Time outs webserver bij veel bezoekers

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:46

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey :)

Ik heb hier het volgende systeem draaien:

2x Pentium III (Coppermine) 746.36 MHz 256 KB Cache
4x 256 MB Registered ECC SD RAM
3Com Corporation 3c905B 100BaseTX NIC

Hierop draait ClarkConnect Home Edition 3.2 (CentOS release 4) en dus een webserver (met nog wat andere dingen.)

In Maart had ik hier 2 websites op draaien. Een uploadertje en een forum. Bezoekers waren;

Unieke bezoekers; 3233
Aantal bezoeken; 4603
Pagina's; 53881
Hits; 267970
Bytes; 4.83 GB

Dit werkte gewoon perfect. Vrijwel geen problemen. Echter is er nu een druk forum bij gekomen.

Bezoekers aantallen van April:

Unieke bezoekers; 7014
Aantal bezoeken; 17137
Pagina's; 240968
Hits; 1423649
Bytes; 17.66 GB

Heel wat meer dus. Probleem is nu dus dat er time outs op treden. En niet zo weinig ook niet. Gemiddeld wel om de 10 minuten. Soms ligt de webserver ook plat voor een minuut of 2. Ik kan hierover niks vinden in de logs (error_log en access_log) maar ben toch benieuwd hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb Chello Classic met een upload van 125 KB's maar dat moet toch genoeg zijn lijkt me? Ongeveer 80 KB's blijft over voor de webserver. Op andere computers blijft alles wel gewoon door gaan tijdens de webserver time-outs. (Geen inzinkingen in netlimiter en kan de server nog wel bereiken via bijv WinSCP.)

Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik dacht zelf aan DNS servers omdat ik die ingesteld heb op andere computers hier (212.142.28.66 en 67) maar ik zou niet weten of het mogelijk is om deze ook bij ClarkConnect in te kunnen stellen. Kan er niet veel over vinden namelijk.

(Ik dacht namelijk dat het aan de DNS instellingen zou liggen omdat er ook heel soms time outs optreden met een SSH connectie of iets dergelijks. Tevens had ik altijd problemen met automatische DNS servers op andere systemen hier en dus dat ik deze handmatig heb ingesteld.)

Inmiddels DNS servers ook toegepast op mijn server maar geeft geen verschil.

Ik vind de load van mijn bak wel wat vreemd. Misschien dat ClarkConnect niet goed overweg kan met 2 processors maar die pieken in onderstaande afbeeldingen lijken mij dus daardoor te komen. (Volgens horen zeggen). Tevens goed te zien waar het extra forum bij is gekomen.

http://www.gamergun.com/files/1/stats17mei_belasting.PNG

Opgelost, zie TommyGun in "Time outs webserver bij veel bezoekers"

Linkje naar mijn PHPSysInfo

Als laatste nog even mijn php.ini

Ik hoop hierbij voldoende informatie te hebben gegeven en dat jullie mij kunnen helpen.

B.v.d :)

[ Voor 99% gewijzigd door TommyGun op 10-06-2006 17:23 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Zo veel info en niemand die enig idee heeft?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Jammer. Had op z'n minst wel iets verwacht maarjah

Verwijderd

Kan je router het aantal pakketjes wel verwerken?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Yeah daar heb ik het net met je over gehad op MSN.

Router lijkt idd de bottleneck te zijn. Wat ik dan wel vreemd vind is waarom andere pc's wel gewoon vrolijk door blijven gaan en ik de bak nog wel intern kan bereiken? Zeer vreemd. Router is best wel cheap,

E-Tech van 30 euri maar gezien ik al zo veel slechte ervaringen heb met routers (Sweex, Edimax, Linksys) durf ik eigenlijk geen nieuwe te kopen gezien deze eigenlijk perfect werkt. (Draait al jaar / anderhalf).

Bedankt iig voor je hulp :)

Edit; zie TommyGun in "3Com OfficeConnect router zo snel?"

Edit 2; tevens topic start wat geupdate

[ Voor 51% gewijzigd door TommyGun op 25-05-2006 22:04 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Na nog wat zoeken heb ik wat meer gevonden over de httpd file en heb hier wat vragen over.

