Ik wil mijn Orange abonnement niet verlengen...

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ongeveer een jaar geleden heb ik een SE K750i gekocht met een éénjarig Orange Free €42.50.
Daar ik sinds enkele maanden aanzienlijk minder telefoongesprekken pleeg, heb ik nog aardig wat tegoed over (ongeveer €100).

Eind Mei loopt mijn contract af en heb ik de keuze, nl. of twee jaar verlengen (ik neem aan dat ik afdoende bel om in aanmerking te komen voor een één-jarige verlenging).

Daarom heb ik twee mogelijkheden:

1. Verlengen via een webshop, waar een Orange éénjarig contract wel mogelijk is, maar dan kan ik niet gebruik maken van de Orange studentenkorting.

2.Abonnement opzeggen, maar dan...?

Ik lees allerlei vage berichten dat je het opgespaarde tegoed niet meer behoudt..., hetgeen mij wel verteld is toen ik mijn abonnement afsloot.

Is het dus het geval dat ik kan kiezen, of €100,- weggooien, of twee jaar verlengen of één jaar verlengen?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat zegt de klantenservice van Orange erover? :?

Als je verlengt, dan gooi je niets weg; ga je weg bij Orange, dan ben je (logisch) je opgebouwde tegoed kwijt. (Ik weet overigens niet wat de opzegtermijn is.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Zat in het zelfde schuitje of 2 jaar verlengen met 50% korting(bundel) of verlengen met toestel ook 2jaar. Zat eingelijk in een te hoog abbo dus ben 1 naar beneden gegaan zonder verlenging dit zal in jouw geval ook kunnen is dit geen optie voor je ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
Klantenservice ga ik morgen bellen, maar voorheen was er een systeem waarmee je het tegoed prepaid kon maken. Ik vind het maar vaag dat dit niet meer kan.

Als ik uitsluitend de keuze heb om een nieuw abonnement af te sluiten (ik ga niet 100 euro weg gooien), dan zorg ik dat ik aan het eind niets meer over heb en zien ze me nooit meer terug bij Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Empulse schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:26:
Klantenservice ga ik morgen bellen, maar voorheen was er een systeem waarmee je het tegoed prepaid kon maken. Ik vind het maar vaag dat dit niet meer kan.

Als ik uitsluitend de keuze heb om een nieuw abonnement af te sluiten (ik ga niet 100 euro weg gooien), dan zorg ik dat ik aan het eind niets meer over heb en zien ze me nooit meer terug bij Orange.
Als je overgaat op prepaid dus dan ga ik vanuit dat je weinig belt is er ook nog optie die boden ze mij aan om 1 jaar te verlengen met goedkoopste abo dus de 12,50 maar is wel heel klein abo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
_MaLa_ schreef op maandag 17 april 2006 @ 1:24:
Zat eingelijk in een te hoog abbo dus ben 1 naar beneden gegaan zonder verlenging dit zal in jouw geval ook kunnen is dit geen optie voor je ? ;)
Je hebt het over het tussentijds 'downgraden'? Van 42.50 naar 32.50 bijv? Dit is voor mij geen optie meer met nog één maand te gaan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Empulse schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:26:
Klantenservice ga ik morgen bellen
KS van Orange is 24/7 bereikbaar. :Y)
maar voorheen was er een systeem waarmee je het tegoed prepaid kon maken. Ik vind het maar vaag dat dit niet meer kan.
Zie: nieuws: 'Websites frauderen met beltegoed'
Hoe kom je erbij dat je alleen maar de keuze hebt om een nieuwe abonnement af te sluiten? Momenteel heb je een abonnement, die kan je toch verlengen? :? * pven kan het even niet meer volgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Empulse schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:28:
[...]

Je hebt het over het tussentijds 'downgraden'? Van 42.50 naar 32.50 bijv? Dit is voor mij geen optie meer met nog één maand te gaan.. :(
Jah maybe zou je ook nog die 22,50 kunnen pakken weet niet of je zon grote stap mag nemen. het voordeel hier van is in jouw geval je houd je bundel en je contract verlengt niet dus contracts vrij.

[ Voor 3% gewijzigd door _MaLa_ op 17-04-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Orange heeft bij het afsluiten van het contract toegezegd dat je je abonnement kon omzetten naar prepay met behoud van beltegoed, maar sinds december hebben ze dat "afgeschaft". Hoewel je dus nog steeds recht hebt op die omzetting, je bent het immers overeengekomen, wil Orange deze niet meer uitvoeren. Aangezien je nauwelijks nog belt, is verlengen natuurlijk niet zo'n aantrekkelijke optie. Je bent dan in ieder geval weer honderden euro's kwijt aan beltegoed dat je waarschijnlijk niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
_MaLa_ schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:27:
[...]

