Toon posts:

Geforce 7600GT hangt af en toe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb vorige week een Geforce 7600GT PCI-E (XFX, XXX) gehaald als vervanger van mijn 6600LE PCI-E (Asus Silencer versie), nu heb ik in DOD:S af en toe het probleem dat het spel 10-25 sec gaat hangen en dat daarmee de hele pc gaat hangen, even wachten en je kan weer verder spelen. ik heb al meerdere dingen geprobeerd, NVIDIA WHQL drivers, NGO, Dhzeropoint. nieuwe drivers voor chipset etc. met de 6600LE geen last..

PC is het volgende:

Asus P5WD2 Deluxe,
2GB PC677 ECC
P4 630 3.2Ghz.
SB Audigy 1394
4x 250GB WD2500KS in raid-10

iemand een idee?

Verwijderd

Zie je ook activiteit bijv aan je HD's ? En speelt dit zich alleen af met DOD ?

Ben je de settings van je vidkaart ff langsgelopen wat mischien een vervelende vertraging bezorgd met dit spel ?

Verwijderd

installeer zoiezo windows opnieuw
dit mooet je altijd doen als je hardware vervangt
en misschien verhelpt het ook het probleem, zou best kunnen

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
En als je een 300W Q-teq voeding (of een dergelijk) merk hebt, kan dat ook het probleem zijn :r :X

Better, Best, Bendtner

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

En je geeft de schuld aan de videokaart omdat?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 20:45

Koppensneller

winterrrrrr

SgtStrider schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:44:
En je geeft de schuld aan de videokaart omdat?
Omdat hij dat als enige heeft vervangen voor het probleem zich voor deed :?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

MaDLiVe

.-Observer-.

Zou dan idd wel logisch zijn als het aan drivers of een voeding ligt. (de 7600gt gebruikt meer power dan de 6600LE).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een 400w Chieftec voeding in, verder geen enkele goedkope zooi in de pc. ik heb er ook al een Geforce 6800 in gehad, en bij mijn weten gebruiken deze meer stroom (per ongeluk zelf getrashed)
verder is het systeem niet veranderd sindsdien. ik heb hier ook nog wel een 350w Antec liggen maar of dat echt gaat helpen? en ik kan de harddisks wel eens even achter een losse voeding gooien. kijken of het helpt

temperaturen heb ik al bekeken etc cpu max 65c, vidkaart max 67c en casetemp is 30-40c (t is warm hier in de kamer)

ohwja, en systeem opnieuw installeren is echt geen optie. staat veel te veel op om zomaar even te reinstallen. en waarom zou hij dan met een 6600LE wel goed doen, heb ook nog een 6200TC geprobeerd, ook geen problemen.

Probleem is alleen met DOD:S, in CS:S geen last. heb al eens spel opnieuw geinstalleerd en verified.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 11:30 ]

Verwijderd

kan je geen backup maken op een andere HD ofzo, want het is denk ik wel nodig....

Verwijderd

Volgens mij een beetje te warm en als je je kast open zet is alles dan koeler en helpt dit??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 11:58:
kan je geen backup maken op een andere HD ofzo, want het is denk ik wel nodig....
volgens mij is opnieuw installeren echt onzin. en ik heb nu de kaart wat underclocked van 590/800 stock naar 550/750 en nu al stuk minder last :S zou de kaart gewoon niet goed zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:05:
Volgens mij een beetje te warm en als je je kast open zet is alles dan koeler en helpt dit??
volgens mij is het niet de temp. 50-60c stressed is toch niet te heet? mijn oude 6800 was altijd al snel 80-100c en die 6600LE is ook zo 70-80c (omdat passief is waarschijnlijk) maar dat loopt allemaal wel. alarm staat in de driver ook op 115c core temp. dus lijkt me dat de helft daarvan geen probleem moet zijn.

Verwijderd

Je voeding trekt het gewoon niet denk ik hoor...
Want je zegt net dat je hem nu hebt ondergeklocked...dus nu gebruikt ie waarschijnlijk minder stroom.
Die chieftec voeding zou het toch wel moeten doen...maar misschien is 1 van de lijnen een beetje brak ofzo??..
Probeer die Antec eens zou ik zeggen...misschien is die wat stabieler.
Wattage zegt ook niet alles!!

Sec6 ;)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Iedereen is wel aan het roepen van voeding dit voeding dat, maar hij vermeld dat het spel gewoon doorgaat erna. Als de voeding niet stabiel genoeg is dan hangt de pc of reboot hij, hij zal zeker niet daarna doorgaan.... Ik heb overigens een soortgelijk probleem gehad met een laptop en daar was warmte het probleem (De GPU was te warm, spel hong zich op, de GPU koelde af en ik kon weer doorgaan).

Overigens de opmerking dat bij nieuwe hardware je ook opnieuw moet installeren is ook BS. Ik wissel behoorlijk vaak en vindt het juist een kunst om m'n bestaande windows te behouden (behalve bij een moederbord wissel doe ik altijd een nieuwe installatie).

@ TS zou ik zeggen, doe eens een nieuwe installatie en check je temps, daarna verder kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Dukey op 18-04-2006 10:19 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Ik heb geen idee wat het probleem is maar veel mensen hier zeggen dat het je voeding is (Maar dat wordt al heel snel heel vaak gezegt ;) ). De TS zei dat ie ook nog een Antec voeding had liggen --> laat daar de videokaart dan eens op draaien en kijken of het probleem er dan nog is.

Oow wacht....gaat vast niet lukken zo, want de 7600GT hoeft niet los op de voeding aangesloten te worden. Misschien dan je al je HD's en je drives op de ene voeding zetten en de rest op de andere.

Op deze manier zou je volgens mij (weet het dus niet zeker) het voedingverhaal kunnen controleren.

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:00

d_star

Maharadja of the Year :-/

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 08:04:
installeer zoiezo windows opnieuw
dit mooet je altijd doen als je hardware vervangt
en misschien verhelpt het ook het probleem, zou best kunnen
offtopic:
Dat slaat natuurlijk nergens op: als je je moederbord vervangt, dan is dat aan te bevelen ja, maar als je je videokaart vervangt zou het in principe genoeg moeten zijn om je oude drivers te deinstallen (plus daarna drivercleaner te gebruiken), kast open, oude videokaart eruit, nieuwe erin, kast dicht, booten en dan drivers installeren...MOCHT het dan nog niet werken, dan KAN je een reinstall van windows proberen!

Beetje teveel gegeneraliseerd imo...

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Pagina: 1