automatische orden-pagina software of plugin

Pagina: 1
Acties:

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 22:55
Allereerst excuses voor de onduidelijke titel, ik ken er geen naam voor, dus ik zal het proberen uit te leggen. Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat de software die ik zoek niet bestaat. Het zit zo. Ik maak 2 keer per jaar een familieblaadje voor mijn familie (joh ;)). Het is een klein 'boekje' (zie een clubblad oid voor je) op A5 voormaat van meestal 32 bladzijden, 8 A4-tjes dubbel bedrukt dus met op elk kantje twee kolommen. Alles achter elkaar zetten is geen probleem, maar er een boekje van maken wel, omdat de volgorde van de A5-kolommen dan drastisch moet worden aangepast.

Ik ga nu als volgt te werk. Ik maak een klein 'modelletje' van 8 kleine blaadjes, vouw deze dubbel en schrijf vervolgens in de goeie volgorde per bladzijde op welke A5-kolom (uit het bestand waarin ik alles achter elkaar heb staan) op die bladzijde moet komen. Die blaadjes haal ik dan weer uit elkaar en per model A4-tje maak ik een echt A4-tje die dus dubbelzijdig op de goeie manier geprint is (Zo staan dan op het eerste A4-tje bijvoorbeeld de allereerste en de allerlaatste A5-kolom naast elkaar, omdat je de bladzijde natuurlijk dubbelvouwt).

Nu ben ik opzoek naar software (stand-alone of bijvoorbeeld plugin voor Word of Pages (OSX)) die de goeie volgorde van de A5-kolommen voor mij kan bepalen aan de hand van het totale aantal pagina's en deze het liefst natuurlijk ook in die volgorde zet! Voor een programmeur lijkt het me een fluitje van een cent, en ik ben er dus ook van overtuigd dat er dergelijke software moet bestaan.

Ik hoop dat er iemand hier begint te lachen omdat ik een of ander functie uit bijvoorbeeld Word over het hoofd heb gezien, of omdat er goeie andere software voor bestaat, het zou me een hoop werk schelen!

Ik heb uiteraard al gezocht, maar dit leidde tot weinig resultaat. Ik denk dat dat komt omdat ik niet goed weet waarnaar ik moet zoeken, welke zoekterm gebruik je in zo'n geval?

strava

Verwijderd

Als ik zoek op "A5 boekje" in Google kom ik toch het één en ander tegen. Verder heeft Computeridee er ooit een template oid voor gemaakt, moet je even zoeken in de downloads op CI.