Toon posts:

[GTA:SA] PC reboot tijdens spelen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit GTA San Andreas nu al ruim 3 maanden. alleen ik heb het niet kunnen spelen omdat ik al vanaf het begin het probleem had dat mijn computer Subiet Reboot als ik na een missie wil saven in Thompson House. zodra ik het huis binnenga en het beeld zwart word. Klik. en weg is alles. ik kijk tegen mijn boot scherm aan.

Ik heb op het Forum al gezocht naar dit probleem en heb er een topic over gevonden. hier werd echter geen concrete oplossing gegeven.
Googlen naar mijn probleem heeft ook opgeleverd dat ik niet de enige was met dit probleem
Bij mijn Computerbeheer >> logboeken >> toepassingen, heb ik een Fout gevonden van GTA SA. alleen deze is van 10 dagen geleden. ik had vanmiddag weer een reboot fout. alleen deze is niet in het logboek opgenomen :?

de error die erbij staat: vastgelopen toepassing: gta_sa.exe versie 0.0.0.0. vastgelopen module; gta_sa.exe versie 0.0.0.0 vastgelopen op 0x003fad8d. :?

Om maar even wat misschien wel nuttige data te geven:

0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat
0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail
0010: 75 72 65 20 20 67 74 61 ure gta
0018: 5f 73 61 2e 65 78 65 20 _sa.exe
0020: 30 2e 30 2e 30 2e 30 20 0.0.0.0
0028: 69 6e 20 67 74 61 5f 73 in gta_s
0030: 61 2e 65 78 65 20 30 2e a.exe 0.
0038: 30 2e 30 2e 30 20 61 74 0.0.0 at
0040: 20 6f 66 66 73 65 74 20 offset
0048: 30 30 33 66 61 64 38 64 003fad8d
0050: 0d 0a .. :?

Ik speelde eerst op mijn Onboard Intel 900 Media Accelerator. toen ik de Helpdesk had gebeld werd mij verteld dat deze chipset niet compatibel was. daar kon ik enigszins mee leven omdat onboard videokaarten sowieso al compatibiliteits problemen hebben met veel games.
in de handleiding stond echter wel compatible with intel video chipsets. ook op de site van Intel stond dat GTA SA volledig compatibel was met MA 900.

Ik heb het spel niet meer gespeeld tot ik sinds kort mijn nieuwe Sapphire Radeon X1600XT Videokaart heb ontvangen. ik heb nadat ik deze kaart gebruikte GTA SA opnieuw geprobeerd. maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem

Als ik een missie doe vroeg in mijn gamesessie gaat alles goed. ik kan dan wel ongeveer 3 missies doen. maar daarna bij de 4e onder het Game Filmpje wat aan de missie voorafgaat..kijk ik weer tegen mijn boot scherm aan. als ik na 1 missie probeer te saven is het probleem bekend (zie boven).
Als ik geen missies ga doen maar gewoon rondwandelen in de wereld. kan ik uren achter elkaar doorspelen.

Ik heb weer naar de helpdesk gebeld en daar zeiden ze dat het weer aan de videokaart lag. maar ik geloof hier eerlijk gezegt niks van omdat ik de nieuwste drivers heb en bij andere games totaal geen problemen heb.

Ik heb wel een soortgelijk systeem als deze ongelukkige: [rml][ GTA:SA] PC start opnieuw op tijdens spelen*[/rml].
Heb dit topic gevonden maar er is hier geen oplossing gegeven.

Specs:
P4 515 2.93 GHz
Sapphire Radeon X1600XT
2x Kingston Valueram 512 MB DDR
Maxtor IDE 200 GB HD (ook ongeveer 100 GB vrij).
geen externe Geluidskaarten. onboard realtek high definition audio.
LPK2 Green 420 W Voeding.
DVD Brander en DVD Drive.

Hoop dat er inmiddels een oplossing is gevonden. zodat ik alsnog van mijn aankoop kan genieten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet m gewoon 2 keer schoppen. als er nu niemand is die oplossing weet geef ik t op.

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:21

Yotta

0110101001111010

Ik wil je geen false hoop geven maar misschien dat het volgende helpt.

-> Het spel eerst helemaal deinstalleren, daarna opnieuw installeren.
-> Het spel proberen te spelen bij iemand anders, misschien is je cd brak.
-> En als het mogelijk is andersom ook, dus een GTA:SA game van een ander instaleren op jouw PC.

