Bittorrent en encryptie voor maximale snelheid

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Zijn er medetweakers die ervaring hebben met het volgende:
http://torrentfreak.com/how-to-encrypt-bittorrent-traffic/

Dit lijkt me erg handig maar zijn er al personen die hier ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag!!!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Dat maakt bittorrent toch alleen sneller als je provider bittorrent verkeer limiteerd of helemaal blokkeerd? Volgens mij zijn er maar een paar providers die dat doen in nederland.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:37:
Dat maakt bittorrent toch alleen sneller als je provider bittorrent verkeer limiteerd of helemaal blokkeerd? Volgens mij zijn er maar een paar providers die dat doen in nederland.
Klopt, maar vergeet niet dat providers met peering werken, ook al doet jouw eigen provider niet aan shaping, kan het zijn dat je verkeer wel langs zo'n provider moet. Bovendien, als er mensen in de swarm zitten die wel zo'n provider hebben dan maakt het (zowel voor hen als voor jou) behoorlijk uit.

Komt bij dat inderdaad slechts weinig providers BT-traffic geheel blokkeren of ranzig vertragen, maar dat er genoeg zijn die het op subtielere wijze aanpakken (downloads gewoon doorlaten, maar uploads vertragen bijvoorbeeld, of gewoon kunstmatig packetloss genereren als het druk is).

Header encryption is typisch een baat-het-niet-dan-schaadt-het-niet techniek. Zeker als je in compatibility mode gaat werken waardoor je wel nog gewoon kun sharen met mensen zonder encrytion support :)

Oslik blyat! Oslik!