Als je overgaat op prepaid dus dan ga ik vanuit dat je weinig belt is er ook nog optie die boden ze mij aan om 1 jaar te verlengen met goedkoopste abo dus de 12,50 maar is wel heel klein abo >:)
Mijn idee was om of: een nieuw éénjarig abonnement bij Orange te nemen in de shop (ik wil gebruik maken van de studentenkorting), of mijn huidig tegoed op een prepaidkaart over te zetten en om over te stappen naar een andere provider.

Twee jaar is naar mijn mening te lang, daarnaast ga ik de komende tijd een bepaalde periode in het buitenland wonen en wil niet opgescheept zitten met enorme beltegoedbedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
haribold schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:30:
Orange heeft bij het afsluiten van het contract toegezegd dat je je abonnement kon omzetten naar prepay met behoud van beltegoed, maar sinds december hebben ze dat "afgeschaft". Hoewel je dus nog steeds recht hebt op die omzetting, je bent het immers overeengekomen, wil Orange deze niet meer uitvoeren. Aangezien je nauwelijks nog belt, is verlengen natuurlijk niet zo'n aantrekkelijke optie. Je bent dan in ieder geval weer honderden euro's kwijt aan beltegoed dat je waarschijnlijk niet gebruikt.
Dat is in een ander topic ook wel eens voorbij gekomen: die toezegging staat volgens mij nergens zwart-op-wit en is dus niet zo veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

_MaLa_ schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:27:
[...]

Dan kun je beter een sim only nemen. Betaal je 11,25 voor 22,50 beltegoed.

Bij dat 12,50 abo zul je toch geen telefoon krijgen ofzo neem ik aan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Empulse schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:31:
[...]

Mijn idee was om of: een nieuw éénjarig abonnement bij Orange te nemen in de shop (ik wil gebruik maken van de studentenkorting), of mijn huidig tegoed op een prepaidkaart over te zetten en om over te stappen naar een andere provider.

Twee jaar is naar mijn mening te lang, daarnaast ga ik de komende tijd een bepaalde periode in het buitenland wonen en wil niet opgescheept zitten met enorme beltegoedbedragen.
Als je echt weinig belt dan is een abo verlaging ook niet echt aan de orde je mag niet te ver downgraden geloof ik... Maybe is een optie om 1 jaar te verlengen met 12,50 abo maar is beetje moeilijk te zeggen zo de klantenservice is daarvoor die kunnen zo aan je belgedrag en abo koppelen en je alles vertellen :)

Maybe kan dit ook sim-only nemen en dan bundel mee nemen alleen heb je ander nr

[ Voor 7% gewijzigd door _MaLa_ op 17-04-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
pven schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:32:
Dat is in een ander topic ook wel eens voorbij gekomen: die toezegging staat volgens mij nergens zwart-op-wit en is dus niet zo veel waard.
offtopic:
Dat is inderdaad zo en dat is ook juist het probleem bij Orange: niets zwart-op-wit. Ik heb het abonnement afgesloten met studentenkorting, maar deze korting stond niet eens op het contract. Ik moest er maar op vertrouwen dat het zo was, maar uiteindelijk is het nog bij het contract opgeschreven zodat het in ieder geval schriftelijk was vastgelegd. De volgende keer dat ik een contract afsluit laat ik alles wat voor mij relevant is vastleggen. Later nog weer een conflict gehad over het meenemen van de korting bij downgraden, was ook weer niets over vastgelegd. Stonden ze gewoon weer hun eigen voorwaarden ter plekke te verzinnen, terwijl het wel was toegezegd. Uiteindelijk wel gelijk gekregen van het administratieve systeem van Orange, dat gewoon de korting meenam. En nu dus weer met die omzetting naar prepay...

[ Voor 15% gewijzigd door haribold op 17-04-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mij ook overkomen.
Ik heb vorige jaar ook een SE K750 icm 32.50 abbo afgesloten en ik was van plan om die na 6 maanden om te zetten in 22.50 (inmiddels gedaan) en na het 1 jarig contract om te zetten in prepay. Ik heb toen nadrukkelijk gevraagd of dat omzetten in prepay kon en bleef kunnen. "Jahor!" wisten ze mij te vertellen.
Nu zit ik dus met een probleem want sinds december kan dat omzetten dus niet meer. Ik heb nu zo'n 300 euro op m'n sim staan en daar kan ik dus naar fluiten.
Andere optie is downgraden naar een 12.50 (2 jarig contract verlenging) maar dat is mij te duur en nu kan ik dus naar m'n 300 euro fluiten. Ik heb nog 3 maanden om dat bedrag op te maken en dat ga ik maar doen met Orange World en m'n mobiel gebruiken als Internet Access voor m'n nieuwe pda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Als je opzegt dan zeg je ook daadwerkelijk op, het is niet meer mogelijk Orange tegoed in een prepaid vorm te krijgen, of uberhoubt Orange in Prepaid vorm! ga dit nou niet ontkennen, want het is zo, "Ja maar ik heb oude voorwaardes van 1810 jaar terug!!!"
Dat maakt geen hol uit, ze zijn met de "Service" gestopt per 1 januarie 2006 het was een service die ze aanboden geen voorwaarde om je over te zetten naar PP...

