Toon posts:

Wel internet via router maar niet rechtstreeks op kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een compaq staan die ik opknap. Het verbinden met Internet lukt niet. Als ik hem aan mijn router[netwerk] hang kom ik internet op maar als ik de kabel rechtstreeks inplug krijg ik geen verbinding met Internet.

Ik ben al weken aan het pielen.
Het is een complete schone installatie op een nieuwe hardeschijf met windows 98se. Een nieuwe nic en hij werkt verder goed. alleen een vgadriver kan ik nergens vinden er staat nl geen typenummer op deze presario maar dat terzijde.

Via mijn router heb ik er al mee kunnen surfen en een audiodriver gedownload dus dat werkt in principe correct zou je denken.
Het is de bedoeling dat ie straks naar een oudere dame gaat dus geen netwerk/router.

Wie helpt me van dit grrr***probleem af.
Greetz
H

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34

job

Welke internet provider heb je?
Bij sommigen providers kan je niet zomaar een pc aan een modem hangen.
Bij upc moet je nic geregistreerd staatn.
Bij @home moet je je abonnee nummer in je pc invoeren.
en andere providers zullen ook wel een vorm van identificatie hebben.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-04 13:27

WeirdEye

Eindbaas

Bij @Home zonder router het cc/cp/cx nummer invoeren bij computernaam van de computer..
En Werkgroep: @home

[ Voor 12% gewijzigd door WeirdEye op 17-04-2006 12:25 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aero Cool schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:24:
Bij @Home zonder router het cc/cp/cx nummer invoeren bij computernaam van de computer..
En Werkgroep: @home
hier moest MSHOME

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34

job

bij @home maakt het niet uit welke werkgroep je opgeeft. Al zet je er "bartgreftes wondere werkgroep" neer dan nog werkt het.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
bij sommige provders (telenet (België) bijv), krijg je ook geen IP als de lease van een ander mac adres op je modem nog loopt. Maw: het duurt een paar uur alvorens je een ip krijgt.
Bij redelijk wat providers krijgt slechts 1 MAC adres een IP, dis moet je gaan clonen.
Verbind je via adsl? Dan is het ook mogelijk dat je router de verbinding opzet. Je pc kan dit ook, mist je dit configureerd natuurlijk :D

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
en een vga driver vinden is ook niet zo moeilijk:

op www.pcidatabase.com zoeken naar de gegevens die je terugvindt bij Buro-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo, en dan bij onderdelen > probleemapparatuur (eventueel bij beeldscherm), dit zal het internetten wat versnellen en 'mooier' maken ;)

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03 11:15
The_Stickie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:31:
bij sommige provders (telenet (België) bijv), krijg je ook geen IP als de lease van een ander mac adres op je modem nog loopt. Maw: het duurt een paar uur alvorens je een ip krijgt.
Bij redelijk wat providers krijgt slechts 1 MAC adres een IP, dis moet je gaan clonen.
Verbind je via adsl? Dan is het ook mogelijk dat je router de verbinding opzet. Je pc kan dit ook, mist je dit configureerd natuurlijk :D
Als ik een nieuwe nic op het TN netwerk hang (telenet quatro: router => switch => enkele PC's) kan ik gegarandeerd de modem resetten.

Je kan dus een proberen de modem te resetten.

"If it works, don't fix it"

Verwijderd

Dat maakt dus echt geen reet uit. Het enige wat @sloom gebruikt voor authenticatie is je CP / CC / etc nummer (in ieder geval, toen ik daar nog zat). CP = Centraal Palet, CC = Centraal Casema, etc.

Dat ze je de MSHOME werkgroep laten invullen zou best eens kunnen zijn om dat er uit te filteren met hun rare netwerk, zodra ze ergens MSHOME zien dan droppen ze denk ik de packets voor dat netwerkje. Dit doen ze omdat er erg veel zooi op de @home lijnen zit, neem eens een directe aansluiting (zonder router), en installeer dan eens Ethereal. Hoezo krijg je veel ARP requests voor macadressen die niet bij jou aanwezig zijn? Hoezo veel andere packets die nergens voor nodig zijn?

edit:

Zover ik weet maakt @home geen gebruik van macadres lockings/etc. Enkel de computername.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 08:57 ]

Pagina: 1