PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Raar, misschien is zit er een fout in het bios van je kaart.
Doet je kaart onder voor zijn soortgenoten? Zonee, lekker laten varen

Mocht je echter jezelf er echt aan irriteren (waarom mag Joost weten) Kun je misschien een BIOS update doen zodat je kaart wél als R580 wordt weergegeven.
Mocht je echter jezelf er echt aan irriteren (waarom mag Joost weten) Kun je misschien een BIOS update doen zodat je kaart wél als R580 wordt weergegeven.
www.google.nl
Nee, hij doet niet onder voor zijn soortgenootjes, maar het irritante is dat ie niet over te clocken is omdat geen enkel programma hem herkent als een X1900XT..
Kan het niet zijn dat de prog's die je gebruikt al wat ouder zijn en die nieuwe core niet herkennen? Wat bedoel je met ATI herkent em nie? De drivers herkennen hem niet of hoe? Misschien dat die ook geupdate moeten worden?
edit:
Aanvulling:
Hmm zie juist dat de 6.4 de laatste zijn. Had je ervoor een andere ATI kaart in met een andere core? Misschien dat die kaart nog gezien wordt of zo?
Aanvulling:
[ Voor 31% gewijzigd door kluyze op 17-04-2006 00:36 ]
ATItool e.d. herkennen de kaart niet doordat de core onjuist wordt weergegeven. Dus kan er niet worden overclocken, fan instellingen, tempratuur afgelezen worden e.d.
Bios update helpt ook niet... still R499.
Van alle programma's heb ik de nieuwste versie's waarvan de changelog ook zegt dat ze de x1900 series ondersteunen.
ATI herkent m wel, maar ATT niet!
ATI Tool
ATI Overclocker
ATI Tray Tools
Sapphire Trixx, geen van deze programma's herkent de kaart! Zelfs het Sapphire tooltje zegt dat het alleen werkt op een Sapphire kaart, wat het toch echt is..
Misschien iemand die weet wat de laatste bios is van Sapphire?
Ik heb nu: BIOS Part Number 113-A52025-104
Van alle programma's heb ik de nieuwste versie's waarvan de changelog ook zegt dat ze de x1900 series ondersteunen.
ATI herkent m wel, maar ATT niet!
ATI Tool
ATI Overclocker
ATI Tray Tools
Sapphire Trixx, geen van deze programma's herkent de kaart! Zelfs het Sapphire tooltje zegt dat het alleen werkt op een Sapphire kaart, wat het toch echt is..
Misschien iemand die weet wat de laatste bios is van Sapphire?
Ik heb nu: BIOS Part Number 113-A52025-104
Nope, systeem is in elkaar gezet met de huidige config!kluyze schreef op maandag 17 april 2006 @ 00:32:
Kan het niet zijn dat de prog's die je gebruikt al wat ouder zijn en die nieuwe core niet herkennen? Wat bedoel je met ATI herkent em nie? De drivers herkennen hem niet of hoe? Misschien dat die ook geupdate moeten worden?
edit:Hmm zie juist dat de 6.4 de laatste zijn. Had je ervoor een andere ATI kaart in met een andere core? Misschien dat die kaart nog gezien wordt of zo?
Aanvulling:
Juist!STIMPPYYY schreef op maandag 17 april 2006 @ 00:35:
ATItool e.d. herkennen de kaart niet doordat de core onjuist wordt weergegeven. Dus kan er niet worden overclocken, fan instellingen, tempratuur afgelezen worden e.d.
Dat had ik ook al geprobeerd, daar zit de laatste bios op (0404), zonder resultaat.
Pagina: 1