Ik heb nu het volgende ingesteld;

Timeout 120 (Heeft dit overigens betrekking met het uploaden van bijv grote files?)
KeepAlive Off
MaxKeepAliveRequests 100
KeepAliveTimeout 10

<IfModule prefork.c>
StartServers 3
MinSpareServers 3
MaxSpareServers 20
MaxClients 500
MaxRequestsPerChild 5000
</IfModule>

<IfModule worker.c>
StartServers 2
MaxClients 500
MinSpareThreads 25
MaxSpareThreads 75
ThreadsPerChild 25
MaxRequestsPerChild 0
</IfModule>

Iemand misschien wat meer tips? MaxClients stond eerst op 100 oid en gaat nu al wat beter :)

Hier is te zien welke versie ik gebruik van Apache e.d; http://gamergun.com/version/

B.v.d

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 25-05-2006 23:48 ]

Verwijderd

TommyGun schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:42:
Na nog wat zoeken heb ik wat meer gevonden over de httpd file en heb hier wat vragen over.

Ik heb nu het volgende ingesteld;

Timeout 120 (Heeft dit overigens betrekking met het uploaden van bijv grote files?) Nee, dit heeft alleen betreking op als je even idle bent terwijl je browser op jou site staat dat ie na 120seconde de verbinding verbreekt en zodra je dan weer ergens op klikt moet je weer opnieuw verbinding maken met de server en de pagina requesten.
KeepAlive Off Dit zorgt dat de server zelf steeds om de x aantal seconden checked of de client nog online is.
MaxKeepAliveRequests 100 Hij mag dat 100 keer doen.
KeepAliveTimeout 10Als de client niet in 10seconden antwoord geeft verbreekt de server de verbinding.

[geen idee!]
<IfModule prefork.c>
StartServers 3
MinSpareServers 3
MaxSpareServers 20
MaxClients 500
MaxRequestsPerChild 5000
</IfModule>

<IfModule worker.c>
StartServers 2
MaxClients 500
MinSpareThreads 25
MaxSpareThreads 75
ThreadsPerChild 25
MaxRequestsPerChild 0
[/geen idee!]
</IfModule>

Iemand misschien wat meer tips? MaxClients stond eerst op 100 oid en gaat nu al wat beter :)

Hier is te zien welke versie ik gebruik van Apache e.d; http://gamergun.com/version/

B.v.d
Achter de settings van je config file staat in bold font wat het doet. zoals ik zo zie heeft dat niets temaken met je probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 00:25 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Oke bedankt voor t uitleggen Robin :) KeepAlive staat standaard op off dus zal wel aanbevolen zijn lijkt me. Timeout kan ik dus makkelijk op 60 oid zetten lijkt me? Maar de eerste kolom waar je [geen idee!] neer hebt gezet heeft het meeste verschil gemaakt.

In de error log zag ik een paar keer staan dat de max clients waren bereikt dus dat heb ik flink verhoogd. Nu las ik wel in sommige topics dat 256 het max is maar dat waren topics van een jaar oud dus ik weet niet hoe dit nu zit.

Wat ik begrepen heb van iemand anders is dat MinSpareThreads gewoon is wat er minimaal vrij moet worden gehouden voor de server zelf. MaxRequestsPerChild en StartServers heb ik zelf ook totaal geen idee van.

Volgens Apache.org:
MaxRequestsPerChild
Limit on the number of requests that an individual child server will handle during its life

StartServers
Number of child server processes created at startup
Iemand die dit wat meer kan toelichten? Maar nogmaals bedankt, ik kijk het even af zo :)

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 26-05-2006 00:43 ]

Verwijderd

TommyGun schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:40:
Oke bedankt voor t uitleggen Robin :) KeepAlive staat standaard op off dus zal wel aanbevolen zijn lijkt me. Timeout kan ik dus makkelijk op 60 oid zetten lijkt me? Maar de eerste kolom waar je [geen idee!] neer hebt gezet heeft het meeste verschil gemaakt.

