Levert komeet 73P een gevaar op vanaf 25 mei?

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Komeet 73P viel in 1995 uit elkaar, en vanaf 25 mei zal de aarde in de staart van de komeet zitten. Deze staart wijst van de zon af.

"Another surprise came in December when observatories began reporting mulitple nuclei within the coma of the comet. Four nuclei were officially designated and were labeled "A", "B", "C", and "D"; however, "D" was not observed elsewhere and may have been a very short-lived condensation. Three additional condensations were reported, but not designated, because they were also not seen elsewhere. Component "A" was discovered on 1995 December 23 and was last detected on 1996 February 19. Component "B" was discovered on 1995 December 23 and was last detected on 1996 December 14. Component "C" turns out to be the main body of the comet and was followed until 1996 December 14."
(http://cometography.com/pcomets/073p.html)

Omdat deze staart nu uit grote brokstukken bestaat, zouden de brokken grote inslagen op aarde kunnen betekenen.

http://www.xerson.nl/content/view/216/2/

Op de NASA simulatie kunnen we zien dat de aarde inderdaad door de staart van de komeet vliegt en het pad van de komeet kruist vlak nadat deze er langs is gevlogen:
http://neo.jpl.nasa.gov/cgi-bin/db?rec=900444

Afbeeldingslocatie: http://www.xerson.nl/images/stories/73p_collision.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xerson.nl/images/stories/73p_collision2.jpg

We kennen de Leoniden en de Perseiden: Dit zijn ook komeetfragmentjes, echter van een intacte komeet die allang voorbij gevlogen is. Dit geeft prachtige "vallende sterren", onschuldig van aard.

Maar in dit geval gaat het om een uiteengevallen komeet met meerdere coma's die een lange staart van grote brokken achter zich aan heeft.

Wat zullen we zien aan de hemel? Blijft het bij heldere meteoren, of kunnen we ook inslagen verwachten?

[ Voor 35% gewijzigd door Mastermind op 17-04-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Aangezien ik niet helderziend ben, wordt het speculeren, maar ik denk dat er, afhankelijk van hoe groot de brokstukken zijn, weinig angst hoeft te zijn voor inslaande brokstukken.
Als er echt serieus gevaar zou zijn, zou er denk ik al wel wat meer paniek zijn uitgebroken, ook onder de hobbyisten (schrijf je dat zo eigenlijk?).

Ik hoop wel dat er het een en ander aan meteoren etc. te zien zal zijn in de nachten, levert over het algemeen wel mooie plaatjes op.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik denk dat de komeetstukken gewoon verbranden of verbrokkelen doordat ze de atmosfeer ingaan, of hoe dat ook maar heet :P

Je zal er vrij weinig van merken, want dit zal heus niet de eerste keer zijn dat er kometen zijn met een baan waarop de Aarde voorkomt.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 15:42
Begin van een nieuwe ijstijd? :)
Wel balen heb net zomerjasje gekocht...

Net telescoop gekocht en heb nog webcam die wil ik erop zetten.. maar iets meer vaart daarachter zetten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ok dit is misschien enigzins offtopic en vergezocht, maar ik denk eerlijk gezegd dat als er een komeet gaat inslaan, die het voortbestaan van onze planeet zou bedreigen, dat we dit niet van te voren zouden weten. Ik heb geen idee hoe geavanceerd de technologie van hobbyisten is op dit gebied, maar ik ga er vanuit dat iets dergelijks eerder ontdekt wordt door wetenschappers die een soort geheimhoudingsplicht hebben, waardoor het een overheidszaak wordt. Als dit zo gaat (puur speculatie), heeft de overheid er weinig belang bij om de gedeeltelijke/gehele vernietiging van de aarde bekend te maken/te bevestigen.

Mijn idee is dan ook dat als de aarde vernietigd of dreigt vernietigd te worden, dat slechts weinig mensen het van te voren zullen weten.

Of dit relevant is voor dit topic, geen idee, want ik weet niet hoe gevaarlijk de genoemde komeet is voor het voortebestaan van de aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik denk juist dat het dan wereldnieuws wordt, waarom zou je het verzwijgen? Om paniek te verkomen? Lijkt mij logischer dat ze het juist wel zeggen, zodat je nog dingen kan gaan doen die je toch nog hebt willen doen in je leven.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
drooger schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:54:
Ik denk dat de komeetstukken gewoon verbranden of verbrokkelen doordat ze de atmosfeer ingaan, of hoe dat ook maar heet :P

Je zal er vrij weinig van merken, want dit zal heus niet de eerste keer zijn dat er kometen zijn met een baan waarop de Aarde voorkomt.
De komeet had een diameter van ruim een kilometer is en is in meerdere stukken uiteengevallen,
kans bestaat dat een meteoor met een diameter van 100 meter niet zal verbranden in de atmosfeer, en voor een impact zal zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

RedruM schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:54:
wetenschappers die een soort geheimhoudingsplicht hebben
Welke astronomen hebben volgens jou een geheimhoudingsplicht? :?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 22:56
Ik denk dat het allemaal reuze mee zal vallen:

http://science.nasa.gov/headlines/y2006/24mar_73p.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Lees ook dit:
Brokstukken van de komeet 73P Schwassman-Wachmann 3-B, die al eeuwenlang rond de zon draait, zullen waarschijnlijk op 25 mei aanstaande de aarde treffen. Normaliter zou de komeet de aarde op een astronomische haar (ruim 10 miljoen kilometer) na gemist hebben, maar doordat hij in 1995 uit elkaar gevallen is, heeft hij nu een staart van brokstukken, waar de aarde recht doorheen zal vliegen. De brokstukken zullen in de Atlantische Oceaan terechtkomen, waar onderzeese vulkanen kunnen uitbarsten, die weer tsunami's van ruim tweehonderd meter kunnen creëren, die op de Atlantische kusten terecht zullen komen en er tientallen miljoenen slachtoffers kunnen veroorzaken. Dat zegt Eric Julien, van het Ecopolitics Institute. Onder andere Yahoo News maakt hier melding van.

Julien maakt zich boos over het feit dat bij NASA ontkent en zegt dat de brokstukken de aarde op zes miljoen kilometer zullen passeren. Volgens hem komt dat door de onwetendheid van NASA: het is weliswaar bekend dat de komeet de aarde vlakbij zal passeren, maar de brokstukken die dus wél in zullen slaan, zijn veel te klein om met een telescoop te zien. Hij verwijt NASA dan ook weinig: Julien heeft immers veel meer informatie dan NASA kan hebben. Drie jaar geleden heeft hij namelijk een droom gehad, die de tsunami�s voorspelde. Via telepathie heeft hij op 7 april jl. van zijn buitenaardse vrienden gehoord dat die droom werkelijkheid zou worden rond 25 mei, of een paar dagen eerder of later. Toch had NASA het wel kunnen weten: in een graancirkel uit 1995 is een deel van het zonnestelsel te zien rond het moment van inslag. De aarde ontbreekt...

Julien roept de overheden op aarde op om maatregelen te nemen. Volgens hem kan dat miljoenen levens sparen. Voorlopig wordt hij alleen nog niet serieus genomen.

De graancirkel met het zonnestelsel, waarop de aarde ontbreekt. De buitenste ring is de asteroïdegordel, tussen Mars en Jupiter.

Julien publiceert al langer over buitenaardse verschijnselen. Zo heeft hij een nieuwe theorie bedacht, waarin de snelheid van de tijd afhankelijk is van de tijdsdichtheid op een bepaald punt in de ruimte-tijd. Hierdoor kan de tijd dus op sommige plaatsen sneller lopen dan op andere plaatsen, waardoor daar de lichtsnelheid ook hoger ligt en UFO's dus sneller de aarde kunnen bereiken dan wetenschappers denken.
Sience@nasa zegt het volgende:
There's no danger of a collision. "Goodness, no," says Yeomans. "The closest fragment will be about six million miles away--or twenty-five times farther than the Moon." That's close without actually being scary.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 17-04-2006 12:56 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/63964

De bron is een gek.

edit: de link verwijst naar de tekst van de post hierboven. excuus.