[ Voor 8% gewijzigd door Underworld op 17-04-2006 20:10 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Maar zo'n sim met 300 euro beltegoed kun je toch verkopen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
StevenK schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:11:
Maar zo'n sim met 300 euro beltegoed kun je toch verkopen ?
Een prepaid wel, maar een abonnement zou ik niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
pven schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:24:
[...]

Een prepaid wel, maar een abonnement zou ik niet verkopen.
wrom niet ? Je kunt een abo toch overzetten op een andere naam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzeg termijn is 3 maanden....gelukkig was ik er net op tijd bij anders werde er zonder opgave van rede je abbo voor weet ik hoeveel jaar verlengt...:S pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:45:
opzeg termijn is 3 maanden....gelukkig was ik er net op tijd bij anders werde er zonder opgave van rede je abbo voor weet ik hoeveel jaar verlengt...:S pff
Onzin, er is geen enkele provider die je contract na afloop zonder jouw toestemming kan verlengen. Het is geen tijdschrift-, sportschool-, hosting- of adsl-abonnement :P (waarbij dat addertje onder het gras meestal wel aanwezig is)

Na afloop van de contractperiode loopt het abonnement stilzwijgend door en kan maandelijks worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van maximaal drie maanden.
Loopt je contract op 1 augustus af, dan moet je bij een opzegtermijn van drie maanden uiterlijk 1 mei opzeggen. Doe je dat 15 mei, dan loopt je abonnement af op 1 september.

Ontopic: je kunt na afloop van de contractstermijn je contract omzetten naar een willekeurige bundel zonder verlenging. Heb je nu bijvoorbeeld een Free 42,50 met nog 300 euro tegoed, dan kun je die omzetten naar Free 12,50. Tegen de tijd dat het tegoed opraakt, zeg je hem op en dan loopt hij maximaal 4 maanden (in het ongunstigste geval, als je op de 2e van de maand opzegt terwijl je abonnement op de 1e van de maand afloopt) later af.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 17-04-2006 21:51 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:45:
Algemene voorwaarden lezen is ook een vak. Lees die eerst, voordat je klakkeloos aanneemt dat bij mobiele operators dezelfde algemene voorwaarden gelden als bij, zeg, een ISP. Vooral artikel 4.2 zal je interesseren, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:10:
Als je opzegt dan zeg je ook daadwerkelijk op, het is niet meer mogelijk Orange tegoed in een prepaid vorm te krijgen, of uberhoubt Orange in Prepaid vorm! ga dit nou niet ontkennen, want het is zo, "Ja maar ik heb oude voorwaardes van 1810 jaar terug!!!"
Dat maakt geen hol uit, ze zijn met de "Service" gestopt per 1 januarie 2006 het was een service die ze aanboden geen voorwaarde om je over te zetten naar PP...
Dit is correct! Ze hebben het compleet afgeschaft, dus als je nu je abbonnement afzegt dan ben je gewoon je nummer (definitief) kwijt! Dit omdat teveel mensen ( }) ) dure abbonementen afsloten (met relatief veel cashback / korting) en vervolgens steeds verlaagden na 6 maanden en tenslotte het abbonement afzegden zodat ze met dikke winst het prepaid kaartje konden verpatsen op marktplaats of iets dergelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:02:
[...]

