The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Daar had ik al op gezocht.SeatRider schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:26:
Als ik zoek op Jobs Aruba IT krijg ik nog best een hoop hits. Misschien een tip?
Je krijgt inderdaad een hoop hits, maar binnen de it/ict is er weinig aanbod.
En voor datgene wat wel voor de ict/it is, dan staat er weer geen salar
is indicatie bij.
Bel of mail ze dan eens. Kan best verhelderend werken denk ik. Misschien betekent de afwezigheid van ICT advertenties wel dat er niet zo gek veel werk is voor ICT'ers. Ook een idee...Remc0 schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:25:
[...]
Je krijgt inderdaad een hoop hits, maar binnen de it/ict is er weinig aanbod.
En voor datgene wat wel voor de ict/it is, dan staat er weer geen salar
is indicatie bij.
Misschien is het wel interessant om daar zelf iets te starten. Volgens mij minder regeltjes als in Ollanda.
[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 17-04-2006 11:30 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wat betreft het zelf contact opnemen, dat kan, had ik ook al aan gedacht. Maar ik vind het fijner om geen bedrijven daar zomaar mee lastig te vallen.mphilipp schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:30:
[...]
Bel of mail ze dan eens. Kan best verhelderend werken denk ik. Misschien betekent de afwezigheid van ICT advertenties wel dat er niet zo gek veel werk is voor ICT'ers. Ook een idee...
Misschien is het wel interessant om daar zelf iets te starten. Volgens mij minder regeltjes als in Ollanda.
Dat er niet veel werk is, dat is duidelijk.
Het is maar een klein eilandje..
Zelf starten is nu geen optie. Ik moet toch centjes hebben om te kunnen leven.
En als je de huren ziet...
En ik denk dat het zeer moeilijk is om tussen de lokale bevolking te komen.
Ik spreek nog geen papiamento dus dan heb je niet een streepje voor...
Tsjaa...ik weet niet hoe lang je erover nagedacht hebt natuurlijk. Maar dit is op zich best een avontuur. Daar moet je op voorbereid zijn. Of je moet een 'ik pak alles aan en red me altijd wel' instelling hebben. Zeg maar zo'n instelling van iemand die met €500 een jaar de wereld rond reist.Remc0 schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:54:
[...]
Dat er niet veel werk is, dat is duidelijk.
Het is maar een klein eilandje..
Zelf starten is nu geen optie. Ik moet toch centjes hebben om te kunnen leven.
En als je de huren ziet...
En ik denk dat het zeer moeilijk is om tussen de lokale bevolking te komen.
Ik spreek nog geen papiamento dus dan heb je niet een streepje voor...
Maar voordat je zo'n stap zet zul je het land een beetje moeten leren kennen. En dat gaat volgens mij niet met Google (of GoT). Misschien ben ik nu te snel en zit je nog helemaal in de eerste fase en ga je er later nog eens een keer heen om wat contacten te leggen oid. Maar je geeft al een paar hindernissen aan:
er zijn niet veel (ICT) banen
je spreekt geen papiements
je komt niet makkelijk tussen de locals
Lijken mij toch een aantal essentiële punten die je daar aanstipt. Er staan er 2 op waar je zelf invloed op hebt. Als je namelijk de taal spreekt en het land/cultuur beter kent, zul je makkelijker integreren in de bevolking. Want volgens mij werkt het ginds allemaal wat anders als hier. Hier gaat alles officiëel via advertenties enzo, terwijl ik het idee heb dat het daar toch via het informele circuit gaat. Banen creëren in je eentje gaat niet zo makkelijk, dus moet je ervoor zorgen dat ze je willen hebben.
Maar goed, dit is ook geen antwoord op je vraag natuurlijk, maar gewoon een aantal zaken ter overdenking. Doe er je voordeel mee, of negeer het gewoon (als je het zelf ook al bedacht had bv). Succes in ieder geval!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nee, zo ben en kan ik niet zijn. Ik heb nog rekening te houden met mijn zoontje.mphilipp schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:51:
[...]
Tsjaa...ik weet niet hoe lang je erover nagedacht hebt natuurlijk. Maar dit is op zich best een avontuur. Daar moet je op voorbereid zijn. Of je moet een 'ik pak alles aan en red me altijd wel' instelling hebben. Zeg maar zo'n instelling van iemand die met €500 een jaar de wereld rond reist.
Wij hebben er lang over nagedacht (jaar of 3).
Wij kennen het land en de bevolking.Maar voordat je zo'n stap zet zul je het land een beetje moeten leren kennen. En dat gaat volgens mij niet met Google (of GoT). Misschien ben ik nu te snel en zit je nog helemaal in de eerste fase en ga je er later nog eens een keer heen om wat contacten te leggen oid.
Wij zijn er al een paar keer geweest, en er woont familie van ons.
Deze familie is ook e.e.a. aan het uitzoeken, maar ik dacht vraag op Tweakers ook eens over het salaris van een IT-er.
Uiteraard gaan wij op spaanse les.Maar je geeft al een paar hindernissen aan:
er zijn niet veel (ICT) banen
je spreekt geen papiements
je komt niet makkelijk tussen de locals
Lijken mij toch een aantal essentiële punten die je daar aanstipt. Er staan er 2 op waar je zelf invloed op hebt. Als je namelijk de taal spreekt en het land/cultuur beter kent, zul je makkelijker integreren in de bevolking.
Papiamentse les zal er denk ik niet zijn....
Maar 1 tegelijk, en dan is spaans toch beter.
Dank je.Want volgens mij werkt het ginds allemaal wat anders als hier. Hier gaat alles officiëel via advertenties enzo, terwijl ik het idee heb dat het daar toch via het informele circuit gaat. Banen creëren in je eentje gaat niet zo makkelijk, dus moet je ervoor zorgen dat ze je willen hebben.
Maar goed, dit is ook geen antwoord op je vraag natuurlijk, maar gewoon een aantal zaken ter overdenking. Doe er je voordeel mee, of negeer het gewoon (als je het zelf ook al bedacht had bv). Succes in ieder geval!
Just my two cents.Remc0 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:41:
Uiteraard gaan wij op spaanse les.
Papiamentse les zal er denk ik niet zijn....
Maar 1 tegelijk, en dan is spaans toch beter.
Dank je.
Papiemente wordt er zeker gegeven, mijn neefje is er namelijk opgevoed, en ze spreken het allemaal daar. Sterker nog, volgens de definitie is Papiemonto zijn moedertaal. Dus misschien is Papiemente is aanrader.
mijn god ik geef advies en weet niet eens hoe ik het moet spellen
Ik bedoel eigenlijk hier al.Haijo schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:42:
[...]
Just my two cents.
Papiemente wordt er zeker gegeven, mijn neefje is er namelijk opgevoed, en ze spreken het allemaal daar. Sterker nog, volgens de definitie is Papiemonto zijn moedertaal. Dus misschien is Papiemente is aanrader.
mijn god ik geef advies en weet niet eens hoe ik het moet spellen
Ik weet niet of er hier ook Papiaments gegeven word.
Papiaments is onder de Arubanen de voertaal.
Spaans word heel veel gesproken door de arbeidersklasse omdat deze meestal uit Venezuela en Colombia komen.
Als we toch een taal moeten leren is het handiger om alvast spaans te leren.
Dat spreekt iedereen.
Als je niet in de buurt van Hengelo woont, kunnen ze je misschien een ander adres geven. Of het e-mail adres van de docent, die weet vast meer cursus locaties.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Maar ondertussen wel.
Er is genoeg cursus aanbod hierin te vinden.