In de error log zag ik een paar keer staan dat de max clients waren bereikt dus dat heb ik flink verhoogd. Nu las ik wel in sommige topics dat 256 het max is maar dat waren topics van een jaar oud dus ik weet niet hoe dit nu zit.

Wat ik begrepen heb van iemand anders is dat MinSpareThreads gewoon is wat er minimaal vrij moet worden gehouden voor de server zelf. MaxRequestsPerChild en StartServers heb ik zelf ook totaal geen idee van.

Volgens Apache.org:

[...]

Iemand die dit wat meer kan toelichten? Maar nogmaals bedankt, ik kijk het even af zo :)
Misschien dat je hier wat aan heb:

MaxRequestsPerChild - Is hetzelfde als de soortgelijke Unix directieve: MaxRequestPerChild controleert hoeveel requests een proces kan afhandelen voordat hij termineert. Een verschil met Unix is, dat alle requests -dus niet een- worden afgehandeld. Het is aan te bevelen om de directieve zodanig in te stellen dat een zeer groot aantal requests kan worden verwerkt. De aanbevolen standaard waarde MaxRequestsPerChild 0 zorgt ervoor dat het proces nooit zal termineren.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:36:
[...]

Misschien dat je hier wat aan heb:

MaxRequestsPerChild - Is hetzelfde als de soortgelijke Unix directieve: MaxRequestPerChild controleert hoeveel requests een proces kan afhandelen voordat hij termineert. Een verschil met Unix is, dat alle requests -dus niet een- worden afgehandeld. Het is aan te bevelen om de directieve zodanig in te stellen dat een zeer groot aantal requests kan worden verwerkt. De aanbevolen standaard waarde MaxRequestsPerChild 0 zorgt ervoor dat het proces nooit zal termineren.
Oke bedankt. Ik heb het een dagje getest op 0 maar volgens mij werktte het beter toen het nog op 5000 stond dus dat heb ik maar terug gezet.

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Kan je in de tijd dat je die time-outs hebt alleen maar je webserver niet berijken? Als je wel kan ssh-en kan je uitsluiten dat het je router is.

Die router zou mijn hoofdverdachte zijn. Ik heb het al bij meerdere routers gehad dan ze onder max load uitvallen (wat sweex en ook een d-link). Als ik die dingen niet maximaal belaste was er geen vuiltje aan de lucht...

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 20:04

Sjod

Ik ben goed luisterend

Als je de server intern wel altijd goed kan bereiken, lijkt het aan de router te liggen. Dit kun je vaak oplossen door je MTU waarde aan te passen.

Maar waar wat voor een load geeft CentOS aan (als de server niet bereikbaar is)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ Viva Vince & Sjod;

In de meeste gevallen betreft het idd alleen de webserver. Ik heb gehoord van een vriend van me dat er ook wel eens time outs optreden in SSH maar dat is veel minder vaak dan bij de webserver. Wat de loads van de bak zijn als de webserver offline is kan ik zo niet zeggen. Tegen de tijd dat ik dat wil gaan checken in webmin is de downtime meestal alweer voorbij.

Langer dan een halve minuut komt namelijk niet echt meer voor. Is nog maar zelden. Maar ik zal het proberen te posten! Mijn actuele server load kun je wel gewoon vinden op de pagina die in de topic start staat. Ik hoorde echter ook al van diezelfde vriend dat hij mijn loads maar vaag vond.

Server is dus wel intern te bereiken. Ook met WinSCP kan ik er gewoon in. Maar wat bedoel je dan met MTU waarden? Echt uitgebreid zijn de settings in mijn router niet hoor. Kan MTU ook niet vinden. Bedankt beide :)

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 26-05-2006 23:03 ]

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
TommyGun schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:01:
@ Viva Vince & Sjod;

In de meeste gevallen betreft het idd alleen de webserver. Ik heb gehoord van een vriend van me dat er ook wel eens time outs optreden in SSH maar dat is veel minder vaak dan bij de webserver.
Ik vrees dat dat ook overeenkomt met mijn ervaringen kwa router/modem die op zijn bek gaat, bij mij was ssh ook minder vaak een probleem. Ik zou je adviseren het meer in de richting van router/modem te zoeken dan je config van apache. Ik zag in een van je posts dat je al meerdere producten geprobeerd had, dus erg veel heb je er niet aan...

