemd is. in NTFSDOS laat hij wel alle files zien. Maar ja dat is ook logisch denk ik na het Mouten. Maar daar doet ie het dus wel.
Maar gewoon op de manier zoals ik al jaren doe lijkt het er op dat ik geen extra map meer aan mag maken in windows omdat ie dat niet zou zien in Ghost Interface.

Ookal zou ik naar de Data-Opslag map gaan en daar in bijv een map open waarvan ik weet ik die een keer heb gemaakt laten we zeggen 2 dagen terug dan kan ik ie dus ook nier vinden. Probleem is dus niet alleen de ROOT.

Mocht er iemand zien wat hier aan de hand is. En met alle respect voor Microsoft masar ik vraag me echt af of hun wel weten hoe ik dit moet oplossen. Want antwoorden van hun van u moet u PC formateren heb ik nu echt niets aan!

Hopelijk weten tweakers mij te vertellen hoe dit kan. En geloof me Server is 100% virus vrij.

Ik hoop het!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vermoed dat je problemen te maken hebben met het gebruik van de NTFS4DOS driver in combinatie met NTFSv5 (XP en 2003 NTFS versie).
Er zijn inderdaad wat subtiele wijzigingen doorgebracht ten opzichte van NTFSv4 wat in 2000 gebruikelijk is (onder andere MFT verdelingen).
Je filesystem checks zouden nog wel eens daardoor veroorzaakt kunnen worden.

Ik zou het eens met een BartPE CD proberen, deze zijn win32 based en maak je op basis van XP/2003.
Hiermee zou je compatibility issues met NTFS driverversies mee kunnen voorkomen.

Je hebt Ghost, je kan 'm als plugin verwerken in je image zodat je vanuit je BartPE Windows-omgeving met native NTFS support wel kan werken.
Ook drivers en dergelijke kun je zo inbouwen (doe het zelf ook, scheelt een boel als je zowat elke RAID driver erin hebt zitten :P )

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 17-04-2006 12:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• maartn
Dank je! Dat is misschien wel een goede tip.

Toch vind ik het heel vreemd. Hier een paar testen :

Als ik opstart met de bootcd van windows xp pro dan recovery doe en CHKDSK C: /P
Eerste keer geeft ie dus fouten aan. Doe ik het daarna nog een keer geen fouten. Rest van de partities gaan ook prima.

Start ik nu op met de bootcd voor Ghost en ik zou bijv vanaf daar NTFS Dos Pro draaien geloof me dan vind ie ineens weer fouten op C:\
Doe ik dan weer windows Xp recovery dan vind ik weer een fout en daarna weer niet.
Doe ik hier na weer windows revovery dus gewoon 2 keer achter elkaar met een boot (geen fouten)

Dan zou je denken? het is gemaakt !

Maar als ik dan opstart met de bootcd voor NTFS Dos en zou dat laden (Ging normaal altijd goed)
NU zegt ie dit :

Kan Volume Informatie van NTFS station niet lezen 0X80:1 fout ofzo

Maar Hij MOUT wel C:\

Nu Mount hij E: niet meer (2e Partitie van C:\) en hij mout 2e Drive D:\ niet meer

Waarom?! Ik kan er niet tegen als ik niet weet wat het is. Ik ben verdomme bijna elk bestand uit me kop op me systeem. werk al jaren met Servers en nu dit?????

Ik zou bijna NTFS bannen :P lol. Maar nee, dit is niet leuk man.

En wat doe ik nu? Delete ik door de stres ook nog es me Image. Maar goed, blijkbaar zet die image van ghost met de verkeerde $MFT ook die terug.

Nu wil ik 1 ding weten. ALS ik alles opnieuw installeer op C:\

E:\ kan gewoon niet dat is te veel werk en D:\ is ook te groot

Als ik C:\ systeem op nieuw installeer zou het probleem dan worden op gelost in de $MFT Mirrors doe op E:\ en de drive D:\ Staan?

Ik moet het sowieso opnieuw doen want mijn image.gho is nu weg haha grrr.. ja idd ik kan wel weer unformat doen maar ik doe alles wel opnieuw.

De vraag is alleen Volume Information kan ie dus in dos niet lezen. Kan ie dus niet MOUTEN als ik dat nu es wist. als het gewoon MBR zou zijn kan ik dat met FIXMBR terug zetten vanuti recovery console. Das simple. Maar ik weet niet of dat gaat helpen.
Ook denk ik dat ik stop met het gebruiken van Ghost. Misschien moet ik maar es Drive Image ofzo gaan gebruiken zolang dat in dos kan en ook zo safe is als ghost dan doe ik dat maar (helaas)

Dit kost me te veel geld elke keer als er een probleem is met NTFS kan ik een nieuwe drive kopen om daar weer alles op te zetten de oude weer te formateren en alles dan weer terug te zetten? Ik ben niet rijk! en niet gek haha Damn dit probleem had ik met 98 dus niet, maar oke.

