Toon posts:

[Flash 8]Fadende verkleuring, met actionscript?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik begonnen om actionscript te leren ipv motion tweens te gebruiken in flash. Nu lukt het allemaal goed en wel om verschillende images random te laten overfaden naar elkaar ( klik voor voorbeeldje ).

Echter probeer ik momenteel om er een kleurovergang op te zetten die overfaded om de 1500ms, dit tijdens een pauze van 6000ms (die me eigenlijk wel al gelukt is, maar met een while-loop die echt cpu-usage slurpt, dus als iemand daar ook iets voor zou weten :) ).

M'n code die ik gebruik kan hier worden gevonden: pastebin.

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 23:11 . Reden: ik moet leren typen ]

Verwijderd

Ik heb er even naar gekeken en slechts een paar aanpassingen gemaakt. Je hebt er denk ik weinig aan want je code zal nu niet meer werken, maar dit is wel een beter begin. Wat tips:

- functies declareren niet in onEnterFrame loop doen, maar gewoon 1 keer
- zo weinig mogelijk in onEnterFrame zetten; liefst 1 functie die alles uitvoert bv execute (); en dan in deze functie je runtime acties zetten.
- onEnterFrames killen als je klaar bent, ik geloof dat dat kan met delete. voorbeeld:
onEnterframe = function ()
{
counter ++;
if counter == 3
{ delete onEnterframe}

}
niet heel netjes zo, maar even ter illustratie.

Die hoge cpu usage die je had zal ten dele komen doordat je in elke onenterframe de functies opnieuw genereerde en steeds een switch statement gebruikte die niet erg efficient is (hij doorloopt ze steeds allemaal). Je kunt beter een if .... else.. statement gebruiken die stopt met vergelijken op het moment dat een waarde is gevonden die voldoet aan de vergelijking.

Veel succes ieg kijk eens voor wat waardevolle toets op www.actionscript.org

Verwijderd

Topicstarter
- functies declareren niet in onEnterFrame loop doen, maar gewoon 1 keer
Ja idd had ik al geprobeerd, maar dan geeft hij de error dat ik deze binnen de on/onclipevent moet declaren.

edit: ok die werkt, maar de cpu-usage blijft evenveel.
edit2: grote verandering: nu use ik 2 frames @ 50fps, en heb ik alleen nog maar

vormR.onEnterFrame = function () {
/*alpha instellen*/
bgb._alpha = bgc;
}

staan. Nu is me cpu usage drastisch verminderd :9

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 00:00 ]