Neem aan dat je hebt:

inet<=>modem chello <=>router e-tech<=>server
dus het zou ook nog het chello modem kunnen zijn...

Je zou een degelijke router (serieuze, zakelijke) kunnen proberen en duidelijk maken dat je hem terugbrengt als er dergelijke problemen ontstaan, maarja dat kost wel flink wat $.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Klopt zo heb ik het. Maar modem lijkt me sterk. Is overigens een Motorola Surfboard (type weet ik zo niet) maar bij "Help" staat het volgende;

Software Version: SB5100E-2.3.1.8-SCM06-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4

Misschien dat je daar het type uit kunt halen. Anyway, ik had gedacht om bijv een 3com te halen maar die zijn idd zo duur. Ik zou tevens kunnen proberen om de server als router te gebruiken maar daar zullen ook wel nadelen aan kleven, is het niet?

B.v.d

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 27-05-2006 00:07 ]

Verwijderd

Wat het probleem ook heel goed kan zijn is dat je router tegen het maximum aantal NAT connecties aan loopt.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:17:
Wat het probleem ook heel goed kan zijn is dat je router tegen het maximum aantal NAT connecties aan loopt.
Maar dan komt de hamvraag, hoe kun je zulke dingen zien?

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 27-05-2006 00:21 ]

Verwijderd

Wat ik je over die SB5100E kan vertellen is dat hij het kwa load aan moet kunnen. Want er kan zoals ik vernomen heb van een vriend vlot 60mbit door heen geblazen worden. Wat het zou kunnen zijn is dat ie te weinig stroom krijgt. Dan raken ze namelijk instabiel. Heb je de orginele adapter van je modem? En dat geld ook voor je router. Ik heb nog een 3com home wireless gateway 3CRWE50194. Die kan misschien wel even uitgeleend worden aan je. Kunnen anderen misschien vertellen of dit een degelijke router is?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:37:
Wat ik je over die SB5100E kan vertellen is dat hij het kwa load aan moet kunnen. Want er kan zoals ik vernomen heb van een vriend vlot 60mbit door heen geblazen worden. Wat het zou kunnen zijn is dat ie te weinig stroom krijgt. Dan raken ze namelijk instabiel. Heb je de orginele adapter van je modem? En dat geld ook voor je router. Ik heb nog een 3com home wireless gateway 3CRWE50194. Die kan misschien wel even uitgeleend worden aan je. Kunnen anderen misschien vertellen of dit een degelijke router is?
Yep, orginele adapter. Idem voor m'n router. Maar zou idd wel mooi zijn als ik die kan testen :)

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik zie dat je niet in iedere router de MTU kan aanpassen, dus het kan inderdaad kloppen dat je deze niet kan vinden.

Ik neem aan dat de weergegeve load, op een schaal van 1000 is ? Als dit zo is dan vind ik de load erg hoog. Mij is altijd geleerd dat de load onder de 1 (in dit geval 100) voor een goede performance.
Draai je een SMB kernel of niet ?

Je kunt natuurlijk ook voor een dag je router er tussen uithalen en je server direct aan internet hangen. Als je dan geen timeouts krijgt, dan weet je dat het in de router zit

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjod schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:15:
Ik zie dat je niet in iedere router de MTU kan aanpassen, dus het kan inderdaad kloppen dat je deze niet kan vinden.
soms niet via de webinterface maar wel via CLI.
Ik neem aan dat de weergegeve load, op een schaal van 1000 is ? Als dit zo is dan vind ik de load erg hoog. Mij is altijd geleerd dat de load onder de 1 (in dit geval 100) voor een goede performance.
SMP kernel bedoel je?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Verwijderd

Als je je server direct aan je modem gaat koppelen moet je een extra nic er bij zetten en deze vooraf even aanmelden bij chello.