Reboot en maar format C:\ ik kan D:\ en de 2e partitie van C:\ dus E:\ niet formateren (Te veel belangrijke gegevens)

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik weet niet hoe het bij ghost werkt, en ben ook geen expert op ntfs gebied maar hier:
Opstarten met DOS CD starten van Ghost en dan staat op de drive 1:2 (2 is 2e Partitie 1e Drive) normaal in E:\Image\ mijn Image_Main.gho.
maak je volgens mij de fout dat 1 de 1e drive is. 1 is meestal de 2e drive. 0 is de 1e drive. Ik weet dus niet of ghost ook zo werkt maar de meeste tools volgens mij wel.

-edit-

Zo te zien gaat het herkennen van drives wel goed, let maar niet op mij.

[ Voor 13% gewijzigd door lemming_nl op 18-04-2006 07:20 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

niet heel het stuk gelezen, maar probeer je niet gewoon een ghost image te benaderen vanuit dos op een ntfs partitie. heb je nog een fat en zo ja zie je een image wel goed op die partitie?

edit: verder ms bellen en zeggen dat je partition magic gebruikt hebt, lolol

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 10:28 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fonk_ schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 07:09:
Dank je! Dat is misschien wel een goede tip.

Toch vind ik het heel vreemd. Hier een paar testen.
Als je weet dat het fout gaat met die NTFSforDOS driver, waarom blijf je dan stijfkoppig dat kreng gebruiken? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• maartn
Maar beste mensen ik denk dat misschien wel meer mensen dit hebben met ghost maar gewoon niet door hebben dat het gebeurt. Ik heb uren en uren zitten na denken en volgens mij is dit wel iets wat iedereen misschien zou willen weten hier komt het :

Heel simpel eerst installeer ik windows server 2003.
Dan configureren alles aan passen allemaal prima.
Toen had ik 1 Partitie op C:\ [Nieuw Onbewerkt\ NTFS 10001 MB
Prima dus.
Toen had ik daar op die drive E:\ die dus rond de 288 GB is.
Start na me hele choonmaak de PC op met de bootcd.
Start Ghost Corp en maak de Image. Ik zet die Image.gho in de Map E:\Image\(hier)
Kon die dus prima zien.

Toen zoals wel meer mensen doen denk ik, deed ik wat aanpassingen op de server maar omdat ik een backup van de software vrije versie wilde behouden ging ik op nieuw een Image maken die dus ook in de map E:\Image zou moeten.

Dus ik maak netjes een extra map er in met de naam Srv zodat je dus E:\Image\Srv\ kreeg.
Dit maakte ik nog in de eerste sessie, dus om na de volgende reboot een nieuwe 2e Image te maken die in die map zou komen.

Prima, dit ging zoals ik al dacht helemaal goed.
Toen starte ik de PC weer op met de toen huidige configuratie, die dus in de nieuwe Image zou staan.

Ik heb nu E:\Image\Image.gho en E:\Image\Srv\Image.gho.
Prima maar ik vond het er niet duidelijk genoeg uit zien dus ik veranderde de naam.

E:\Image\Sr\Server1.gho en E:\Image\Sr2\Server2.gho

Je zou denken dit is prima toch?

En nu, ik start weer op om wat aanpassingen te doen in de eerste installatie. Dus voor dat ik de 2e Image ging maken zette ik de eerste terug.
Ik dacht ja dit is nu juist zo mooi aan ghost, je zou dus misschien wel 2 OSen kunne maken in een image zolang je data maar op een aparte veilige partitie staat.

Wel nu, ik start ghost en zie idd die nieuwe map en zelfs de nieuw namen van de gho's.
Zet de oude terug start weer op. Maak wat aanpassingen
En nu komt het tataaa als ik nu de PC weer opstart zie ik het volgende :

E:\Image\Srv !

Juist! Sr map is er niet. en ook Sr2 map is er niet mensen :) hehe

Wat heb ik nu geleerdtdtdtd hier van? Dat er blijkbaar iets in $MFT fout gaat als je een oude Image terug zet. Heel erg gek omdat mensen dit toch moeten kunnen doen. Ik praat nu nog maar over 1 OS. Een Image met Nvidia driver en een Image zonder bijv.

Denk je dat de image er niet is? jewel alleen is ie onzichtbaar daar zegt MS volgens google weer over dat het vaker voorkomt $MFT daar gaat dus blijkbaar wat fout.