Dit is correct! Ze hebben het compleet afgeschaft, dus als je nu je abbonnement afzegt dan ben je gewoon je nummer (definitief) kwijt! Dit omdat teveel mensen ( }) ) dure abbonementen afsloten (met relatief veel cashback / korting) en vervolgens steeds verlaagden na 6 maanden en tenslotte het abbonement afzegden zodat ze met dikke winst het prepaid kaartje konden verpatsen op marktplaats of iets dergelijks.
Er is wel een omweg om verder te gaan met prepaid, alleen dan zonder het beltegoed.
Je kunt je abonnement beëindigen door een prepaidkaartje te kopen van een andere provider en daar het nummer van je abonnement naartoe laten overzetten.
Voordelen? Je hoeft niet zelf op te zeggen (dat doet de nieuwe provider voor je, geen gedoe met aangetekende brieven) en je behoudt je nummer. Dit nummer kun je later weer meenemen naar een nieuw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Ik ben het er niet mee eens dat het een "service" is die Orange zomaar kan afschaffen. Er is duidelijk overeengekomen tussen Orange en mij dat ik van de omzetting naar prepay gebruik kan maken, de verplichting volgt dus uit de overeenkomst. Dan kan Orange wel zeggen dat ze het kunnen stopzetten, ten opzichte van mij zijn ze nog steeds verplicht hun toezeggingen na te komen. Maar ik verwacht niet gelijk te krijgen, het is ook moeilijk af te dwingen aangezien ik geen controle heb over de omzetting. Mijn beltegoed zal ik in ieder geval opmaken, zoals Orange mij adviseert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

haribold schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:10:
Ik ben het er niet mee eens dat het een "service" is die Orange zomaar kan afschaffen. Er is duidelijk overeengekomen tussen Orange en mij dat ik van de omzetting naar prepay gebruik kan maken, de verplichting volgt dus uit de overeenkomst. Dan kan Orange wel zeggen dat ze het kunnen stopzetten, ten opzichte van mij zijn ze nog steeds verplicht hun toezeggingen na te komen. Maar ik verwacht niet gelijk te krijgen, het is ook moeilijk af te dwingen aangezien ik geen controle heb over de omzetting. Mijn beltegoed zal ik in ieder geval opmaken, zoals Orange mij adviseert...
Het is wel een service die kan worden afgeschaft en niet zonder meer deel uitmaakt van de overeenkomst. Echter is die in jouw geval wel expliciet onderdeel van de overeenkomst, omdat het bij het aangaan van de overeenkomst is gemeld, mondeling dan wel schriftelijk en je kunt het dan ook (schriftelijk) afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:17:
[...]

Het is wel een service die kan worden afgeschaft en niet zonder meer deel uitmaakt van de overeenkomst. Echter is die in jouw geval wel expliciet onderdeel van de overeenkomst, omdat het bij het aangaan van de overeenkomst is gemeld, mondeling dan wel schriftelijk en je kunt het dan ook (schriftelijk) afdwingen.
Ja wettelijk gezien kan er een mondelinge overéénkomst zijn. Ik vraag me echter af hoe dat te controleren valt / en in hoeverre je te werk moet gaan om je gelijk te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
Net de Orange klantenservice gebeld, na tien minuten wachten eindelijk een medewerker te pakken gekregen.

''Ja meneer, als wij willen, kunnen we een service zomaar stop zetten''.

Fijn voor hun dan, ik bel mijn 100 euro wel op en beëindig mijn abonnement alsnog. Sowieso zit ik nog vast aan twee extra maanden bij dit waardeloos bedrijf, daar ik niet op de hoogte was van het feit dat je drie maanden van te voren je abonnement moet opzeggen.

Voorheen was ik van plan opnieuw bij Orange een abonnement af te sluiten, of te verlengen, dit hebben ze mooi door hun neus geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 16:38
Ik zit ook bij Orange en heb altijd mijn abo 1 maand van te voren op kunnen zeggen.
Dit overigens tegen het einde van de contractduur.
Daarnaast nam ik altijd een nieuw abonnement, maar dat zou niets uit moeten maken aangezien je je contract op zegt. (reden voor mij is altijd dat er mensen zijn die mijn nummer hebben waarvan ik dat liever niet heb.)
Dus gewoon naar een Orange winkel gaan en daar opzeggen. Als het goed is, kan dat gewoon.
Kun je overigens in zo'n winkel ook navragen.

EDIT:
Ik zie nu ook de opzegtermijn van tenminste 3 maanden staan. Volgens mij kun je na de contractduur gewoon per maand opzeggen. Dus dan zou je er maar 1 maand langer aan vast zitten.

Nog steeds kan ik me trouwens niet herinneren dat ik 3 maanden van te voren moest opzeggen, maar ja dat is bij mij 1,5 jaar geleden.
/EDIT

Overigens heb ik zelf alleen maar goede ervaringen met Orange en heb ik eigenlijk niets gehoord van een mogelijkheid tot omzetten naar PrePaid, niet dat dit voor mij echt van toepassing zou zijn. Mijn abonnementen lopen altijd 2 jaar, maar dit ligt meer aan de telefoons die ik neem. })

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 18-04-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
Met het product Orange heb ik ook nooit problemen ondervonden (los van een niet werkende sim-kaart bij de aankoop van mijn telefoon, waar ik drie dagen voor heb moeten bellen om een nieuwe te krijgen).