Dit doe je door hem in je pc te bouwen en dan je pc aan je modem te hangen. Dan bel je chello op en zeg je dat je een nieuwe nic hebt. Zij geven je instructies wat je dan moet doen. Daarnaa haal je die nic er uit en bouw je hem in je server.

Als je je server dan boot dan geeft ie aan dat er nieuwe hardware is. Hij vind je nic dan. Hij vraagt om hem in te stellen. Doe dat en stel hem in op DHCP. Niet op static!

Stel eerst je server in als Gateway. Stel dan in op je server dat je huidige nic dan LAN kant word en de nieuwe zojuist aangemelde nic bij chello de WAN kan word. Test dit even door je server aan je router/switch te hangen met de LAN aansluiting en dan met je pc naar de webinterface gaan.

Als dit werkt hang je de WAN interface aan je modem en een switch of router met poort 1 aan de LAN interface.

Het wil niet altijd werken met een router als switch. Als het niet lukt probeer dan even of je wel internet hebt als je je pc direct op de LAN interface van je server hangt. Letop, volgens mij moet dat met een cross kabel.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 22:21

Kabouterplop01

chown -R me base:all

BackSlash32 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:40:
[...]

[...]

SMP kernel bedoel je?
Symmetric multiprocessing.
SMB= server message blocks (om ze beiden ff te vertalen) ;)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Sjod schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:15:

Je kunt natuurlijk ook voor een dag je router er tussen uithalen en je server direct aan internet hangen. Als je dan geen timeouts krijgt, dan weet je dat het in de router zit
1. Dan zal dat idd niet mogelijk zijn bij mijn router

2. Ik denk 't wel, er staat wel dat alle gemiddelde load onder de 200 geen probleem is.

3. SMB kernel? Vraag mij niet zulke dingen :P

4. Router eruit is geen oplossing. Heb nog iemand anders hier die wil internetten ;)

@ Robin; tja veel gekloot weer met kabels en NIC's. Zie het dus wel af. Wss dus gewoon andere router.

Verwijderd

Even voor de duidelijkhijd. Je kan dus een switch aan de LAN nic hangen en dan kan je nog met meerdere pc´s online. Je server route het verkeer dan namelijk al en stuurd het naar je switch. Je server en je switch zijn dan zeg maar de router. De WAN is je server en de LAN poorten zitten op je switch..

Is idd ff klooien.. maar daar pak je gewoon ff een zaterdag of een zondag voor ofzo.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 01:10:
Even voor de duidelijkhijd. Je kan dus een switch aan de LAN nic hangen en dan kan je nog met meerdere pc´s online. Je server route het verkeer dan namelijk al en stuurd het naar je switch. Je server en je switch zijn dan zeg maar de router. De WAN is je server en de LAN poorten zitten op je switch..

Is idd ff klooien.. maar daar pak je gewoon ff een zaterdag of een zondag voor ofzo.
Aha op die manier. Maar is zoiets lastig te configgen onder Linux? Ik heb tevens al eens Chello gebeld om mijn onboard NIC als 'master' te laten zetten. Is al enkele jaren geleden maar dat moet dus geen probleem zijn. Al zet ik wel mijn vraagtekens bij de stappen die ik dan onder Linux moet uitvoeren. (Meen dat ik toen naar een website e.d moest gaan.)

Verwijderd

TommyGun schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:21:
[...]

Maar dan komt de hamvraag, hoe kun je zulke dingen zien?
Ligt aan het model router, ik doe zelf heel veel met Zyxel producten. Daarmee kan ik op de command line in telnet heel veel opvragen. Het ligt er ook aan hoe oud je router is, veel routers van 4 jaar of ouder zijn niet zo ruim bemeten, dat had ik met Zyxel ook, de ADSL1 varianten vinden veel bittorrents tegelijk niet leuk. De nieuwe modellen doen dat al een stuk beter. De Zywall 5 doet 6000 nat connecties die gebruik ik zelf voor mijn test/interne webservers. Het is en blijft een lastig verhaal.