Nog een stapje verder prima. Nu kan ik ook niet meer de drives mouten.

-Unknown Volume Information on Drive 0X80
Cannot Mount

De enige die die wel wil mouten is D:\

Mounting Drive 1 D:\

(Dit is dus de 2e harddisk)

En toen ja ik ben nogal apart hehe lopen rommelen met de Logical en Primary partitions.
Het lijkt er bijna op dat door het terug zetten van een oude image ghost een fout maakt.
Wat wel gek is is dat die image afkomstig is van de zelfde drive C:\ want E:\ is gewoon een Partitie op die drive.

Ach ja en toen ben ik weer gaan installeren en kreeg ik ineens een boot op E:\ en C:\ werd dus weer F:\ tata hahaha man man dit is ook mijn schuld omdat er 2 op actief stonden., Tja je ghaat gewoon vanalles proberen. Zolang me data maar niet van E:\ weg is vind ik alles prima.

Dit probleem kon ik oplossen door gewoon E:\ op Onzichtbaar te zetten. Grr zo kan lekker Setup hem niet zien en nu eindelijk heb ik gewoon weer C:\ Partitie 1 nieuw NTFS 10001 MB i.p.v. G:\ met een naam Partitie 3. Gr Maar ik snap het wel.

Toch wel leerzaam. Maar ik blijf er bij dat het vreemd is van Ghost.

Het is net alsof als je een oude Image terug zet je maak dan wat aanpassingen in windows dat Ghost dat niet kan zien bij een volgende re-boot.

Ik accepteer alles, zolang ik maar leer van de fouten die ik maak en weet wat ik fout doe snap je?
Ik ga heus Ghost niet de schuld geven. Maar toch is dit een aparte zaak.

Ik zou dit bijv veel eerder geloven als ik Linux op C:\ zou zetten en een image van windows xp op E:\ als backup. Omdat dat een ander file system is. Dan zou ik zeggen oke dit kan idd liggen dat ghost hem niet goed terug zet.

Dan zou je nog kunnen denken van Defragmenteren Men zegt wel eens dat je beter die GHO niet op de drive kan zetten die je wil defragmenteren omdat de file dan door de war kunne gaan. (Dar geloof ik niet veel van omdat het maar 1 bestand is hehe) Maar oke ik ben er achter dat dat het probleem niet is. Dus O en O defrag met een extreme setting kan je gewoon gebruiken.

Tot nu toe geloof ik niet dat wel defrag programma dan ook een .img of .gho kan verknallen qua inhoud. Als dit wel zo is zou ik dat graag van iemand lezen en dan ben ik heus niet zo koppig :P

Maar als ik het dus op een rijtje zet. Zit hem het dus werkelijk in het proces van het terug zetten van een Image een oude. Het gekke is de Image is er gewoon wel hoor alleen zie je hem niet. Kon ik mee leven totdat ik ook met NTFS dos niet meer kon mouten.

Wat ik daar bijna uit zou leren is dat Ghost ook iets in NTFS aanpast wat steeds erger word totdat zelfs NTFS dos het niet meer ziet.

Scandisk of nee chkdsk doet het zelfde. Zegt ook dat er fouten pas nadat ik ghost opstart.

Dus als ik met de recovery cd opstart en doe een chkdsk dan zegt ie eerst er zijn fouten, dan de tweede keer er meteen achter aan nog een keer zijn de fouten weg.
Als ik dan opstart en doe het nog een keer om er zeker van te zijn zegt ie bij de eerste scan dat er geen fouten zijn.

Start ik nu weer met de bootcd op waar ghost op staat en zou het laden en een image terug zetten.. Dan een reboot met de recovery cd van windows om chkdsk te draaien.. nou wat denk je?

Juist fouten!. Nog een stap verder als ik alles doe wat hier boven staat en zonder een image terug te zetten he.. Dus echt 1 x recovery - chkdsk fouten chkdsk gemaakt dan opstarten nog een keer (Geen fouten) Dan opstarten en gewoon door gaan naar windows XP. Dan niets doen en windows afsluiten. Dan weer de recovery cd en tataaaaaaaa fouten!

Het enige wat ik wil is leren waarom dit zo is. Lijkt wel of windows een eigen wil heeft hehe

Maar tot zo ver mijn bevindingen. Het enige wat ik nu doe is windows er opnieuw op zetten en meer leren over het NTFS systeem., Wie weet is mijn partitie indeling wel niet goed.