De service is een ander verhaal, toen ik nog niet op de hoogte was van de studentenkorting die je bij aanschaf in Orange shops krijgt, had ik een k750i bij een webshop besteld.

Na deze te hebben ontvangen, stuurde ik hem terug en kocht een andere k750i bij de Orange Shop. Om mijn abonnement te kunnen annuleren heb ik ontzettend veel moeite moeten doen. De webshop had na ontelbaar keer bellen alles geregeld, maar Orange wilde niet meewerken en schreef toch een bedrag van €42.50 af.

Via de bank gewoon terug laten vorderen en gewacht totdat Orange contact met mij zou opnemen, één ding kan ik je wel vertellen. Als ZIJ geld behoren te ontvangen zijn ze er als de kippen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:33

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ok, ik heb jarenlang voor kpn en tele2 gewerkt, waardoor je wel wat info van je omgeving opneemt. Hier de feiten zoals ik ze ken:

Orange heeft sinds 1 januari 2005 een opzegtermijn van 3 maanden, ben je bij hun je abbo eerder dan dat begonnen heb je een opzegtermijn van 2 maand (wat ze ervoor hadden). Eveneens kunnen ze de service niet stoppen, daar jij met het aangaan van je contract eventueel rekening hebt kunnen houden deze service. Ikzelf zit bij orange en heb 28 januari alles omgezet van abbo naar prepaid, zij het dat ik het in oktober aangevraagd had. Dus die service moesten ze alsnog verlenen doordat ik; 1 een abbo had van voor deze nieuwe regeling; 2 omdat ik het eerder had aangevraagd dan zij bedachten de service te stoppen.
Wat kun je doen. Ik denk dat orange wettelijk gezien geen poot heeft om op te staan betreffende het stop zetten van deze service. Als jij naar de klantenservice belt en je vraagt het gewoon, dan zeggen ze dat ze gestopt zijn. Daarentegen krijg je met doorzeuren (op een productieve manier, dus niet doormiddel van echt "zeuren"), krijg je veel voor elkaar. Geef duidelijk aan dat jij toen je het abbo afsloot rekening hield met deze service, en dat je is verteld dat dit kon en zij hebben geen keus een uitzondering voor je te maken. Geef ook duidelijk aan dat ze het technisch best kunnen, dat jij al een tijd klant van ze bent en dat je graag tevreden klant wil blijven zijn.
Ik heb in de tijden bij kpn klantenservice veelvuldig naar orange moeten bellen en ze zijn best welwillend, nadat ze een beetje overgehaald zijn. Dont take no for an answer, het hoeft volgens mij echt niet.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Ik ben vanochtend gebeld door Orange over die omzetting, na een aantal mails, maar ze willen niet toegeven. Ik heb uitgelegd dat er bij het afsluiten van het abonnement was toegezegd dat er aan het eind van het abonnementsjaar een omzetting kon plaatsvinden naar prepay. Dit wordt dan beantwoord als "Ik geloof u wel, maar we doen dat niet meer" en "Het was een coulanceregeling". Vooral dat "ik geloof u wel" heb ik te vaak gehoord van Orange. Dat is hun antwoord op alles. Dan krijg je vervolgens weer een "aanbieding" om nog een jaar een 12,50-abonnement te nemen, zodat je het beltegoed blijft houden. Ik moet dus 150 euro betalen voor iets waar ik gewoon recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
haribold schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:29:
Ik ben vanochtend gebeld door Orange over die omzetting, na een aantal mails, maar ze willen niet toegeven. Ik heb uitgelegd dat er bij het afsluiten van het abonnement was toegezegd dat er aan het eind van het abonnementsjaar een omzetting kon plaatsvinden naar prepay. Dit wordt dan beantwoord als "Ik geloof u wel, maar we doen dat niet meer" en "Het was een coulanceregeling". Vooral dat "ik geloof u wel" heb ik te vaak gehoord van Orange. Dat is hun antwoord op alles. Dan krijg je vervolgens weer een "aanbieding" om nog een jaar een 12,50-abonnement te nemen, zodat je het beltegoed blijft houden. Ik moet dus 150 euro betalen voor iets waar ik gewoon recht op heb.
Waarom meen jij dat je er recht op hebt? Waarschijnlijk is je dat mondeling toegezegd, zonder dat er iets concreet te bewijzen valt.

Begrijp me niet verkeerd: ik sta aan jouw zijde, maar dit ga je van Orange verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:48:
[...]

Waarom meen jij dat je er recht op hebt? Waarschijnlijk is je dat mondeling toegezegd, zonder dat er iets concreet te bewijzen valt.