Kan je je webserver niet direct aan Chello hangen om te testen? Dus zonder router...dan zou eea kunnen uitsluiten.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ bovenstaande reactie; dat is teveel gekloot met kabels etc.

De hoge load heb ik iig opgelost gekregen. (Met dank aan Skinny)

Voorheen was het 2.32 2.28 2.28, nu rond de 0.31 0.59 1.33 / 0.58 0.42 0.71. Snort was de schuldige!

Binnenkort die router aanschaffen :) (pricewatch: 3com 3CR860-95 Officeconnect Secure Router)

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 10-06-2006 17:38 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik had trouwens nog een vraagje wat betreft de volgende melding;

Jun 7 00:26:35 server httpd: WARNING: MaxClients of 500 exceeds ServerLimit value of 256 servers,
Jun 7 00:26:35 server httpd: lowering MaxClients to 256. To increase, please see the ServerLimit

De optie ServerLimit heb ik echter niet in mijn httpd.conf. (Zie TommyGun in "Time outs webserver bij veel bezoekers")

Wat is hier dus het punt van? Ik zag bij iemand anders wel gewoon ServerLimit tussen die settings staan.

[ Voor 84% gewijzigd door TommyGun op 10-06-2006 21:22 ]

Verwijderd

Je kan die setting gewoon toevoegen aan je conf. Maakt niet uit waar je hem neer zet. Maar zet hem ergens logisch neer dat je weet waar je hem terug kan vinden.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:24:
Je kan die setting gewoon toevoegen aan je conf. Maakt niet uit waar je hem neer zet. Maar zet hem ergens logisch neer dat je weet waar je hem terug kan vinden.
Okay thanks. Heb er ServerLimit 750 van gemaakt. Eens zien wat dit brengt.

Verwijderd

En lukt het?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Na een dag flink stressen (ask ragingb :P) heb ik nu de volgende config;

Modem -> Server -> Switch -> Werkstations

Ben benieuwd, ga nu een dagje kijken of het allemaal beter werkt :) (Wel weer SNORT aan helaas)

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 30-06-2006 17:18 ]

Verwijderd

Idd, TommyGun ging met het command HALT nog steeds niet slapen. Hij had duidelijk overuren gedraait.

Maargoed, heb je nu al enige vooruitgang? Ik hoorde dat je vanuit je server wel je volle download snelhijd haalt maar vanuit je werkstations niet. Ik hoop niet dat het aan je switch ligt..

Verwijderd

80 KB's blijft over voor de webserver. Dat zou inderdaad genoeg kunnen zijn, maar je zal de eerste niet zijn die 10 plaatjes van 100kb op zijn eerste pagina heeft staan en vervolgens afvraagt waarom er site time outs optreden als er 100 mensen tegelijk de site opvragen... (100x 10 x 100kb / 80kb = 1300 secs in het gunstigste geval).

Let dus ook echt op je content grootte, wat moeten mensen downen om je pagina te zien...

Verwijderd

Volgens mij zijn daar tooltjes voor om je webcontend te managen. Er zijn er die ook automatisch de plaatjes omzetten of kleiner maken.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:04:
Idd, TommyGun ging met het command HALT nog steeds niet slapen. Hij had duidelijk overuren gedraait.

Maargoed, heb je nu al enige vooruitgang? Ik hoorde dat je vanuit je server wel je volle download snelhijd haalt maar vanuit je werkstations niet. Ik hoop niet dat het aan je switch ligt..
Ik ben geen time-outs meer tegengekomen eigenlijk. Heb nog een tiental modificaties opnieuw moeten installeren op een forum maar daar is alles goed verlopen. Ik neem dus aan dat het opgelost is. Die trage snelheden op mijn werkstations heb ik nog niet opgelost, zie ook;

Lage snelheden achter switch

@ iis5_rulez; in dat geval krijg je eerder een dia show dan een time out lijkt me. Maar ik zal eens zoeken naar zo'n progje die ragingb opnoemt.

Bedankt allen :)

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 03-07-2006 16:48 ]

Pagina: 1