Toon posts:

Geen hardeschijf gevonden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een week ongeveer geleden heb ik via ee kennis een computer gekregen.
Toen ik deze kreeg heb ik er gelijk Ubuntu opgezet en er een week niet meer naar omgekeken. Dit omdat ik nog geen draadloos internet kaartje voor het ding had. Vanochtend dacht ik.. Ik ga weer bij dat ding kijken.. En ja hoor.. Hij kan geen ide dingen vinden.. En hij geeft error's als: No bootdisk found. Toen dacht ik.. ( want ik had om ze sleeven de kabels er even uitgehaald.. en daarna weer in gedaan ) De kabels zijn stuk.. Dus ik andere proberen.. En nog niks.. De hardeschijf draait ook niet.. Behalfe als er geen ide is aangesloten... En toen wist ik het niet meer. Jullie misschien wel?

Oohja de specs:

Dit is alles wat ik weet..
MSI Mobo
p4 1,7 Ghz
2x 256Mb SDRAM
60 Gb hardeschijf
DVD Lezer
CD-rw
250 Watt Fotron voeding.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:39
Als de HD niet draait kan ik maar 2 dingen bedenken:

1) Hij is kapot
2) De voedingsconnector zit er niet in :+

:edit: draaien de koelers wel? En wat bedoel je met "behalve als er geen IDE is aangesloten"? Bedoel je dan dat zonder de IDE kabel de schijf wel draait? Dan zou ik een bios reset overwegen...

[ Voor 47% gewijzigd door skelleniels op 17-04-2006 10:55 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je loopt hier toch al een tijdje rond... Ik neem aan dat je eerst zelf wat tests hebt gedaan voordat je dit topic hebt geopent? Heb je de schijven in een ander systeem getest? En even andere IDE kabels gebruikt? De bios een keer gereset danwel geupdate? Die kennis van jou heeft dit systeem weggegeven, misschien wel omdat het moederbord brak is?

Je zegt dat de harddisk niet draait, alleen wel als er geen IDE is aangesloten. Hoe bedoel je dat?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is er miscshien bij het in en uit doen van je IDE kabel. Een pinnetje afgebroken. Kreeg dezelfde kuren toen dat bij mij gebeurd was.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:55:
Je loopt hier toch al een tijdje rond... Ik neem aan dat je eerst zelf wat tests hebt gedaan voordat je dit topic hebt geopent?Elke ide kabel in het huis geprobeert Heb je de schijven in een ander systeem getest?Ben ik naast mij mee bezig En even andere IDE kabels gebruikt?ja De bios een keer gereset danwel geupdate?Dankje.. daar had ik nog niet aangedacht Die kennis van jou heeft dit systeem weggegeven, misschien wel omdat het moederbord brak is?Nee, deze mensen zijn zo goed met computers als girafes op fietsen

Je zegt dat de harddisk niet draait, alleen wel als er geen IDE is aangesloten. Hoe bedoel je dat?Als er alleen een molex op zit draait de schijf.. Sluit ik ook ide aan doet hij niks
Antwoorden staan achter de vragen

Na bios reset doet hij het weer hoor!! Dank voor jullie hulp.. en Ik schaam me diep dat ik daar niet opkwam :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 11:18 ]

Pagina: 1