Begrijp me niet verkeerd: ik sta aan jouw zijde, maar dit ga je van Orange verliezen.
Het maakt verder ook niet zoveel uit, ik zal er weinig schade door lijden. Het is alleen de gang van zaken, blijkbaar kan ik niet vertrouwen op Orange-medewerkers en moet ik alles laten vastleggen. Als dan de medewerker zegt dat hij ook gelooft dat het mij is toegezegd, dan zou ik zeggen dat er dus geen verschil bestaat tussen mijn opvatting en de opvatting van Orange over wat er is toegezegd. Er hoeft dus niets bewezen te worden, Orange aanvaardt het feit. Orange is echter van mening dat het zich niet aan die toezegging hoeft te houden, dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rclahsen schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:54:
[...]

Algemene voorwaarden lezen is ook een vak. Lees die eerst, voordat je klakkeloos aanneemt dat bij mobiele operators dezelfde algemene voorwaarden gelden als bij, zeg, een ISP. Vooral artikel 4.2 zal je interesseren, denk ik.
Mijn excusses,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
haribold schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:54:
[...]

Het maakt verder ook niet zoveel uit, ik zal er weinig schade door lijden. Het is alleen de gang van zaken, blijkbaar kan ik niet vertrouwen op Orange-medewerkers en moet ik alles laten vastleggen. Als dan de medewerker zegt dat hij ook gelooft dat het mij is toegezegd, dan zou ik zeggen dat er dus geen verschil bestaat tussen mijn opvatting en de opvatting van Orange over wat er is toegezegd. Er hoeft dus niets bewezen te worden, Orange aanvaardt het feit. Orange is echter van mening dat het zich niet aan die toezegging hoeft te houden, dat is het probleem.
Mee eens. Ik maak die €100,- ook wel op, maak wat telefoontjes naar het buitenland en dan is het zo geregeld. Naar mijn mening zouden ze zichzelf moeten verplichten deze service tóch te verlenen aan alle klanten die in 2005 (of eerder) een abonnement bij Orange afgesloten hebben. Eventueel zouden ze dan bij nieuw afgesloten abonnementen v.a. 2006 kunnen besluiten deze service niet meer te verlenen.

In ieder geval is het management van Orange Nederland niet bepaald tactisch tewerk gegaan, want dit is een doodgewone ordinaire naaistreek. Begrijp me niet verkeerd, maar als een provider zo iets waardeloos uit haalt, dan stap ik net zo goed over naar een andere dienstverlener.

Een week geleden wilde ik mijn abonnement nog gewoon verlengen, ze zouden deze fora eens moeten bekijken en weten wat er onder hun klanten speelt.

Maar ja, ik ben misschien ook wel gewoon een zeur
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Eens met Empulse. Het dubbele aan deze situatie is dat er nu klanten overstappen naar providers die deze service helemaal nooit hebben aangeboden. Orange onderscheidde zich juist door deze service positief ten opzichte van andere providers.

In dit geval is dus weer duidelijk dat je als bedrijf beter een service helemaal niet kunt aanbieden dan hem eerst wel aan te bieden en later weer af te schaffen. Het netto effect van de service kan dan wel eens negatief uitpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
Zojuist Orange gebeld met de mededeling dat ik mijn contract per direct wil beëindigen.

''Oh meneer, waarom wilt u dat dan''

''Omdat Orange een service belooft en niet in staat blijkt te zijn deze na te leven''

''Daar kan ik u inderdaad geen ongelijk in geven'' blablabla''

''Het beste kunt u een brief schrijven en voorleggen wat u mij zojuist verteld heeft''

(lees mijn post hierboven, alle gal over ze heen gespuugd.)

Ik ga ze morgen een gepeperde brief sturen en zien wat het voor reactie oplevert, zal diegene die op hetzelfde lekke schuitje zitten op de hoogte houden.

[ Voor 20% gewijzigd door Empulse op 19-04-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Ik ga deze week maar eens naar de orangeshop en de verkoopster vragen of ze wil ondertekenen dat ze in mei 2005 mij daadwerkelijk toegekend heeft dat de opzegservice m.b.t. omzetten naar beltegoed geldig blijft voor mijn afgesloten abonnement. Kans is klein dat ze daadwerkelijk tekend, maar ik kan het altijd proberen. Destijds had ik een telefoon nodig en een abonnement, maar via een aanbod dat ik kort daarna kreeg het ik dat abonnement niet gebruikt. Resultaat; 440 euro beltegoed waar ik voor betaald heb maar straks dus kwijt ben, of voor moet betalen om het nog te kunnen gebruiken.
Of ze maken maar een "0 euro" abonnement voor me aan, daar zou ik ook tevreden mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd of er bij zowel Empulse als Worldwide al iets uitgekomen, al is het maar omdat ik ongeveer in hetzelfde schuitje zit ;).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
Er is inmiddels nieuws.

