Nieuw Notebook - Mission Impossible

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43
Verdorie (pardon), is een Notebook met plus/minus de volgende specs nu echt onvindbaar?

- GEEN widescreen, ben er gewoon niet gek op, begrijp de rage niet echt, wat meer ruimte maar gamen (vooral oudere titels) geeft probs, ondermeer een uitgetrokken beeld.
- GEEN "Glare"-type scherm, wil 'm ook buiten kunnen gebruiken, snap ook hier de bedoeling niet echt van. Liefts wel één of andere "Brightview" techniek.

- Niet te zwaar, toch echt zeker niet meer dan 2,5kg - liever nog iets minder.
- Redelijke GFX, Mobility Radeon 9600 of GeForce Go 5600 of beter, met min. 64Mb dedicated.
- Liefst Gigabit ethernet.
- Voorkeur voor Pentium M of Turion.
- Heb slechte ervaringen met Acer.

Alvast bedankt voor eventuele hulp!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

Exterazzo

Qeasy

Ik heb een half jaar terug deze laptop gehaald:

Asus Notebook M6VA-8004P

Met de volgende specs:

1400x1050 (geen glare)
Ati Radeon X700
80 Gb HD schijf
DVD-RW dual layer
Gigabit ethernet
Ook een Pentium M 1,8 Ghz

[ Voor 7% gewijzigd door Exterazzo op 16-04-2006 17:46 ]

Audentia

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens naar Asus, HP/Compaq of Dell laptops. Ik ben er vrij zeker van dat daar wel wat voor je bij zit.

Het is ook wel handig om even je budget aan te geven, 700 of 1700 is nogal een verschil.

• retspan
PilatuS schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:46:
Kijk eens naar Asus, HP/Compaq of Dell laptops. Ik ben er vrij zeker van dat daar wel wat voor je bij zit.

Het is ook wel handig om even je budget aan te geven, 700 of 1700 is nogal een verschil.
Toch wel al uitgebreid gezocht, er ontbreekt altijd wel tenminste 1 van mijn criteria (zoals hierboven).

Wil overigens toch niet meer dan 1200 all-in uitgeven als het ff kan.

[ Voor 23% gewijzigd door retspan op 16-04-2006 17:57 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Opzich lijken mij dat er best veel laptops aan je eisen kunnen voldoen op het gewicht na.

Videokaart is geen probleem. Gigabit hebben de meeste tegenwoordig wel en de Pentium M of Turion hebben de meeste ook wel.

Goed scherm moet ook nog wel te doen zijn.

Enige is het gewicht denk ik, zou het erg zijn als ie 500 gram zwaarder zou zijn ?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Een Asus A3 of een M3 voldoet aan je eisen.

Verkoop jaarlijks zo'n 30 Asus'en en ik ben zeer te spreken van de kwaliteit :)

• retspan
Thanks maar de A3 heeft zo te zien Intel onboard graphics en de M3 lijkt nergens verkrijgbaar... :'(

Verwijderd

retspan schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:42:
- GEEN widescreen, ben er gewoon niet gek op, begrijp de rage niet echt, wat meer ruimte maar gamen (vooral oudere titels) geeft probs, ondermeer een uitgetrokken beeld.
Dat kan je uitzetten hoor (tenminste, op m'n Ati mobile R9600). Krijg je gewoon balken links en rechts.
zelfs antieke dos spellen (keen serie, wolfenstein 3d, the need for speed enz) draaien prima.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

powerbook?
macbook pro?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• retspan
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:33:
[...]

Krijg je gewoon balken links en rechts.
En zo gewoon vind ik dat nu niet echt...sorry, begrijp gewoon niet wat hieraan een vooruitgang is, past voor mij in het straatje van marketingprut, nog genoeg andere tegens; vertikaal scrollen gaat er ook op achteruit.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De M6Va komt heel dichtbij jouw eisen, denk alleen het gewicht niet. Mocht je voor die gaan, dan moet je snel zijn, dit model is namelijk EOL.

Zou je aan zoiets kunnen denken:
http://www.laptops4u.nl/info/m6va-8041h-609.html

Glare heeft wel degelijk een bedoeling, de kleuren worden mooier en het vergroot de kijkhoeken, iets wat ik toch wel een beetje mis omdat mijn vorige laptop wel Glare had, maar kan begrijpen dat je het niet wilt, zijn er wel meer...

[ Voor 59% gewijzigd door Frietsaus op 16-04-2006 19:03 ]

Verwijderd

retspan schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:50:
[...]

En zo gewoon vind ik dat nu niet echt...sorry, begrijp gewoon niet wat hieraan een vooruitgang is, past voor mij in het straatje van marketingprut, nog genoeg andere tegens; vertikaal scrollen gaat er ook op achteruit.
Zwarte balken is ook geen vooruitgang, ik zeg alleen dat het "uitgerekt beeld" probleem een beetje smerig op te lossen is.
Verticaal scrollen gaat niet achteruit, de resolutie van een ws is over het algemeen zelfs hoger dan een een standaard scherm (1280x800 vs 1024x768). Wel zou ik een hogere resolutie nemen dan dat, maargoed.

note: ik probeer je niet van je keuze af te praten, maar het komt een beetje over alsof je ergens hebt gehoord dat het kut is, dus is het ook kut, zonder er verder naar gekeken te hebben.
Pagina: 1