Dit alles kost misschien wat tijd maar als het probleem hiermee verholpen wordt en je het spel kan spelen maakt dat niet zoveel uit ;)
GTA:SA is namelijk geweldig _/-\o_

0110101001111010

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 08:19
Het enige wat ik je verder kan aanraden in checken of je hardware OK is, met name je geheugen. Bij het switchen van binnen naar buiten (en andersom) moet de game veel laden en mischien dat dara een subtiel probleem mee aan het licht komt?

Geheugen kun je testen met memtest86+. De rest van je PC moet je even hier op GoT rondneuzen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
GTA SA van Ander heb ik al geprobeerd. Re-Install heb ik al geprobeerd. en ik heb me CD al n keer teruggebracht en met een nieuwe zelfde probleem (2 brakke CDs lijkt me wat onwaarschijnlijk.

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11 16:19

LordofWhatever

Uuhhh....?

dit probleem lijkt een beetje op wat ik gehad heb met gta: het spel crashde na ongeveer een uur, vaak ook als ik net met een missie begon, en de pc rebootte. ik kreeg een blauw scherm toen ik het automatisch rebooten van xp uitschakelde. ik gebruikte de onboard geluidskaart van m'n a7n8x-x (ac97).
die bleek de oorzaak te zijn, ik had in dxdiag (start->uitvoeren->dxdiag) hardwareaccelleratie uitgezet voor het geluid, en geen crashes meer :) . later heb ik er een creative pci kaartje ingezet die ik nog had liggen, werkt prima en het geluid is, zeker in sa, een stuk beter.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb het zelfde ooit ook eens gehad met een spel. Ik had het helemaal opgegeven en wilde het spel in de hoek gooien. Hij bleef maar op het zelfde punt crashen en toen heb ik het volgende gedaan.

Heb de saved games opgezocht op disk en in het register (kwam daar gelukkig niet voor, leve de .ini en .config files). Deze op CD gezet, naar een vriend gegaan, daar spel geïnstalleerd en de saved games neer gezet. Saved game geladen, gespeeld over het rotte moment heen, opgeslagen en weer op CD gezet. Saved game thuis weer terug gezet en toen verder gespeeld. Was bij Diablo II.

Een half jaar later kwam er een expansion pack uit, en verdomd, de bug trad bij mij ook niet meer op na dit expansion pack. Conclusie, het lag niet aan mijn PC.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel iets gehoord dat het aan het geluid kan liggen. ik gebruik namelijk Realtek Onboard geluid. ik was al van plan een Creative PCI Kaartje te halen anyway dus ik probeer dat.

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

met je pci kaartje erin moet je die in windows en directx als standaard instellen, dan kan je weer de hardwareversnelling inschakelen. het is aan te bevelen om de onboard kaart helemaal uit te zetten in de bios (onder integrated periferals).

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hmmm, ik heb in het begin ook problemen gehad met GTA SA. Ik kreeg ook telkens een reboot. Het lag bij mij aan de Realtek geluidschip. Het hielp niet om de hardwareversnelling uit te zetten.

Er is een onofficiele patch gereleased destijds, welke het probleem voor mij oplosteklik

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

hmm, ik ben geen voorstander van patches die aan je .exe zitten, dit kan er namelijk voor zorgen dat dingen als mta (=multiplayer mod) niet werken. maar als een andere geluidskaart niet werkt is het natuurlijk te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Sjaakmeister schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:07:
Hmmm, ik heb in het begin ook problemen gehad met GTA SA. Ik kreeg ook telkens een reboot. Het lag bij mij aan de Realtek geluidschip. Het hielp niet om de hardwareversnelling uit te zetten.

Er is een onofficiele patch gereleased destijds, welke het probleem voor mij oplosteklik
Dat mta niet werkt dat interesseert me niet. ik wil het spel namelijk gewoon doorlopen.

Is er nog een speciale directory waarin ik die patch moet runnen? de Program Files>>>GTA San Andreas folder is de enige waarin hij na "Crack it" geen foutmelding geeft:

PatchFX v1.30
==========
opening gta_sa.exe...OK!
performing crc-check..................failed

PATCH WAS NOG APPLIED!

nou ja...heb dat andere bestandje al aan me Register toegevoegd. en ook al weer weggehaald-opnieuw toegevoegd-weggehaald.
Als dit iets met controle te maken heeft (crc-check) dan snap ik het nog niet want mijn Spel is volledig legaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 22:33 ]

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

er zijn verschillende versies van de exe in omloop, je hebt bv de us en de eu versie. waarschijnlijk is dat het probleem met de patcher.
heb je overigens de meest recente versie van gta? er zijn namelijk al enkele officiele patches uitgebracht. ik heb alleen geen idee of die zullen helpen.

Pagina: 1