printer op pc en router

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18
Ik heb een Rx600 printer, deze heeft 1 usb aansluiting naar de pc. Echter ben ik van plan om een router met printer server te kopen.
De printer zou dan op de pc moeten worden aan gesloten (om te kunnen scannen en uitgebreid te printen), maar ook op de router.
Nu dacht ik eerst zelf aan een soort usb-splitter, die dus zorgt dat ik de printer op 2 apparaten kan aansluiten, maar dit schijnt niet te gaan lukken.

Nu dacht ik nog iets: Op deze printer zit een pict-bridge usb ingang. Zou het werken om deze ingang op de router aan te sluiten, en zou je dus zo kunnen printen?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 21:08

SA007

Moderator Tweaking
erm, waarom hang je niet gewoon de printer aan de router, en dan op je eigen pc via de router printen (das toch het hele doel van je printer aan een router hangen)

• gelukkie
Maar dan kan ik dus niet de scanner gebruiken van de all-in-one.

• gelukkie
niemand?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat gaat sowieso niet werken. een usb aansluiting is gewoon een 1 op 1 verbinding. Er is niet 1 of andere splitter waardoor je 1 apparaat op meerdere bronnen gelijktijdig aansluit. Het enige dat ik me kan bedenken is een soort switch waarmee je kunt kiezen tussen beide aansturende apparaten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Aan je eigen pc hangen en dan gewoon delen lijkt me makkelijker. Ik denk niet dat USB apparaten vanuit twee plaatsen commando's kunnen ontvangen...

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
draadje:
hp psc2355 --> print/scan-server

Het gaat er tevens vooral om dat een printserver bidirectioneel kan communiceren met je werkstation.

[ Voor 46% gewijzigd door Pong op 19-04-2006 15:18 ]

Geen Ping, wel Pong

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn USB switches, maar deze zul je dan wel handmatig moeten blijven switchen.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:06
Het zal idd alleen werken zoals vroeger met die LPT-switches.

• gelukkie
Zo'n switch zou anders ook nog kunnen. Ik kan ze alleen niet echt snel bij een echte winkel vinde (dus geen i-net zaak).
Pagina: 1