[ Voor 38% gewijzigd door Q op 17-04-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
drooger schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:00:
Ik denk juist dat het dan wereldnieuws wordt, waarom zou je het verzwijgen? Om paniek te verkomen? Lijkt mij logischer dat ze het juist wel zeggen, zodat je nog dingen kan gaan doen die je toch nog hebt willen doen in je leven.
Ik denk dat als zoiets wereldnieuws wordt, binnen een paar dagen de wereld tot een onomkeerbare anarchie vervalt.. Alleen daarom zullen ze het al geheim proberen te houden.. stel dat de wereld opeens toch niet vernietigd wordt door foutieve informatie of wat dan ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind dat zulke druktemakers met voorspellende dromen en een zwaar agerende houding tegenover welke wetenschap dan ook, opgespoord en vernietigd dienen te worden. Die Julien is een gevaar voor de samenleving met z'n angstaanvallen.

Alsof een wetenschapper geen sociaal leven heeft en op dezelfde planeet woont met vrouw en kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Heel leuk die vent die door nachtmerries e.d. nu denkt dat de aarde dr aan gaat, maar zolang mensen met meer kennis van zaken kunnen bewijzen dat dit bullshit is (door die comeet gesimuleerd te hebben), geloof ik er geen snars van :P

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zie hier niet echt een discussiepunt. TS is benieuwd wat er gaat gebeuren en hij kan imo het beste afwachten tot er werkelijk iets is gebeurt. Het heeft niet echt veel zin om te speculeren of er een inslag zal plaats vinden aangezien we toch geen informatie hebben.

Daarnaast vind ik de quote van Bor de Wollef zeer weinig bijdragen. Verhalen over UFO's en Graancirkels dragen weinig bij aan een serieuze discussie.

Om de speculatie compleet te maken: Kan iemand even een nakijken wat Nostradamus over deze komeet zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Paters schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:59:
Ik zie hier niet echt een discussiepunt. TS is benieuwd wat er gaat gebeuren en hij kan imo het beste afwachten tot er werkelijk iets is gebeurt. Het heeft niet echt veel zin om te speculeren of er een inslag zal plaats vinden aangezien we toch geen informatie hebben.
Volgens mij was dit topic juist bedoeld om meer informatie te verzamelen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Cave_Boy schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:03:
Begin van een nieuwe ijstijd? :)
Wel balen heb net zomerjasje gekocht...

Net telescoop gekocht en heb nog webcam die wil ik erop zetten.. maar iets meer vaart daarachter zetten dus...
Nieuwe ijstijd is reeds in gang gezet door de opwarming van de aarde ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:55:
Lees ook dit:

[...]

Sience@nasa zegt het volgende:

[...]
whehe.. de aarde zou dus weg zijn na de inslag.. daarom moeten overheden bunkers gaan maken om miljoenen levens te redden.. wat is daar nou weer het nut van als de aarde weggevaagd is :? :z
One Flew Over the Cuckoo's Nest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Yohan schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:08:
[...]

Volgens mij was dit topic juist bedoeld om meer informatie te verzamelen.
Volgens mij is sensatie de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:24:
[...]

whehe.. de aarde zou dus weg zijn na de inslag.. daarom moeten overheden bunkers gaan maken om miljoenen levens te redden.. wat is daar nou weer het nut van als de aarde weggevaagd is :? :z
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Inderdaad lijkt mij ook niet echt logisch. ;)

Maargoed je weet het natuurlijk nooit. Maarja als je daarbij stil gaat staan dan kun je beter altijd in een kelder onder de grond blijven zitten.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

De TS heeft volgens mij wel vaker over aliens en hun bestaan e.d. gesproken dus ik neem aan dat hij ditmaal ook niet twijfelt aan de uitspraken van de man met de voorspellende dromen.

Mensen die echter in de wetenschap "geloven" weten dat het allemaal sensatie is.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Dat van die man die contact met aliens heeft neem ik echt niet serieus, want er bestaan eenvoudigweg geen buitenaardse wezens. Wij zijn de enige intelligente wezens in het heelal.

Ik wil het puur wetenschappelijk bekijken.

De komeet is in meer dan 19 stukken gebroken en die slepen er met een lengte van miljoenen kilometers achteraan.

Want als ik naar die simulatie kijk, en we houden er rekening mee dat de staart enigszins van de zon afwijst door de zonnewind, lijkt het toch dat vanaf 25 mei tot pak 'm beet 10 juni de aarde door deze staart vliegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
@mastermind, puur wetenschappelijk gezien is er inteligent leven in het heelal naast de mens, er zijn gewoon heel veel planeten.

En een brok moet erg groot zijn om door de dampkring te komen zonder kompleet te verbranden, en enorm om een vloedgolf van 200 meter hoog te krijgen, die kunnen echt wel door telescopen gezien worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:27:
@mastermind, puur wetenschappelijk gezien is er inteligent leven in het heelal naast de mens, er zijn gewoon heel veel planeten.
Ik heb nog nergens dubbelblind bewijs gezien hoor, misschien dat het statistisch erg raar zou zijn wanneer wij het enige intelligente leven in het heelal zijn, maar om dat als bewijs te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Mastermind schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:09:
Dat van die man die contact met aliens heeft neem ik echt niet serieus, want er bestaan eenvoudigweg geen buitenaardse wezens. Wij zijn de enige intelligente wezens in het heelal.
Dat kunnen we echter niet uitsluiten. :)
De komeet is in meer dan 19 stukken gebroken en die slepen er met een lengte van miljoenen kilometers achteraan.

Want als ik naar die simulatie kijk, en we houden er rekening mee dat de staart enigszins van de zon afwijst door de zonnewind, lijkt het toch dat vanaf 25 mei tot pak 'm beet 10 juni de aarde door deze staart vliegt?
Het lijkt mij moeilijk te bepalen wat de exacte risico's zijn. Lijkt mij dat weinigen van ons dat kunnen. Zolang er nog geen serieuze bron alarm heeft geslagen lijkt mij reden om aan te nemen dat er niet iets ernstigs gaat gebeuren. In complot theorieen geloof ik trouwens niet snel, aangezien er bijna altijd wel iemand zal lekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Paters op 17-04-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja wat zijn miljoenen kilometers? 2, 10 of 1000? Als ik het eens uitgerekend heb is de komeet zelf het dichts bij op ongeveer 10 miljoen km, hoeveel is de lengte eigenlijk in totaal van die komeet zelf tot einde staart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

Mastermind schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:09:
Wow! Jij hebt dus als enige ter wereld het harde bewijs dat er nergens in het gehele universum intelligent leven is? _/-\o_

Overleg dat bewijs dan maar snel aan de wetenschappers, kunnen ze stoppen met zoeken naar buitenaards leven. En kan Seti@Home meteen opgeheven worden.
Ik wil het puur wetenschappelijk bekijken.
Dan moet je dus ook niet stellig beweren dat wij de enige intelligente levensvorm in het heelal zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Idd... Als je nou zou zeggen dat je het niet serieus neemt dat die man met aliens communiceert omdat we bijvoorbeeld nog niet eens met dolfijnen kunnen communiceren terwijl die van onze eigen planeet komen, dus dat communicatie met aliens wel nog vele malen problematischer zal zijn - als die aliens al überhaupt bij de Aarde kunnen komen, dan zou dat veel wetenschappelijker zijn dan zoals je nu doet, stellen dat aliens niet bestaan. 8)7

Ik zou juist zeggen dat er wetenschappelijk gezien een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat er elders in het universum ook intelligent leven is. Echter is de kans dat we ooit met die andere intelligente wezens zullen kunnen communiceren verwaarloosbaar klein...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
nou ooit zou het wel kunnen, maar de kans dat die man nu met aliens kan communiceren is bij voldoende nauwkeurige benadering 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
offtopic:
Als die aliens echt intelligent zijn, zijn ze slim genoeg om hier weg te blijven. Ik geloof namelijk niet dat de mensheid (lees: de mensen die er tezijnertijd mee te maken zouden gaan hebben) in staat is tot het leggen van vreedzaam contact. Als er al buitenaardse intelligentie hier zou komen zouden ze waarschijnlijk afgeschoten worden voor verder onderzoek. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar zo zie ik het.

