Dual Boot Verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• xaos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb een dual boot systeem met WinXP en linux, nu gebruik ik deze met name voor windows applicaties en wil ik graag van linux af om meer ruimte op de HD vrij te maken (het is een laptop, dus schijfruimte is kostbaar). Ik wil eigenlijk gewoon alle partities formatteren en opnieuw indelen en WinXP opnieuw installeren. Mijn vraag: kan ik dit gewoon doen? Krijg ik dan problemen met LILO die Kubuntu niet meer vindt, of wordt dit door de WinXP installatie overschreven? En hoe kan ik het beste buiten windows/linux om (bv vanaf CD-ROM) mijn partities aanpassen (welk proggie)?

bvd

Verwijderd

nu ken ik linux niet, maar als je bij de nieuwe installatie van windows XP alle partities verwijdert, daarna 1 aanmaakt om windows op te instaleren, dan kan linux niet meer aanwezig zijn.(lilo ook niet lijkt mij)

wel even alles backupen, denk aan de mailtjes!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 20:42 ]

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 16:11
Je kunt de partities aanpassen met een bootable cd van partition magic

Verwijderd

Ik had ook een Linux/Windows dualboot, maar deze kon ik gewoon verwijderen door de XP CD te pakken en met de normale setup voort te gaan, en dan in de partition manager alle Linux paritities ook van de schijf te verwijderen (WinSetup ziet ze wel, maar weet niet dat het ext3 is, en geeft "unknown" aan als type. Zo eerst alle partities die er zijn wissen (dan heb je de bootloader dus ook gewist) en vervolgens de hele HD in één of meerdere windowspartities te verdelen.Werkte voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 20:52 ]

• xaos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02-2023
bedankt, ging inderdaad vrij makkelijk met partition magic