Toon posts:

Videokaart defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Paar maanden terug heb ik een MSI NX6800GT (Nvidia 6800GT AGP kaart) aangeschaft via tweedehands.nl. Ik heb het bij deze persoon getest en alles werkte 100%. Toen ik thuis aangekomen was deed ik de videokaart in mijn AGP slot en starte de PC. Echter de pc starte niet op, ook al drukte ik 10 keer op de power-on knop. Later startte de pc wel op, maar het beeld gaf allemaal bewegende kleurenblokjes aan die steeds van kleur veranderden..

Mijn vraag is dan ook, aangezien ik wel merkt dat de pc opstart naar windows XP, of ik via een PCI videokaart, deze kaart alsnog werkend kan flashen. Waarschijnlijk is de kaart half defect geraakt toen ik de power-on knop verschijndene malen heb ingedrukt. Ik heb voor die kaart toen de tijd 250 euro neergeteld, dus ik zou het zeer waarderen als iemand mij ermee kan helpen.
Tevens wil ik weten waar ik de biosfile voor deze kaart kan vinden..

Alvast bedankt

Verwijderd

"Help!!" is geen fatsoenlijke topictitel. Lees aub de huisregels een keer goed ;)
Ik heb je titel aangepast.

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 02:24

PKN

Powered by cosmic energy

Je hebt neem ik aan al geprobeerd om de kaart even wat beter aan te drukken in je AGP slot, wellicht maakte de kaart wel verkeerd contact, anyway, als je allerlei dansende blokjes ziet, dan is ofwel je geheugen of je core aan soep.

Als je de kaart zonder doos vervoert hebt, en niet in een antistatische zak gestopt had, dan kan hij dus sluiting gemaakt hebben dmv statische electriciteit. er staat echter niks over in je verhaal, maar om een lang verhaal kort te maken, ik denk niet dat je die schade nog kan herstellen, en testen kan je het verder ook niet...

Dost thou even hoist?

Verwijderd

Vergeet het idd maar :) Ik heb ooit m'n fx5700 uit m'n kast getrokken en schoongemaakt, waarna ik 'm er weer in deed, en de kaart dit soort taferelen gaf. Meestal is dit kapot geheugen dmv statisch electriciteit. Kan je verder ook niks aan doen (tenzij je een hele vaste hand hebt en alle chips kan nasolderen ;) ) en een biosflash gaat je ook niet helpen :).

Verwijderd

Misschien is het inderdaad wel handig om te vertellen hoe je de kaart vervoerd hebt.
Normaal pak ik eerst even een verwarmingsbuis beet ( aarde ) , dan ontlaad je de statische elektriciteit , dan pas neem ik de kaart uit de pc.
Gelijk in een anti statisch zakje , vervoeren , thuis weer de verwarmingspijp beetpakken en de kaart in de pc plaatsen.

Mocht je dit alles wel gedaan hebben dan kan het ook nog wezen dat de kaart reeds defect was maar dat de vorige eigenaar hem via rivatuner of coolbits of iets dergelijks dermate heeft teruggeklockt dat de fouten zich niet voordeden, de pc stond misschien al aan toen jij binnenkwam dus de opstartproblemen deden zich ook niet voor .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de videokaart in de orginele doos van msi vervoerd. De videokaart zat op een watten blokje met een doorzichtig platsic doos er om heen. De videokaart had ik uit de behuizing van die persoon gehaald met een geaarde polsbandje om dat met de behuzing was verbonden. De videokaart deed het perfect. Ik had ook met een sysinfo tool naar de kloksnelheden van de kaart gekeken maar die stonden gewoon op de fabrieksinstellingen en de desbetreffende persoon had me ook verteld dat hij nooit overgeklokt was geweest (en hij kwam wel betrouwbaar over :P). Maar het probleem thuis was dat ik de pc pas opgestart kreeg na 10 keer op de power-on toets te hebben gedrukt en daarvoor zelf 1x eerst de voeding uit en dan weer in heb geschakeld. Waarnaar toen het gelukt was om op te starten in de gekleurde blokjes te zien kreeg. Ik denk dat door het steeds aan en uitschakelen en telkens een voltage door de kaart ging afwisselen waardoor ik hem zelf defect hebt gemaakt, best dom eigenlijk. Maar ik heb de kaart ook stevig in de AGP slot geduwd, dat wel.. Aangezien ik zelf al 4 jaar mn eigen systemen bouw.. Heb ik wel verstand van computers. Maar er zit nu gelukkig een snellere (en werkende :P) kaart in mijn systeem, maar het is gewoon (...) dat de kaart op zo een manier defect is geraakt en waarschijnlijk niet meer gemaakt kan worden.. Tenzij iemand nog een idee heeft..

Trouwens bedankt voor de snelle reacties!!!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 02:24

PKN