Als er al een komeet op de aarde af zou komen die de aarde met 100% zekerheid volledig zou vernietigen denk ik niet dat dit bekend zou worden. Ik zou eerlijk gezegd ook liever niet weten dat het einde eraan kwam. Ik las hierboven ergens het argument dat mensen dan nog dingen konden doen die ze altijd al wilden doen, maar op het moment dat iets dergelijks bekend zou worden gemaakt ontstaat er toch volledige paniek. De wereld zal volledig op zijn gat liggen, omdat mensen echt niet meer gaan werken, bijvoorbeeld. En probeer maar eens naar een ver land te vliegen als er geen piloten meer zijn...

Of het nu echt een gevaar oplevert of niet - het zij zo. Zolang ik van te voren niet weet dat het er aan komt kan ik me er niet erg druk om maken.
En overigens, 6 miljoen kilometer of hoeveel het dan ook mogen zijn... in astronomische begrippen is het natuurlijk niks. In aardse begrippen is het ver genoeg weg om je met meer relevante dingen bezig te houden.

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranewen schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:36:
[...]

Als er al een komeet op de aarde af zou komen die de aarde met 100% zekerheid volledig zou vernietigen denk ik niet dat dit bekend zou worden.
Hoe dacht je dat precies te voorkomen. Het niet als of je dat soort informatie makelijk binnenshuis houdt. Dergelijk onderzoek wordt vooral gedaan aan universiteiten, dat zijn niet bepaald organisaties die erop ingericht zijn informatie binnen te houden. (sterker nog een groot deel van de sterrenkundige gemeenschap is sterk voorstander van vrijheid van informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar zelfs een voorstander van vrijheid van informatie zal inzien dat zulke informatie zeer slecht is voor de samenleving. Stel dat je 99% zeker zou zijn dat de Aarde over een paar jaar vernietigd wordt, dan is het beter om die informatie achter te houden. Want stel nou dat het toch nét goed gaat, dan is de heel samenleving tegen die tijd al van binnen uit vernietigd.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op de tijdschaal van de kosmos is de aarde eens in de zoveel miljoen jaar een doelwit, maar zodra de mens z'n eigen tijdlijn opzet, is het elke dag raak.

Ik weet niet waarom mensen zo panisch zijn voor zulke kansen, gebeurt het, dan gebeurt het. En tot 1989 heeft men in Europa prima kunnen leven met de totale ondergang, dus ik vraag me af waar dat ultieme doemdenken vandaan komt.

En daarbij, het is een komeet, niet echt de grootste objecten uit het helaas dus. De veel zekerdere ondergang, namelijk het opraken van olie, daar doet men dan helemaal niet moeilijk over.

(o ja, 50 lichtjaren staat een ster op het punt te Gamme-flitsen, dan is dit deel van de Melkweg weer lekker steriel, ook al zo'n zekerheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ecteinascidin schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:10:
(o ja, 50 lichtjaren staat een ster op het punt te Gamme-flitsen, dan is dit deel van de Melkweg weer lekker steriel, ook al zo'n zekerheid)
(Wel je zonnebril op doen hè...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
/edit

vekeerd gelezen :X

[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 18-04-2006 20:13 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:28:
...
Ik zou juist zeggen dat er wetenschappelijk gezien een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat er elders in het universum ook intelligent leven is. Echter is de kans dat we ooit met die andere intelligente wezens zullen kunnen communiceren verwaarloosbaar klein...
Nou nou, dat zijn twee flinke stellingen voor een zelfbenoemd wetenschapper. Aangezien wij (nog) geen idee hebben hoe ons eigen aardse intelligente leven is ontstaan, is het mij een raadsel hoe jij tot bovenstaande conclusies bent gekomen. Erg wetenschappelijk klinkt het mij niet in de oren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[..]

Ik weet waar je het over hebt, een tijd terug heb ik een docu op Discovery gezien. Er is ergens een ster die binnen weet-ik-hoeveel-jaar eraan gaat, waardoor een enorme gammaflits onze kant opkomt. De atmosfeer zal waarschijnlijk grotendeels worden weggevaagd.

Ook geen leuk vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Weet je wel hoelang het duurt voordat die energie ons bereikt zal hebben ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hacku schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:13:
Die ster stond binnen een afstand van 100-of-zo lichtjaren. Hetgeen het dan wel niet ons probleem maakt, maar wel van onze kleinkinderen. Dat maakt het probleem niet minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Laatst online: 28-06 08:35
50 jaar? :P

Vanmorgen op radio 538 ging Evers naar Wubbo Ockels bellen. Die wist nergens van, heel droog. Het zal wel meevallen denk ik.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Misschien is hij 99,99 jaar geleden al ontploft en komt de gamma burst dus zeer binnenkort al aan (even aangenomen dat hij op 100 lj afstand staat, wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt want de dichtstbijzijnde ster die hypernova gaat is volgen mij Eta Carinae en die staat op 7500 lj) :)
(Thanks to Mietje die mij ooit dat inzicht gaf toen we het over Eta Carinae hadden :) )

[ Voor 20% gewijzigd door blobber op 19-04-2006 23:41 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Toevallig kwam ik gisteren nog een artikel tegen over de kans dat een GRB (Gamma ray burst) hier in de buurt voor zou komen. Die bleek uitzonderlijk klein (kleiner dan 0,15%) door de grote hoeveelheden zware elementen in ons melkwegstelsel. Link: One Less Thing To Worry About

Hadden ze in die Discovery-docu een specifieke ster op het oog, of was het een "wat als... ?" scenario? Het laatste lijkt me waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:56:
Nou nou, dat zijn twee flinke stellingen voor een zelfbenoemd wetenschapper. Aangezien wij (nog) geen idee hebben hoe ons eigen aardse intelligente leven is ontstaan, is het mij een raadsel hoe jij tot bovenstaande conclusies bent gekomen. Erg wetenschappelijk klinkt het mij niet in de oren in ieder geval.
Toch is het heel simpel. De kans dat er rond een ster rotsplaneten zijn is heel klein. De kans dat er leven ontstaat op een willekeurige rotsplaneet is verwaarloosbaar klein. De kans dat dat leven zich ontwikkeld tot intelligent leven is nog vele orden van grootte kleiner. Maar er zijn in het heelal zoveel sterren, dat de kans dat er elders ook intelligent leven is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wordt.

Maar verder is het dan ook weer het meest waarschijnlijk dat zo'n andere intelligente levensvorm qua technische evolutie ofwel miljoenen jaren op ons vooruitloopt, ofwel miljoenen jaren achterloopt.

En dat qua communicatie lijkt me ook gewoon logisch. Taal werkt met referenties. Een buitenaards wezen zal totaal andere referenties hebben dan wij, en vertaling en dus communicatie zal verschrikkelijk moeilijk, zo niet onmogelijk zijn. Hun centrale zenuwstelsel zal waarschijnlijk middels parallelle evolutie in grote lijnen wel veel op het onze lijken, maar de details zullen waarschijnlijk totaal verschillend zijn. Zoals ik al zei, we kunnen niet eens de taal van de dolfijnen ontcijferen, en die stammen van dezelfde planeet als wij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:56:
[...]

Inderdaad.
Misschien blijkt leven en daarmee intelligent leven zeer gewoon in het universum en heeft bijna elk zonnestelsel 1 of meerdere planeten met leven. Misschien hebben we wel leven op een andere plek binnen ons zonnestelsel (of gehad). Misschien komt ons leven wel van een andere planeet?