Kreeg gisteren een telefoontje (nadat ik een gepeperde brief gestuurd had) met de mededeling dat 'Orange mij niet verder van dienst kan zijn'; met andere woorden: einde verhaal.

Ik moet 100 euro in twee maande tijd opbellen en heb mijn abonnement opgezegd.
Fantastische service, mijn dank is groot Orange.

Tot nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
En nu het bizarre: ik kwam gisteren ergens een topic tegen van iemand die z'n orange opgezegd had en het resterende beltegoed op een prepaid kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 22:39
volgens de oude voorwaarden van Orange mag je je overgebelven beltegoed meenemen als je je abo omzet naar prepaid, dat is algemeen bekend. Als je abo dateert van voordat dat veranderd werd kan dat dus

[ Voor 19% gewijzigd door Rrob op 03-05-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
[rml][ Mobiel] Probleem opzeggen abonnement[/rml]

(edit: overigens in SG, weet niet of je daar bij kunt)

[ Voor 13% gewijzigd door StevenK op 03-05-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Wat is de opzegtermijn dan als ik straks naar kpn wil?

- Ik wil dus mijn nummer meenemen naar kpn
- Abo loopt af op 26-08-2006, dus heb nog een week of 2 voordat het 3mnd van te voren is.

Moet ik dan nu alvast opzeggen of nu alvast een nieuw abbonement afsluiten, of nog een maand wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vraag dat voor de zekerheid aan KPN. Meestal is het zo dat het nieuwe abonnement in gaat op de dag dat het nummer over is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje als ik dit lees ben ik echt blij dat ik in oktober niet met orange in zee ben gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:59
Ik heb ook mijn abbo bij Orange opgezegd en ik wist ook dat als je nog geld in je bundel hebt als je nummer word overgezet dat je deze dan kwijt bent. (Ook wel logisch trouwens)

Dus ik vind er eigenlijk niets vreemds aan. En ja ik moet ook zeggen toen ik het abbo afsloot dat mij ook anders is verteld maar er zijn inmiddels zoveel weizigingen geweest dat dit niet meer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:53:
jeetje als ik dit lees ben ik echt blij dat ik in oktober niet met orange in zee ben gegaan!
Wellicht om andere redenen, want waar het in dit topic om gaat is een wijziging die alleen nadelig is voor mensen bij wie het abonnement afloopt en die nog veel beltegoed over hebben.
Voor mensen bij wie het abonnement nog lang loopt, geldt de wijziging ook wel, maar die hebben nog genoeg tijd om het beltegoed te gebruiken of het abonnement naar een lager bedrag om te zetten.
Het is niet zo dat deze regeling bij andere providers nog wel geldt, sterker nog, bij geen enkele andere provider bestaat de mogelijkheid om na afloop van het abonnement over te gaan op prepaid met behoud van het resterende beltegoed.

Nu kan ik me voorstellen dat je blij bent dat je niet te maken krijgt met de wispelturigheid van Orange en het spontaan intrekken van voordeelregelingen, maar dat komt bij andere providers ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 05:45
Mijn orange-abonnemt loopt op 9 juni af, en heb nu meer dan 150 euro aan beltegoed. Ik ga binnenkort maar Beltegoed cashen. 8-)

Je maakt er wel wat verlies op, maar beltegoed cashen is voordeliger dan prepaid bellen imho.

[ Voor 23% gewijzigd door Mawlana op 04-05-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
sylvesterrr schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:33:
Mijn orange-abonnemt loopt op 9 juni af, en heb nu meer dan 150 euro aan beltegoed. Ik ga binnenkort maar Beltegoed cashen. 8-)

Je maakt er wel wat verlies op, maar beltegoed cashen is voordeliger dan prepaid bellen imho.
Dit (lijkt) inderdaad erg goed te werken. Zo kan je 65% van je beltegoed cashen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Aram schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:15:
[...]

Dit (lijkt) inderdaad erg goed te werken. Zo kan je 65% van je beltegoed cashen. _/-\o_
Het werkt zeer goed. Ik heb dit al vaker gedaan via Mollie.nl. Mollie.nl betaalt netjes uit conform de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
sylvesterrr schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:36:
[...]

Het werkt zeer goed. Ik heb dit al vaker gedaan via Mollie.nl. Mollie.nl betaalt netjes uit conform de voorwaarden.
Het is een kwestie van tijd totdat de providers dat door hebben. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

pven schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:22:
[...]

Ach, dat is net zo "kat en muis" als Brein met P2P.

