Toon posts:

Wat zou ik kunnen upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een mooi systeem staan, waarvan ik geen idee heb of een upgrade effect heeft.
P43.0C
ASus p4c800 deluxee
1024mb corsair valueselect
6800GE@Ultra
WD Raptor 36gb
2x120gb maxtor diamondmax @ raid0

de grafische performance zit ik nu niet mee, SLI enzo heb ik echt geen zin in. de enige upgrades die in mezelf op komen zijn:
Overclock RAM kopen
HDDs in raid vervangen voor een 300gb
dual core kopen
maar als ik nu een dual core koop, dan heb ik een ander mobo nodig, waar ik geen zin in heb, want deze asus is zo stabiel als wat :) en dat budget heb ik niet eens :P
overclock ram zou ik corsair XMS, G.skill, OCZ of GeiL kunnen nemen, maar welke is het beste voor mij? HDDs worden sowieso samsung, die zijn stil. na wat onderzoek kom ik op ong dit lijstje:

trash maxtors, samsung 300gb.
ram naar 4x512 of 2x1gb, maar de laatste is weer duur :( en 4x512 past weer niet als ik er koelblokjes op zet.
OCram heb ik geen verstand van, wie zou mij iets goeds aanraden?
budget is ong 300e ;)
na wat rondkijken bij een leverancier zie ik samsung ram staan, nu kwamen de samsung TCCD rams in me op. heeft dit ram ook die chipjes?www.devil.de nummer 14300

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 11:51 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26

BHQ

Waarom zou je goedwerkende hdd's willen vervangen, tenzij je het eindelijk stil wil hebben? Ik zie niet echt iets noemenswaardig om te upgraden imho.

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:58:
Waarom zou je goedwerkende hdd's willen vervangen, tenzij je het eindelijk stil wil hebben? Ik zie niet echt iets noemenswaardig om te upgraden imho.
ik wil het dus ook eindelijk stil hebben.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS als ik jouw openings post zo lees, wil je gewoon geld uitgeven of begrijp ik het verkeerd? Je geeft namelijk helemaal niet aan dat je ergens performance problemen ondervindt met je systeem. Je geeft zelfs aan dat je grafisch gezien geen enkel probleem ondervindt. De Porcessor is nog ruim voldoende. Je hebt 1GB aan geheugen een snelle hardeschijf voor je OS en twee data/applicatie schijven. Waarom zou je willen upgraden?

Als je zegt ik wil mijn systeem stiller hebben dan zouden we nog het een en ander kunnen gaan aanraden. Zoals het plaatsen van de hardeschijven in een HDD Silencer of een andere CPU/VGA fan/heatsink.

Je geeft dus helemaal niet aan wat je wilt bereiken met een upgrade, dus kunnen we je ook wel aanraden alles te vervangen voor het snelste van het snelste. Op de VGA kaart na, omdat je aangeeft dat je dat wel voldoende vindt.

Of-te-wel wat wil je met je systeem gaan doen wat nu niet lukt of waar je systeem nu niet voldoenden perfomance voor kan leveren om dit op het gewenste niveau te kunnen doen. Bijvoorbeeld de nieuwste games op max. resolutie + all eyecandy.

p.s. het is wel duidelijk dat je wilt gaan overclocken. Heb je dat al geprobeerd met je huidige spullen?

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 17-04-2006 12:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:24:
TS als ik jouw openings post zo lees, wil je gewoon geld uitgeven of begrijp ik het verkeerd? Je geeft namelijk helemaal niet aan dat je ergens performance problemen ondervindt met je systeem. Je geeft zelfs aan dat je grafisch gezien geen enkel probleem ondervindt. De Porcessor is nog ruim voldoende. Je hebt 1GB aan geheugen een snelle hardeschijf voor je OS en twee data/applicatie schijven. Waarom zou je willen upgraden?

Als je zegt ik wil mijn systeem stiller hebben dan zouden we nog het een en ander kunnen gaan aanraden. Zoals het plaatsen van de hardeschijven in een HDD Silencer of een andere CPU/VGA fan/heatsink.

Je geeft dus helemaal niet aan wat je wilt bereiken met een upgrade, dus kunnen we je ook wel aanraden alles te vervangen voor het snelste van het snelste. Op de VGA kaart na, omdat je aangeeft dat je dat wel voldoende vindt.

Of-te-wel wat wil je met je systeem gaan doen wat nu niet lukt of waar je systeem nu niet voldoenden perfomance voor kan leveren om dit op het gewenste niveau te kunnen doen. Bijvoorbeeld de nieuwste games op max. resolutie + all eyecandy.

p.s. het is wel duidelijk dat je wilt gaan overclocken. Heb je dat al geprobeerd met je huidige spullen?
ik wil juist geen geld uitgeven :P

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26

BHQ

je hoeft niet een heel bericht te quoten voor 1 lullig regeltje
Dan koop je niets, klaar.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Als je geen geld wil utigeven kan je ook niet upgraden. En als je wel wil upgraden, moet je hier: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 zijn...
Pagina: 1