Dat er leven is buiten onze aarde is zeer aannemelijk, want als het een "ongelukje" was op deze planeet, hoe groot is dan de kans dat er op een andere planeet datzelfde ongelukje is gebeurd? Zeer klein op een bepaalde planeet, maar zeer groot als je de melkweg pakt (miljarden sterren....)

Zo lang we helemaal niets weten over hoe het leven echt is ontstaan, kunnen we totaal geen aannames doen met betrekking tot leven op andere planeten en of dat intelligent leven is (behalve dat het niet onwaarschijnlijk is dat er iets van leven is buiten de aarde). Mocht er op de dichtsbijzijnde planeet buiten ons zonnestelsel intelligent leven zijn dat in de ruimte speelt, dan is de kans juist heel groot dat ze ons al hebben vereerd met een bezoekje, maar het kan net zo goed zijn dat het eerstvolgende intelligente leven 100miljoen lichtjaar verderop leeft. (of dat we echt de enigen zijn... :P)

Nu on topic ;)

Zoals ik begrijp is het dus dat hij in meerdere stukken uiteen is gevallen en dat we in de staart terecht komen. Dat wil dus zeggen (denk ik) dat het grootste brok al voorbij is en dat we mogelijk wat brokken uit de staart mee pakken. Niet echt gevaarlijk lijkt mij...

Btw dat die ene kerel niet met Aliens zou kunnen communiceren omdat we nog niet eens met dolfijnen kunnen communiceren is een drochreden, aangezien als er aliens in onze dampkring rondhangen, dan kan het ook goed zijn dat zij een soort van "universele vertaler" hebben, of onze taal hebben geleerd :P

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Mx. Alba schreef op donderdag 20 april 2006 @ 07:44:
[...]

Toch is het heel simpel. De kans dat er rond een ster rotsplaneten zijn is heel klein. De kans dat er leven ontstaat op een willekeurige rotsplaneet is verwaarloosbaar klein. De kans dat dat leven zich ontwikkeld tot intelligent leven is nog vele orden van grootte kleiner. Maar er zijn in het heelal zoveel sterren, dat de kans dat er elders ook intelligent leven is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wordt.
Pure aannames, we weten helemaal niets van het leven, alleen dat het bestaat en evolueerd (naja bij wijze van spreken dan). Het ontstaan van het leven is puur giswerk omdat het bewijs nooit is geleverd. Hooguit met een paar zeer suggestieve onderzoeken die aanwijzen dat het _mogelijk_ zo gebeurd _zou kunnen_ zijn. (onderzoek naar het ontstaan van aminozuren in een mengsel van een hele rits elementen in combinatie met veel UV-licht, als ik mij niet vergis)
Zoals ik hierboven al zei, kan het net zo goed mogelijk zijn dat elk zonnestelsel leven bevat, we weten het niet en zullen het op korte termijn ook niet inzien ;) (tenzij ET op bezoek komt en ons laat zien hoe het allemaal zit :P)

Daarnaast moet je ook bedenken dat buitenaardsleven waarschijnlijk totaal niet op de onze lijkt, denk bijvoorbeeld aan op silicium gebasseerd leven in plaats van op koolstof. Als dat er is, gaan wij het voorlopig niet vinden omdat we op zoek gaan naar op koolstof gebasseerd leven en ook dan moet het zeer gelijkend zijn als het onze. Ze zoeken oa naar methaan, omdat ons (aardse) leven veel methaan uitstoot, buitenaards leven kan misschien wel op koolstof gebasseerd zijn, maar hoeft dan niet persé methaan uit te stoten.
Maar verder is het dan ook weer het meest waarschijnlijk dat zo'n andere intelligente levensvorm qua technische evolutie ofwel miljoenen jaren op ons vooruitloopt, ofwel miljoenen jaren achterloopt.

En dat qua communicatie lijkt me ook gewoon logisch. Taal werkt met referenties. Een buitenaards wezen zal totaal andere referenties hebben dan wij, en vertaling en dus communicatie zal verschrikkelijk moeilijk, zo niet onmogelijk zijn. Hun centrale zenuwstelsel zal waarschijnlijk middels parallelle evolutie in grote lijnen wel veel op het onze lijken, maar de details zullen waarschijnlijk totaal verschillend zijn. Zoals ik al zei, we kunnen niet eens de taal van de dolfijnen ontcijferen, en die stammen van dezelfde planeet als wij...
Mja zoals ik al eerder zei, dat wij niet met dolfijnen kunnen communiceren zegt niets over of aliens met ons kunnen communiceren. Zij zijn technologisch niet zo ver, maar technologisch gezien zijn we ook niet zo ver dat we een mens op een andere planeet kunnen zetten (op maar een paar lichtminuten ver).

Maar om het even samen te vatten, ik denk niet dat je hier echt een discussie over kan hebben, omdat er simpelweg te weinig informatie bekend is. Discussies zijn gebasseerd op pure aannames en imo daarom geen echte discusse, maar meer een 'wat als..." verhaal.
Waar we het wel over eens zijn is dat het zeer waarschijnlijk is dat er leven is buiten onze aarde. (wat ook dus een aanname is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

nhimf schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:36:

[...]

maar technologisch gezien zijn we ook niet zo ver dat we een mens op een andere planeet kunnen zetten (op maar een paar lichtminuten ver).
Da's niet waar. We kunnen met gemak iemand op Mars ofzo neerzetten en zelfs gewoon laten leven. Het is enkel een kwestie van het willen èn natuurlijk geld -- veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even ontopic te gaan, Phil Plait van Bad Astronomy heeft er ook wat over geschreven op http://www.badastronomy.com/bad/news/index.html. Z'n website is trouwens 'n aanrader; hij weerlegt wel meer van dit soort sensatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 16:12
De kans dat er leven ontstaat op een willekeurige rotsplaneet is verwaarloosbaar klein. De kans dat dat leven zich ontwikkeld tot intelligent leven is nog vele orden van grootte kleiner. Maar er zijn in het heelal zoveel sterren, dat de kans dat er elders ook intelligent leven is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wordt.
De Drake Equation. Probleem met de Drake Equation is dat het niet echt good science is, omdat er geen goed bewijs is om de meeste variabelen in de vergelijking in te vullen. Jij roept nu wat, maar wetenschappelijk kan je die aannames niet onderbouwen. Neemt niet weg dat de Equation een simpel hulpmiddel is om gissingen te doen over de kans op buitenaards leven. Zolang de kans op alle elementen in de vergelijking groter dan 0 is, en dat is zo (de Aarde bewijst dat), dan kan je concluderen dat er wel degelijk een kans op buitenaards leven is, hoe klein ook. De huidige stand van de wetenschap stelt nl. dat de natuurwetten overal in het heelal gelden; dat betekent dat wat zich op deze planeet heeft afgespeeld zich ook op andere planeten kan afspelen. Dus de kans is aanwezig maar niemand weet hoe groot die is.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Wildfire schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:49:
[...]

Da's niet waar. We kunnen met gemak iemand op Mars ofzo neerzetten en zelfs gewoon laten leven. Het is enkel een kwestie van het willen èn natuurlijk geld -- veel geld.
Ok daar heb je ook wel gelijk in, maar we hebben het nog niet bewezen dat we het kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
Nog een officieel bericht van Nasa over de komeet : http://neo.jpl.nasa.gov/

Waarin ik het volgende eigenlijk wel vaag vind
During the 2006 return to perihelion, which for the main fragment C takes place on 2006 June 6 (just inside the Earth’s orbit), the comet began to fragment into more than 30 additional pieces.
Dus fragment C komt net binnen de baan van de aarde en dan praten ze in verleden tijd over "the comet began.." dus wat bedoelen ze nu en wat gebeurd er met fragment c op die dag ?

