PC start niet door, voorafgaand aan raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hallo allemaal,

Na een raar probleem op mijn pc ( maxtor s-ata 80gb, asus p4p800, celeron.2.4) krijg ik hem niet meer opgestart.

Een tijdje eerder had ik het volgende probleem. de computer sloeg op willekeurige momenten af, startte overnieuw en gaf aan: boot failure. ik dacht dat het de harde schijf was dus in een andere pc geprobeerd en SMART getest. hij werkte prima en smart was ok. Toen ik de hd weer terug had gezet in de pc deed de pc het weer een tijdje, maar al snel kwam de zelfde bootfailure en startte niet eens meer op. Nu heb ik de SATA aansluiting in de andere aansluiting gedaan waarna de pc het weer prima deed. Tot vanmiddag. de pc was afgeslagen. De pc komt bij opnieuw opstarten niet voorbij het keuze menu van windows XP veilig opstarten ( wat je krijgt als de pc afslaat oid) als ik voor een optie kies ( maak niet uit welke ) loopt de pc vast en als ik een toets indruk start alles opnieuw op.

Mijn vraag aan jullie is of jullie enig idee hebben wat er aan de hand kan zijn want zelf kom ik er niet meer uit, ook google en naslag op GoT levern geen resultaat op:(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

lijkt me een brakke voeding.

uitmeten zal nu niet meer gaan.

maar probeer eens al het onnodige af te koppelen

en probeer dan eens

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

dit klinkt me als een instabiele processor, zelfde al eens meegemaakt :'( (pc valt willekeurig uit) meestal is dit moeilijk goed te krijgen . ;(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Nee brakke voeding of hitte probleem. Ik heb exact dezelfde shit gehad. Na een paar coolers en een andere voeding werkte het weer. Koop dus niks nieuws! Probeer ff een andere voeding en ze de kast is in de wind.

Suc6

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 23:29
pm1 schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:05:
dit klinkt me als een instabiele processor, zelfde al eens meegemaakt :'( (pc valt willekeurig uit) meestal is dit moeilijk goed te krijgen . ;(
Instabiel moederbord, tot daartoe, overhitte processor en daardoor uitval kan ook maar een instabiele processor zomaar heb ik nog nooit gezien. Meestal als er iets aan je proc scheelt ga je geen beeld krijgen.

Check je temps eens en test een keer met een andere voeding.

EDIT: schuddebuikje was me voor :)

[ Voor 5% gewijzigd door FragileM64 op 16-04-2006 19:16 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

hehe,

Laat me raden trouwens... Standaard Norrod voeding?
Die dingen zijn een hel namelijk. Mijn systeem begon pas lekker te draaien na een "professionele" voeding.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 19:20 ]

Pagina: 1