Voor elke die ze vinden en dichttimmeren komen er weer 2 nieuwe....

(Het wordt alleen al moeilijker om ze te vinden.)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
pven schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:22:
[...]

Waarom zou ik niet naar een 0900-nummer mogen bellen? De providers krijgen hun deel toch ("Dit nummer kost 20 eurocent per minuut plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
sylvesterrr schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:34:
[...]

Waarom zou ik niet naar een 0900-nummer mogen bellen? De providers krijgen hun deel toch ("Dit nummer kost 20 eurocent per minuut plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.").
Er zit vast ergens een addertje onder het gras. Het is natuurlijk niet-voor-niets dat Orange juridische stappen overweegt tegen dat soort sites (zie nieuws: 'Websites frauderen met beltegoed').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
Nu kan ik me voorstellen dat je blij bent dat je niet te maken krijgt met de wispelturigheid van Orange en het spontaan intrekken van voordeelregelingen, maar dat komt bij andere providers ook voor.
Daarbij komt dat het Orange management niet zwicht, ze houden hun poot stijf en geven blijkbaar niets om reclame in de negatieve zin van het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Prachtig topic dit zeg!

Werd ik net door iemand op attent gemaakt...

Ik heb nu 1,5 jaar geleden 'n abbo afgesloten voor 2 jaar
Toendertijd 32,50 afgesloten en zit inmiddels op de 22,50...

Als mijn abbo afgelopen is en ik nog BTG heb, gaan ze dit opzekers omzetten in prepaid-tegoed!!

Als ze dit niet doen, oewh dan word ik een beetje erg boos :)

Ik heb toendertijd met deze voorwaarden ingestemd en hieraan moeten ze ook voldoen.

Als ze dit niet doen en zeggen dat ze 't zo opeens hebben opgezegd ga ik gewoon juridische stappen ondernemen. Wat the fuck doet iedereen moeilijk :) Dit is gewoon rare bullshit........

Ik wil 't om laten zetten in prepaid en dit gebeurt heus wel!

Achja jullie zullen wel weer zeggen: lukt niet, maar ach.

Eerst maar is zorgen dat ik 'n nieuwe SPV M500 krijg! Als ik deze binnenheb
zal ik is met Orange bellen over 't feit dat ze geen BTG meer om gaan zetten in prepaid.

Als dit waar is, stop ik m'n abbo en heb ik lekker 'n nieuwe SPV M500.

Je contract bij Orange loopt trouwens toch stilzwijgend per maand (ipv per 3) door of is dit ook alweer veranderd? Ach ik bel vandeweek gewoon even om te vragen op welke datum ik Orange moet bellen om m'n contract te beeindigen (als ik overstap naar T-mobile! Moet nog even kijken hoe of wat namelijk. Ik wil weer 'n PDA met onbeperkt internet enzo dus moet T-mobile en Orange is vergelijken)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ CLB : leuk verhaal, maar idd: 'lukt niet' :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 08-05-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

pven schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:57:
Ja heb je je vermaakt ;)

Achja dan houdt 't snel op met Orange :)
Neem ik wel lekker 'n losse PDA met T-mobile Flex inclusief onbeperkt internet
(en ach de tijd dat ik 200 euro BTG als extra had, is allang voorbij)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 13:57
pven schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:57:
Tuurlijk lukt dat wel, je moet er misshien wat brieven aan spenderen maar met een beetje moeite lukt het heus wel. Op een gegeven moment zijn ze je zat. Wel nette brieven sturen met onderbouwing :) Ik heb mijn abo ook opgezegd toen ze me stiekem in het telefoonboek hebben gezet. Was volgens velen ook niet mogelijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
toeter schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:34:
[...]

Tuurlijk lukt dat wel, je moet er misshien wat brieven aan spenderen maar met een beetje moeite lukt het heus wel. Op een gegeven moment zijn ze je zat. Wel nette brieven sturen met onderbouwing :) Ik heb mijn abo ook opgezegd toen ze me stiekem in het telefoonboek hebben gezet. Was volgens velen ook niet mogelijk :Y)
Als je inderdaad blijft zeuren (op een nette manier!), dan zullen ze je wel gelijk geven. Heb ik vaak genoeg meegemaakt. Je krijgt gewoon 2 á 3 keer 'Nee' te horen, maar als je er nóg een brief aan waagt, dan willen zij gewoon van je af. Het moet dan wel om relatief kleine bedragen gaan (< € 200).

Bij grotere bedragen moet desbetreffende medewerker zijn actie laten goedkeuren door een supervisor, die er hoogstwaarschijnlijk niet mee akkoord zal gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 09-05-2006 00:01 ]

Pagina: 1