Misschien moet ik een logical partion voor E:\ hebben en Primary voor C:| of andersom. Maar daar zal ik niemand mee lastig vallen omdat tja dat kan ik zelf wel vinden op google hehe

Hoe dan ook. Mocht iemand denken OWWW dat het is!!!! Dan zou dat een hoop uren en kopzorgen schelen. Dus iemand die hier het antwoord op heeft (buiten dat ik idd geloof NTFS voor dos gewoon K.. is) dan krijg je van mij een wasmachine :P hehe

Wie o wie o wie .

Groetjes allemaal en ik ben benieuwd.
Eerst koffie pff

• maartn
Hallo,

Ik heb nog een probleem waar ik graag wat over wil weten.
Als checkdisk zegt ie een of meer fouten heeft gevonden en gaat vervolgens naar de stats.
Hoe weet ik dat of ie het kan repareren?

Ik doe dit in recovery console. Windows start prima op, geeft ook geen fouten. Maar in de recovery console wel. En voor ik een nieuwe partitie ga maken wil ik eerst zeker zijn dat het in orde is.

Ik heb geen idee waarom dit is. Als ik chkdsk C: /P /R doe een uur ofzo later zegt ie dat er een of meer fouten zijn gevonden en stopt dan.
Doe ik daarna het zelfde zegt ie dat chkdsk het volume heeft gecontroleerd maar geeft ie geen fouten aan :S

Als ik weer opnieuw op start en doe het zelfde dan wel.

Ik durf nu geen 2e partitie te maken op C:\ ik ben bang dat ik dan iets fout doe.

En het bellen met Microsoft pffffffffff 'U heeft al 1 keer gebruik gemaakt van onze helpdesk (was voor iets kleins wat ik meer zelf heb kunne oplossen maar ok) wij moeten u of een vergoeding vragen wat u probleem is of u kunt naar het forum / nieuwgroepen.
Eerst een uur aan de tel me gegevens geven, mail telefoon nummer alles. En dan hoor ik dit?

Waarom moet men me nummer hebben? waarom me mail?
Ik ge steeds meer begrijpen waarom mensen windows niet kopen. Ik zou bijna zeggen dat dit voor mij ook de laatste keer was.. maar oke.. ik wil wel een eerlijk persoon blijven maar pff wat een gezanik!

Goed.. hopelijk heb ik meer aan tweakers hehe

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Fonk_ schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:16:
Hallo,

Ik heb nog een probleem waar ik graag wat over wil weten.
Als checkdisk zegt ie een of meer fouten heeft gevonden en gaat vervolgens naar de stats.
Hoe weet ik dat of ie het kan repareren?
Ik heb alles gelezen ( 8)7 ), weet niet overal antwoord op maar dit is toch vrij eenvoudig te vinden:

C:\>chkdsk /?
Een schijf controleren en vervolgens een statusrapport weergeven.

CHKDSK [volume[[pad]bestandsnaam]]] [/F] [/V] [/R] [/X] [/I] [/C] [/L[:grootte]]

volume          Het koppelpunt, de volumenaam of stationsletter (gevolgd
                  door een dubbele punt).
  bestandsnaam    Alleen voor FAT: welke bestanden gecontroleerd moeten
                  worden op fragmentatie.
  /F              Herstelt fouten op de schijf.
  /V              Op FAT/FAT32: geeft het volledige pad en de naam van elk
                  bestand op de schijf weer.
                  Op NTFS: geeft opruimberichten weer, indien aanwezig.
  /R              Vindt beschadigde sectoren [b]en herstelt leesbare gegevens.[/b]
  /L:grootte      Alleen NTFS: Wijzigt de grootte van het logboekbestand naar
                  de opgegeven hoeveelheid kB. Als grootte niet is opgegeven,
                  wordt de huidige grootte weergegeven.
  /X              Forceert het eerst ontkoppelen van het volume, indien nodig.
                  Alle geopende ingangen naar het volume worden dan ongeldig.
  /I              Alleen NTFS: Voert een minder uitgebreide controle van
                  indexvermeldingen uit
  /C              Alleen NTFS: Slaat het controleren van cycli binnen de
                  mapstructuur over.

De schakelopties /I of /C verminderen de hoeveelheid tijd die is benodigd voor
het uitvoeren van Chkdsk door bepaalde controles van het volume over te slaan.

Btw, over dat defraggen en een image die van op die te defraggen schijf aanwezig zou zijn... Ik denk dat het geen kwaad kan. Anders zou het betekenen dat bijv. grote bestanden zoals een paar flinke DivX .avi bestanden van 700 MB of zo ook naar de knoppen moeten gaan bij een defrag. Of dat als je gaat kijken hij begint bij de aftiteling :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• maartn
Opgelost : )

[ Voor 98% gewijzigd door maartn op 22-03-2015 20:01 ]

Pagina: 1