Omzetten FAT32 --> NTFS

Pagina: 1
Acties:

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-01 11:35
hoi,

ik heb norton partition magic en ik wil graag mijn externe hdd omzetten van fat32 naar ntfs.
zitten hier veel risico's aan of kan ik zonder backup omzetten?
backupen zou 180gb zijn en dat is nogal veel, dus voordat ik iets onnodigs doe!
bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

geen echte risico's aan verbonden, en ook geen PM voor nodig.

commandprompt > convert [driveletter:] /fs:ntfs is alles wat je nodig hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-01 11:35
dat werkte dus niet :S

misschien omdat het een externe hdd is?
hij zegt dat hij niet de exclusieve toegang kan krijgen en vraagt of hij het moet doen bij opstarten dan kies ik dat en dan werkt het nog niet :S

[ Voor 82% gewijzigd door laurentbas op 16-04-2006 18:01 ]

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
alleen vanuit windows doen het converteren, doe je het met partition magic ben je alles kwijt wat op je hd staat,bedenk wel dat hoe voller je hd is het erg lang kan duren en zorg dat er geen fouten aanwezig zijn voor je gaat beginnen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

monterey schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:01:
doe je het met partition magic ben je alles kwijt wat op je hd staat
Lijkt me sterk.
Partition magic kan probleemloos een partitie met data omzetten naar een andere indeling.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
BackSlash32 schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:55:
geen echte risico's aan verbonden, en ook geen PM voor nodig.

commandprompt > convert [driveletter:] /fs:ntfs is alles wat je nodig hebt.
Is dat wel verstandig? Ik geloof dat wanneer je het zo doet de clustergrootte verschilt tov NTFS indeling tijdens een format.

March of the Eagles

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

monterey schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:01:
alleen vanuit windows doen het converteren, doe je het met partition magic ben je alles kwijt wat op je hd staat.
Onzin, dat werkt prima. Volgens jou niet? Dan graag een bron. :)

ARME AOW’er

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Wat een bull staat hierboven.. Gewoon gebruik maken van het convert command wat hierboven genoemt wordt. Als ie zegt dat de schijf in gebruik is (waarschijnlijk omdat je em in gebruik heb) gewoon rebooten zoals het programma aangeeft.

--

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hacku schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:11:
Is dat wel verstandig? Ik geloof dat wanneer je het zo doet de clustergrootte verschilt tov NTFS indeling tijdens een format.
Tja, het is kiezen of delen.
Native NTFS format heeft inderdaad een clustersize van 4KB in plaats van FAT32 512k.
Dus het is efficienter, staat tegenover dat je dan een complete backup ergens moet laten van al je data.
Eerlijk gezegd denk ik dat je met een USB disk je niet al teveel zorgen hoeft te maken over het kleine verlies van performance door een minder optimale clustersize.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een van de serieuze voordelen van NTFS boven FAT32 is dat je zowat een onbeperkte bestandsgrootte hebt. Bij FAT32 kun je bestanden van maximaal 4GB opslaan.

Maargoed, het omzetten is in regel zonder risico's. Aangezien dat jou zelfs met convert.exe niet is gelukt, dan zou ik de schijf maar even uit de behuizing halen en in je PC aansluiten en de actie herhalen. Wellicht lukt het Windows niet zo goed om een externe schijf tijdens het opstarten te converteren.
Pagina: 1