En nog een onderzoeksrapport :

http://aquarid.physics.uwo.ca/%7Epbrown/taus.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door KaMiKaZe op 17-05-2006 23:34 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KaMiKaZe schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:19:
Dus fragment C komt net binnen de baan van de aarde en dan praten ze in verleden tijd over "the comet began.." dus wat bedoelen ze nu en wat gebeurd er met fragment c op die dag ?
Het staat er een beetje vreemd ja, maar het klopt wel. Er staat namelijk:
During the 2006 return to perihelion: gedurende de reis naar het perihelion
which for the main fragment C takes place on 2006 June 6: die [het perihelion, niet de reis] voor fragment C op 6 juni 2006 plaats vindt
the comet began to fragment into more than 30 additional pieces: is de komeet in meer dan 30 additionele stukken uiteengevallen.

Dus de verleden tijd van "began to fragment" slaat op "the 2006 return to perihelion" (dat in het verleden ligt, tenminste het gedeelte waarover het gaat), en niet het perihelion zelf.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Goed maar dat neemt niet weg dat fragment C relatief dicht bij de aarde gaat komen, naar wat ik heb kunnen lezen een fragment van 1 tot 1.5KM grootte.

In de conclusie van dat onderzoeksrapport staat als laatste dit vermeldt
We do note that the close approach
distances of the fragments themselves to the Earth are sensitive to
outgassing patterns and further splitting, and we recommend that
they be recovered telescopically at the first opportunity.
Door gas en verdere opsplitsing kan de afstand tot de aarde gaan afwijken. Ze adviseren dus om dit te observeren bij de eerste mogelijkheid. Ook las ik iets over het niet zeker zijn over de zwaartekrachtsinvloeden.
We note that these values are sensitive to the
non-gravitational parameters assumed, and even closer approaches
are possible.
Ik vind dit toch iets minder enthousiast als wat de Nasa zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KaMiKaZe schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:39:
Goed maar dat neemt niet weg dat fragment C relatief dicht bij de aarde gaat komen,
Is gekomen. De kleinste afstand tot de aarde zou op 13 mei geweest zijn en zou 0.0735 AU zijn (28 keer de afstand aarde - maan). De enige referentie die ik kan vinden dat dat ook daadwerkelijk gebeurd is is Wikipedia, op 12 mei en 11,9 miljoen km (31 keer afstand aarde - maan). Fragment C is ons dus al gepasseerd
Let op dat het perihelion de dichtsbijzijnde afstand tot de zon is, en niet tot de aarde. In het laatste geval spreek je van een perigee.
Ik vind dit toch iets minder enthousiast als wat de Nasa zegt...
Het loopt wel los hoor. Volg ook Skyhound met een dagelijkse update van sightingen.
Lees vooral verder naar onder even door:
The nuts have arrived folks, with their web sites spreading doom and gloom. Will fragments of this comet strike the earth? Answer: No. The main stream of expelled material will pass 25 times as far as the moon, with the closest fragments coming no closer than many millions of km.
Dus ga maar rustig naar bed. De kans dat je morgen aangereden wordt is veel groter dan dat er ook maar iets van deze komeet de komende dagen in gaat slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Ja en later dus op de 6de Juni gaat fragment C precies door de baan die de aarde om de zon volgt. Op dat moment is dat deel ook het dichtste bij de zon.

Uit de laatste berichten blijkt dat fragment B eerst heftiger tekeer ging dan C, na een vreemde coma toestand van C is deze de afgelopen 24 uur tot een slight outburst gekomen
Component "B" of Schwassmann-Wachmann 73P; note that the streaming fragments
in the tail angle noted on the previous morning (May 17) are not clearly
visible, although some mottling appears to be in the anti-sun direction;
there is a conspicuous sunward SPIKE seen in this image, series of 10, 10sec
exposures, tracking on the comet's nucleus; comet is fainter than previous
night, total magnitude = 8.0ccd
http://www.arksky.org/asoimg/ComBFF0A0C.jpg

Component "C" of Schwassmann-Wachmann 73P; seesm to be in slight outburst
over past 24 hours, with the conspicuous hourglass shape increasing
dramatically; strong central condensation (m2=10.0), total magnitude =
7.8ccd
http://www.arksky.org/asoimg/ComBFF0D21.jpg

Clay
Component "B" of Schwassmann-Wachmann 73P; note the very pronounced string
of fragments in the trailing direction (PA 254d, anti-sun) from the primary
nucleus (m2=10.5ccd); in addition there is a very diffuse and large fragment
seen to the NW of the primary comet, in PA 304 deg. from "B". This exposure
is tracking on the comet, 8sec ea, 20 exposures. Total magnitude is 7.6
http://www.arksky.org/asoimg/ComBFDCD99.jpg

Component "C" of Schwassmann-Wachmann 73-P, showing a beautiful "dumbbell"
shaped nebulous coma surrounding a very bright (m2=10.6ccd) nucleus. Very
unusual symmetry to the central region of this object, particularly on the
sunward side of the nucleus
http://www.arksky.org/asoimg/ComBFDCE7B.jpg

Clay
En van een andere site http://www.vvs.be/content/view/574/179/
En tenslotte moeten we uiteraard ook rekening houden met een complete desintegratie tijdens de periheliumdoorgang waarbij we de komeet op korte tijd simpelweg zien uitdoven gewoon omdat ze ophoudt te bestaan. Vooral het kleinere B-fragment zou wel eens volledig kunnen verbrokkelen

[ Voor 39% gewijzigd door KaMiKaZe op 18-05-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KaMiKaZe schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:39:
Ja en later dus op de 6de Juni gaat fragment C precies door de baan die de aarde om de zon volgt. Op dat moment is dat deel ook het dichtste bij de zon.
Nasa zegt:
the comet began to fragment into more than 30 additional pieces. All of the observed fragments in 2006 will pass relatively close to the Earth during the interval May 12 through May 28 but none will pass closer than 5.5 million miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
En van die 30 stukken is C er 1-tje, Hoe kun je nu in de verleden tijd over iets praten wat nog niet gebeurd is.

C is inderdaad al dicht langs de aarde gevlogen, maar heeft nog niet zijn dichtste punt bij de zon bereikt, toevallig valt dat dichtste punt samen met de baan die de aarde volgt om de zon. De aarde moet zeg maar nog door de staart van fragment C heengaan wat hem nu heeft gepasseerd. Op dat punt kan de komeet zichzelf mogelijk vernietigen (door de kracht van outburst onder invloed van de zon) en een ongewenst cadeautje achterlaten voor ons.

Niemand kan voorspellen wat er gebeurd met die fragmenten als ze hun perihelion bereiken, voor C is dat dus op 6 (of 7 volgens de bijstelling door de Nasa) Juni

Niet om mensen bang te maken oid, maar het kan een interessant schouwspel worden :)

Op de onderstaande site staat een animatie over de baan die 73p in fragmenten volgt, misschien begrijp je dan beter wat ik bedoel.

http://www.shadowandsubstance.com/

[ Voor 15% gewijzigd door KaMiKaZe op 18-05-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

KaMiKaZe schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:12:
[...]
Op dat punt kan de komeet zichzelf mogelijk vernietigen (door de kracht van outburst onder invloed van de zon) en een ongewenst cadeautje achterlaten voor ons.
Eventuele brokken van de komeet zullen toch in dezelfde baan blijven bewegen? (en dus al weg zijn voordat wij langskomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Ik zou het niet weten, maar door de heftige gasexplosies op zo'n ding in de volle zon kan spul alle kanten opvliegen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daar heb je toch wel heel erg veel kracht voor nodig. Ruimtebanen zijn anders dan een auto die over de weg rijdt of een bal die door de lucht gaat.

Omdat de fragment C al zijn dichtsbijzijnde punt tot de aarde heeft gehad betekent dat wij hem op minstens 11,9 miljoen km zullen passeren. Willen wij door de staart van dat fragment vliegen moet die staart dus 11,9 miljoen km lang zijn. Echter, de staart is 3 miljoen km lang (geschat op 0,02 AU). Ergo: geen probleem.

