Ik heb al in het andere topic gepost, maar daar werd niet zo gauw gereageerd. Ook op een vraag van iemand van een paar dagen terug al niet... aangezien ik toch wel vandaag of morgen nog een voeding wil bestellen hoop ik dat iemand mij kan helpen.
"Ik ben van plan een nieuwe voeding te halen, mijn huidige trekt t allemaal nog wel, maar aangezien er waarschijnlijk nog een grote harde schijf bijkomt en zo'n Ageia Physx kaart, kan ik denk ik beter eerst een iets sterkere voeding nemen.
Huidige Specs:
Asrock Dualsata2 @ 1,45V
AMD 3200+ @ 2300Mhz
4x512MB Dane Elec @ 192 Mhz
7900GT @ 500/1450
80Gb Maxtor
NEC 3550 DVD RW
120mm en 80mm fan in kast, en 2 kleine leds aan voorkant.
Dit wordt nu van stroom voorzien door een Aopen 350W, met 15A en 10A op de 12V lijnen.
Ik vraag me dus af of dat nog wel gaat lukken als er zo'n physx kaart en een andere HD bij in komt. En wat een goede voeding zou zijn om de huidige te vervangen, ikzelf dacht aan een Enermax of een Tagan, maar neig naar Enermax omdat ik heb gelezen dat Tagan minder goed koelt. Wat zou een goede voeding zijn voor mijn systeem? liever geen Antec aangezien die problemen hebben met mijn mobo. Ook geluidsnivau moet niet te extreem zijn.
Ik dacht zelf aan een van deze:
Enermax EG485AX-VHB (G/W)SFMA, 480W (ATX, 2 fans, Coolergiant AX)€ 76,80
Enermax EG495AX-VE (G) / (W)SFMA, 485W (ATX) € 76,78
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 78,58
Waarbij ik me afvraag wat het verschil is tussen de twee enermaxen en welke nou waarschijnlijk het stabielst/stilst zou zijn van de drie (ervaringen?). Bij voorbaat dank.
"Ik ben van plan een nieuwe voeding te halen, mijn huidige trekt t allemaal nog wel, maar aangezien er waarschijnlijk nog een grote harde schijf bijkomt en zo'n Ageia Physx kaart, kan ik denk ik beter eerst een iets sterkere voeding nemen.
Huidige Specs:
Asrock Dualsata2 @ 1,45V
AMD 3200+ @ 2300Mhz
4x512MB Dane Elec @ 192 Mhz
7900GT @ 500/1450
80Gb Maxtor
NEC 3550 DVD RW
120mm en 80mm fan in kast, en 2 kleine leds aan voorkant.
Dit wordt nu van stroom voorzien door een Aopen 350W, met 15A en 10A op de 12V lijnen.
Ik vraag me dus af of dat nog wel gaat lukken als er zo'n physx kaart en een andere HD bij in komt. En wat een goede voeding zou zijn om de huidige te vervangen, ikzelf dacht aan een Enermax of een Tagan, maar neig naar Enermax omdat ik heb gelezen dat Tagan minder goed koelt. Wat zou een goede voeding zijn voor mijn systeem? liever geen Antec aangezien die problemen hebben met mijn mobo. Ook geluidsnivau moet niet te extreem zijn.
Ik dacht zelf aan een van deze:
Enermax EG485AX-VHB (G/W)SFMA, 480W (ATX, 2 fans, Coolergiant AX)€ 76,80
Enermax EG495AX-VE (G) / (W)SFMA, 485W (ATX) € 76,78
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 78,58
Waarbij ik me afvraag wat het verschil is tussen de twee enermaxen en welke nou waarschijnlijk het stabielst/stilst zou zijn van de drie (ervaringen?). Bij voorbaat dank.