[XP] Gedeelde printers uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb géén printers geinstalleerd op mijn computer, maar toch kunnen andere netwerkgebruikers via Netwerklocaties bij een map "Printers en faxapparaten" in mijn share komen.

Nu zou ik graag willen dat als iemand via Netwerklocaties in mijn share's wil komen, hij eerst moet inloggen. Ik heb "Eenvoudig delen van mappen en bestanden" uitgezet en werk dus met gebruikersrechten die ik handmatig moet toepassen.

Doordat ik nergens kan vinden hoe ik die standaardmap "Printers en faxapparaten" moet weghalen kan elke willekeurige netwerkgebruiker nu in die map komen. In de overige gedeelde mappen heeft niemand (zoals ik wil) rechten.

Iemand tips 'n tricks?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En waarom is dat 'erg' dat mensen in die folder kunnen komen? :)

• Pingelmonster
  • Niet online
elevator schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:18:
En waarom is dat 'erg' dat mensen in die folder kunnen komen? :)
Ik probeer het even in andere woorden uit te leggen...
Wat nu gebeurd, en wat ik niet wil is dat Windows automatisch een map "Printers en faxapparaten" gaat delen, terwijl er geen enkele printer/fax is aangesloten!

Wat hij vervolgens doet is iedereen toegang geven tot die map "Printers en faxapparaten", in andere mappen die ik zelf deel wordt de toegang geweigerd.
Ik zou graag willen dat die map "Printers en faxapparaten" verdwijnt, zodat elke gebruiker keurig een loginvenstertje krijgt op het moment dat ie mijn shares probeert te benaderen...

[ Voor 56% gewijzigd door Pingelmonster op 16-04-2006 21:48 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap wat je wilt bereiken - maar waarom wil je dat? Die "Printers en Faxen" map kunnen ze niets mee omdat ze er toch geen toegang toe hebben - hij is dus leeg als het goed is? :)

• Pingelmonster
  • Niet online
elevator schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:13:
Ik snap wat je wilt bereiken - maar waarom wil je dat? Die "Printers en Faxen" map kunnen ze niets mee omdat ze er toch geen toegang toe hebben - hij is dus leeg als het goed is? :)
Klopt, die is leeg. Met Windows Server 2003 krijg je automatisch een loginschermpje en is er geneens een map "Printer en faxapparaten"..ik zou graag willen weten hoe je dat weghaalt..

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:08
Als ik rechtsklik in het veld van de map printers en faxapparaten (via configuratiescherm opgeroepen) staat in het rijtje : Eigenschappen voor server.
Heb je hier al gekeken?
Imho is de "map" Printers etc, geen map maar meer een service.
Mischien dat je het pad wat in geavanceerd staat kan disablen oid.
of hidden maken :)

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1