BTW: als je dat vergelijkt met de animatie op http://www.shadowandsubstance.com/ dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat je dit soort animaties niet voor orbit analyse kunt gebruiken (wat NASA ook altijd aangeeft). De staart van de komeet wordt even ruim 2 keer zo lang gemaakt als de afstand van de aarde naar de komeet.

[ Voor 29% gewijzigd door Maasluip op 19-05-2006 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Ik heb het niet over dat we door de staart van de komeet gaat, maar dat de komeet net voor ons door een punt heen gaat wat toevallig op de baan van de aarde ligt, precies op dat punt is hij het dichtste bij de zon (en mogelijk onderhevig aan invloeden van de zon) Ik acht het dus niet zo voorspelbaar als de Nasa wat er gebeurd. Niemand kan denk ik wat zeggen wat er gebeurd op dat punt.

In 95 scheerde een 50 meter grote asteroide op 120.000km van de aarde en die zagen we pas nadat hij voorbij was gekomen.

Nogmaals niet om doemscenarios op te roepen, maar gewoon puur uit interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

KaMiKaZe schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:33:
Niemand kan denk ik wat zeggen wat er gebeurd op dat punt.
Een stuk komeet die op dat moment afbreekt, kan daar niet stil blijven hangen (en rondhangen tot de aarde voorbijkomt). Hij zal een (min of meer) gelijke baan blijven volgens (zoals de huidige stukken nu ook eenzelfde baan volgen), of hij zal richting de zon vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

KaMiKaZe schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:33:
Ik heb het niet over dat we door de staart van de komeet gaat, maar dat de komeet net voor ons door een punt heen gaat wat toevallig op de baan van de aarde ligt, precies op dat punt is hij het dichtste bij de zon (en mogelijk onderhevig aan invloeden van de zon) Ik acht het dus niet zo voorspelbaar als de Nasa wat er gebeurd. Niemand kan denk ik wat zeggen wat er gebeurd op dat punt.
Een komeet is een grote "vuile" sneeuwbal, als hij langs de zon komt, zal een gedeelte ervan verdampen en een van de zon afgerichte staart vormen.Er zal verder weinig spectaculairs gebeuren, de komeet kan uit elkaar vallen, maar de brokstukken zullen niet plotseling alle kanten op gaan vliegen,Daar is de zonnewind niet krachtig genoeg voor en er bestaat ook nog zoeits als iompulsbehoud :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Andamanen schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:02:
[...]

Een stuk komeet die op dat moment afbreekt, kan daar niet stil blijven hangen (en rondhangen tot de aarde voorbijkomt). Hij zal een (min of meer) gelijke baan blijven volgens (zoals de huidige stukken nu ook eenzelfde baan volgen), of hij zal richting de zon vallen.
Dat er iets afbreekt is een ander verhaal dan een gasexplosie op een komeet, een flinke gasexplosie kan dingen van snelheid en baan veranderen. Even los van de uitvoerbaarheid: Als ik vanuit een ruimteschip in een vacuum een pistool afschiet naar een ander object wat met ongeveer gelijke snelheid erachteraan komt gevlogen dan zal de kogel echt niet dezelfde snelheid en richting hebben als het ruimteschip. Hij zal niet stilstaan. Het object erachter zal sneller vliegen dan de kogel en daardoor zal de kogel het object kunnen raken. Een gasexplosie zie ik dan als de explosie van het buskruid in het pistool. dwz een object in een vacüum kan wel van richting snelheid veranderen door een explosie.

Deze komeet is al in stukken uiteen gevallen en is nu juist naast de aarde in meerdere stukken uiteen aan het vallen. Behalve de zon en de zonnewind zijn ook de gravitatie krachten van de zon en de aarde van belang (zoals ook omschreven wordt in het onderzoek dat ik eerder al gepost).

Enkele dagen geleden is er boven queensland in Australïe een groene vuurbol gezien, waarvan de observators eerst dachten dat het een vliegtuig was wat ging crashen. Dit zou een wat groter deel van de komeet kunnen zijn.

Lees maar eens wat meer over de Tau Herculid Meteorite Shower, dit zouden delen kunnen zijn geweest van 73p die achtergebleven zijn in de ruimte.

Daarnaast is het altijd gissen waaruit een komeet bestaat, hoofdzakelijk ijs en bevroren gassen, maar ook stof en rotsen.

Ik hoop in ieder geval dat mocht er iets onze kant op komen, dat het op mooi vuurwerk in de lucht blijft met een heldere sterrenhemel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

In theorie zou het mogelijk kunnen zijn, maar om een significant deel (met aardig wat massa) zodanig uit zijn baan te slingeren dat hij bij de aarde kan komen, is een enorme explosie nodig. En kometen ontploffen in het algemeen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Volgens www.exodus2006.com zal er morgen (dinsdag) het een en ander gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Mastermind schreef op maandag 22 mei 2006 @ 09:47:
Volgens www.exodus2006.com zal er morgen (dinsdag) het een en ander gebeuren.
No offence Mastermind, maar wat een vage site is dat... :D

Staat vol met linkjes naar allerlei andere doomsday-shit. 25 mei is dus de dag van de Tsunami met golven van 200 meter...

Ik zet alvast CNN op hoor... Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/popcorn.gif

Pat Robertson denkt ook al dat we natte voeten krijgen....

[ Voor 17% gewijzigd door Tachyon op 22-05-2006 11:47 . Reden: URL toegevoegd ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Tachyon schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:05:
Pat Robertson denkt ook al dat we natte voeten krijgen....
"If I heard the Lord right about 2006, the coasts of America will be lashed by storms," Robertson said May 8.

Dan denk ik: orkaanseizoen, hebben ze dit jaar ook gehad. Daarnaast:

Robertson has come under intense criticism in recent months for suggesting that U.S. agents should assassinate Venezuelan President Hugo Chavez and that Israeli Prime Minister Ariel Sharon's stroke was divine retribution for Israel's pullout from the Gaza Strip.

Wie neemt deze vent nu nog serieus?

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Haha, zelfs GeenStijl haakt erop in:

We gaan doohood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolang de aarde er niet merkbaar door uit z'n baan rond de zon komt de eerste 10 000 jaar maak ik er me geen zorgen in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:38

-_D_-

Polsbandje

Nou we zijn er nog steeds hoor! Poeh poeh, op het randje! :D

:/

* -_D_- heeft het niet zo op lompe mensen die dit soort rare voorspellingen doen.

Geldt ook voor de mensen die er in geloven of er topics over openen in de hoop dat hij misschien niet de enige is die aan het doemdenken is.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Was deze site al genoemd?

http://www.savelivesinmay.com/slimsubform/Dutch.html

Nu ben ik niet geneigd om mensen die 'wereldwijd' niet correct kunnen spellen heel serieus te nemen, maar het bevat wel weer wat interessante info. Bijvoorbeeld deze 'satelliet'-afbeelding van de aarde, waarop te zien is dat half Nederland als gevolg van de tsunami die zal ontstaan, onder water zal komen te staan.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Is er al nieuws over eventuele overlevenden? Of uberhaupt over slachtoffers? :)

Ik heb begrepen dat he tniet zo zeer OP 25 mei zou plaatsingen maar in de week volgend op 25 mei? Zou er vanavond iets te zien zijn aan de hemel? In de atmosfeer verbrandende stofdeeltjes oid?

[ Voor 56% gewijzigd door frickY op 25-05-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Yohan schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:11:
Bijvoorbeeld deze 'satelliet'-afbeelding van de aarde, waarop te zien is dat half Nederland als gevolg van de tsunami die zal ontstaan, onder water zal komen te staan.
Ik ben geen hydrodynamica-expert, maar als ik die plaatjes bekijk, lijken ze mij gemaakt op basis van de hoogte van het landschap ten opzichte van de zeespiegel. Ik vraag me af of Nederland echt zoveel water tegen de kust krijgt als er op de plaatjes wordt gesuggereerd (klik) wanneer de golf uit die richting (klik) komt.

Als er iemand hier rondloopt die er verstand van heeft, zou ik graag horen of zulke scenario's realistisch zijn. (los van het feit dat deze specifieke komeetinslag naar mijn mening niet waarschijnlijk is) Kan al dat water zich wel door het kanaal persen, om vervolgens ons te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
Ik vind nogal apart die foto van Nederland. Er komt een vloedgolf, perst zich door het kanaal waarbij Engeland gewoon droog blijft. En wat er door het kanaal geperst wordt kan wel half Nederland laten onderlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

The Fox NL schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:10:
Ik vind nogal apart die foto van Nederland. Er komt een vloedgolf, perst zich door het kanaal waarbij Engeland gewoon droog blijft. En wat er door het kanaal geperst wordt kan wel half Nederland laten onderlopen..
Heb jij de Engelse kust wel 's gezien? Engeland ligt aardig wat hoger en het overgrote deel van de Engelse kust bestaat uit kliffen...

Afbeeldingslocatie: http://www.wildfire.tweakdsl.nl/GoT/Beachy_Head_Lighthouse_under_the_cliff.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 25-05-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50
Wildfire schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:15:
[...]

Heb jij de Engelse kust wel 's gezien? Engeland ligt aardig wat hoger en het overgrote deel van de Engelse kust bestaat uit kliffen...

[afbeelding]
Maar blijft er genoeg kracht over om dan nog half Nederland onder water te zetten? Natuurlijk heeft het kanaal dan de werking van een trechter. Ben benieuwd hoe de beste man dat berekend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

The Fox NL schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:25:
[...]

Maar blijft er genoeg kracht over om dan nog half Nederland onder water te zetten? Natuurlijk heeft het kanaal dan de werking van een trechter. Ben benieuwd hoe de beste man dat berekend heeft.
Daar had ik dus ook mijn twijfels over. Als ik moet gokken, zijn simpelweg alle delen lager dan 5 meter boven de zeespiegel blauw gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 08:10

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

In een tv programma, dacht Klokhuis, was eens te zien hoe juist zo trechter vorm werd gebruikt om rustig zeegolven een hoger gelegen basin te vullen. Door dat basin weer via een schoepenrad te laten leeg lopen werd energie opgewekt. Een mobile versie wordt de Wave Dragon genoemd.
De golf zal dus na de trechter van Het Kanaal hoger zijn dan er voor en dan alleen naar de Engelse kant kunnen uitvloeien.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als er een komeet inslaat ergens dan kunnen we dat hier wel zien. :)
http://www.knmi.nl/seismologie/index.html

Spannend...

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 08:10

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Deze gebruik ik altijd. :)

http://www.geo.uu.nl/Research/Seismology/rt_index.htm

Samen met http://earthquake.usgs.gov/

[ Voor 20% gewijzigd door KroontjesPen op 26-05-2006 17:12 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23:50 tot 00:20..Sounds like an impact. :?
Afbeeldingslocatie: http://www.geo.uu.nl/~wettum/vitrine/images/current_screen.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 16-09 09:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
Hebben ze toch "hun" ramp. Ironisch.

www.savelivesinmay.com

UPDATE MAY 26, 2006:
Please note our addendum to document Apocalypse May 2006 Part IV relative to the upcoming resignation of the U.S. Treasury Secretary.

CNN's interview of NOAA's Ed Rappaport should be viewed all the way to its closing statement. CNN's piece on NYC and hurricanes is likewise telling, as is their video on underwater volcanoes.

UPDATE MAY 25, 2006:
According to informed sources, contacts in the American intelligence services confirm the existence of a time window of 48 hours, centered on May 25th at midnight GMT, for the impact a comet fragment south of the Azores.

This corroborates information of an evacuation exercise of the U.S. Congress to occur later in the day of May 25th, information which reached us this morning.

As a measure of precaution, I suggest the authorities do the utmost to protect the populations of the Atlantic coastlines. -- Eric Julien

Eerst weten ze zeker dat het op 25 mei gaat gebeuren, dan kan het ook op 26 of 27 mei, en in de volgende "update" voegen ze nietszeggende informatie toe. Geen woord over het niet optreden van de tsunami etc.

Die Eric Julien heeft zijn reputatie wel te grabbel gegooid met een sensatieverhaal gebaseerd op getallensymboliek, dromen, speculatie, verkeerde data, suggestie en fantasie. Ik vraag me af wat zijn verklaring is als één en ander volledig uit de lucht gegrepen blijkt.

Mogelijkheden:
- beweren dat het wel komt, maar later (en alsnog "'binnenkort")
- beweren dat je het nooit hebt gezegd
- de schuld op anderen afschuiven
- "maar goed ook dat het niet gebeurd is, fijn toch!"
- "Ik heb bemiddeld bij de "Extraterrestres" en ze hebben afgezien van hun aanval op de planeet Aarde dankzij mij!

Dit soort voorspellingen en het terugkrabbelen daarna doet me denken aan de uitingen van Sheldan Nidle op de fascinerende website http://www.paoweb.com/.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het blijft ondertussen akelig rustig op www.savelivesinmay.com -- geen enkele melding waarom er geen inslag is geweest.

Het forum is trouwens dichtgetimmerd - je moet je aanmelden, je e-mail bevestigen en vervolgens moet elk berichtje wat je tikt door een moderator worden goedgekeurd voordat het geplaatst wordt... typisch...

(de kalender op het forum is daarentegen vrijelijk te bewerken en daar is al gebruik van gemaakt)

-- Update:

En ja hoor, hij heeft de termijn weer opgerekt... nu t/m zondag... :P
UPDATE MAY 27, 2006: A clue to the timing of the anticipated event

Many people undoubtedly think that the announced event has fizzled and may be readjusting their outlook on life and returning their lives to normal.

I have trouble doing that when I think of all the dreams and other signs which I have witnessed that point to this event, the sum of which is hard to get around. What would be the purpose of all these warnings? I know the window cannot be extended indefinitely into the future. Two of the people whom I saw moved out of harm’s way under the pretext of a social gathering are to return home Sunday night. So I would expect Sunday to be the last possible day.

Today I made a review of all my own dreams about the event, using a chronicle written exactly three weeks ago and which has been on the English website for two and a half weeks, to see whether there was any pattern that could be discerned.

All my dreams about this event happened on a Sunday.

Sunday Jan 18, 2004: I see planes falling from the sky and cry out to God in anguish “Do we really need to go through this?” (123)

Sunday Jan 25, 2004: The race to the closing gate dream. Also most likely date for my vision of the Texas coast red-lined to indicate danger, in direct answer to a question in prayer. (122)

Sunday Apr 04, 2004: Dream of a 500m high wave. (112)

Sunday Feb 19, 2006: Simultaneous clairvoyance and clairaudience of the words “unexpected attack” in answer to a question about what the event would be. (14)

Sunday Apr 30, 2006: Dream confirming that Eric Julien’s message, discovered the day before, would be fulfilled on the same day that it was predicted. I dreamt this on the last Sunday of the month, and tomorrow is the last Sunday of the month. Another way to look at this is that a day represents an entire month. (4)

The number in parentheses represents the number of weeks remaining before Sunday, May 28, 2006. Numbers 123 and 14 are particularly interesting.

For more details on the dreams involved, see article below entitled "Why I think there is something to Eric Julien and his message".

Note that Eric Julien received the date of May 25th in meditation two days shy of the seven week mark, which was on April 9th, 2006.

Assuming the chain of events is completed, I suspect that there is additional significance at various levels in the disjunct between the two dates. Several of the dreams in my account occurred on the 25th of the month, and that number also seems significant. It is possible that the comet has already struck -- Eric Julien saw it slice through the atmosphere, the ocean and the lithosphere without there being any conflagration. His original vision does not involve an immediate sequential link between the fragment and the wave; the comet is rather given subsequently as a cause of the event. I could imagine that ET's using comet fragments as weapons might have ways to send these directly through a medium such as water.

Be neither afraid of faith nor knowledge. My experience is that the current conjuncture is a test of both together. -- Craig Boswell

[ Voor 80% gewijzigd door Wildfire op 27-05-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
En inderdaad... weer vertraagd... niet echt vlug die komeet.

Het komt nogal licht psychotisch over: bewijzen zien in dromen, denken dat je met bepaalde maatregelen (wel of niet wegtrekken van het veronderstelde gevaarlijke gebied) het neerstorten van een komeetfragment kunt beïnvloeden, etc.

Zo blijkt maar weer dat er geen einde is aan de menselijke fantasie... Wel jammer voor al die mensen die hun hele leven op de kop gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Het rare is dat geen enkele tv-zender ook maar iets aan info heeft hierover. Geen enkel journaal die hier ook maar iets over meldt. Wat dat betreft is het internet een betere plek om paniekte zaaien.
Het enige "echte" bewijs zouden een paar mogelijke spelfoutjes zijn op de website van de NASA.

En nu is de termijn weer opgerekt, het lijkt wel of de NS bezig is met werkzaamheden in space.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Volgens Julien kan het dus vandaag uiterlijk gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Het is niet gebeurd, gisteren niet en tot nu toe ook nog niet.

Fascinerend, het forum http://forum.savelivesinmay.com/Forum4-1.aspx is nu een vrijplaats geworden voor allerlei voorspellers en waarzeggers.

Eric Julien zelf zwijgt. Verklaringen van volgelingen variëren van "het jaar is verkeerd" tot "het kan nog tot eind juni gebeuren" - verder denken sommigen dat er wel degelijk iets raars aan de hand is met o.a. het weer, en dat de komeet dit veroorzaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

pinockio schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:37:
Het is niet gebeurd, gisteren niet en tot nu toe ook nog niet.

Fascinerend, het forum http://forum.savelivesinmay.com/Forum4-1.aspx is nu een vrijplaats geworden voor allerlei voorspellers en waarzeggers.

Eric Julien zelf zwijgt. Verklaringen van volgelingen variëren van "het jaar is verkeerd" tot "het kan nog tot eind juni gebeuren" - verder denken sommigen dat er wel degelijk iets raars aan de hand is met o.a. het weer, en dat de komeet dit veroorzaakt heeft.
Forum is offline (wilde net even kijken wat er zoal geclaimed werd). Zal die komeet wel geweest zijn :P
Ik snap trouwens ook niet wat die gasten nu helemaal op het internet doen. Als de wereld (voor jou) vergaat, heb je toch wel wat beters te doen dan het www vol te spammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zyppora schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:38:
[...]

Forum is offline (wilde net even kijken wat er zoal geclaimed werd). Zal die komeet wel geweest zijn :P
Ik snap trouwens ook niet wat die gasten nu helemaal op het internet doen. Als de wereld (voor jou) vergaat, heb je toch wel wat beters te doen dan het www vol te spammen?
Goed punt idd. Als het niet uitkomt sta je voor gek, als het wel uitkomt heb je er nog niks aan. Niemand kan dan nl. nog zeggen: 'jee, had je nog gelijk ook'. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er is niets zo knap voorspelbaar als de baan van een hemellichaam in het zonnestelsel. Aangezien de ruimte vrijwel wrijvingloos is, kan je met een beetje rekenmachine (of telraam) prima je baan berekenen. Als een komeet voor 25 mei wordt neergezet, ben je een mafkees als je denkt dat het wel een dagje vertraging kan oplopen.
En zeker als je de datum gaat rekken kom je snel op het punt van de self-fullfilling prophecy.

En als diezelfde mensen beweren dat het z'n invloed heeft op het weer zijn ze echt op het belachelijk af onkundig.

* Delerium constateert dat er steeds meer discussies mogelijk zijn waarbij je 'ronduit dom' als enige verklaring overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 15-09 11:25
drooger schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:00:
Foutje

[ Voor 18% gewijzigd door Silver7 op 29-05-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Die forumbeheerder heeft het licht ook niet echt gezien (pun intended) :P. Het forum schijnt overigens ook meerdere malen gehackt te zijn geweest.

Nog steeds wacht ik op een verklaring van Julien waarom niet gebeurd is wat hij voorspeld had... De laatste verklaring was: "All my dreams about this event happened on a Sunday." Tuurlijk meneer... als u op zondag droomt (waarschijnlijk omdat u dan lekker uitslaapt tot 11 uur, terwijl u op maandagmorgen om 7 uur de wekker hoort gaan)... dan komt de komeet op zondag. Volkomen logisch. Volgende keer door de week maar eens wat meer slapen, wie weet blijven de nachtmerries dan weg.

Overigens, voor wie het niet heeft kunnen lezen:

Er stond onder andere een link op naar deze site: http://74.52.8.226/~brian300/
Zo van: "Eric Julien kan niet voorspellen, maar ík wel!"

Verder allerlei andere struis- en paradijsvogels met bizarre theoriën, ideeën en pseudo-wetenschappelijke babbel. Het was een broed- vrij- en verzamelplaats van vrije geesten, ET-gelovers, zelfverklaarde Ufologen, en van een bonte verzameling alternativo's. Woodstock - maar dan voor een angstige in-crowd van hen die het (on)heil verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Ah! Update. Geen officiële (een semi-officiële gebruikte astrologie om voorzichtig te beweren dat er een ramp op 31/5 zou zijn gebeurd) maar een forumbericht.

" (...) the succesful application of collective consciousness having been used postively to avert a catastrophe (...)"

Kortom, door (positief?) te denken is de komeet niet ter aarde gestort. Zie http://forum.savelivesinmay.com/Topic499-4-1.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

pinockio schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:19:
Ah! Update. Geen officiële (een semi-officiële gebruikte astrologie om voorzichtig te beweren dat er een ramp op 31/5 zou zijn gebeurd) maar een forumbericht.

" (...) the succesful application of collective consciousness having been used postively to avert a catastrophe (...)"

Kortom, door (positief?) te denken is de komeet niet ter aarde gestort. Zie http://forum.savelivesinmay.com/Topic499-4-1.aspx
Ik snap niet dat dit soort mensen:
A - niet in een inrichting zitten
B - internettoegang krijgen/hebben
C - een website mogen opzetten

Maar als ik nog eens met een schuin oog kijk, heeft de website in een hele kromme realiteit wel gelijk: save lives in may - succesful application of collective consciousness having been used postively to avert a catastrophe

Ben blij dat ik -zonder het door te hebben- 6 miljard zieltjes heb gered. Mag ik nu een standbeeld in New York?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Eric Julien heeft ze gewoon niet allemaal op een rijtje. Daar beginnen steeds meer mensen, zelfs zijn voormalige maatjes, nu toch ook achter te komen:

http://www.exopoliticsinstitute.org/Press-Rel-May-25-06.htm

Er is inmiddels trouwens alweer een nieuwe dreiging waar we ons druk over kunnen maken...

'Nucleaire aanslag op 9 of 10 juni' :+

[ Voor 34% gewijzigd door Tachyon op 06-06-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Tachyon schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:46:
Eric Julien heeft ze gewoon niet allemaal op een rijtje. Daar beginnen steeds meer mensen, zelfs zijn voormalige maatjes, nu toch ook achter te komen:

http://www.exopoliticsinstitute.org/Press-Rel-May-25-06.htm

Er is inmiddels trouwens alweer een nieuwe dreiging waar we ons druk over kunnen maken...

'Nucleaire aanslag op 9 of 10 juni' :+
Goed, das dan de 4e keer sinds 2000 dat de wereld vergaat (5e als je vandaag (06-06-06) meerekent). Ik hoop voor alle christenen/gelovigen dat de 'gezaghebbenden' (doet een beetje denken aan het schoemacher bericht van vanmorgen) wat minder hard lopen te roepen als ze eenmaal in de hemel zijn (wat een zooitje zal het daar worden zeg).

Pagina: 1