Dell Dimension 4700 met XP SP1 machine met het volgende probleem:
Niet meer opstarten. File missing. Errors op schijf dus een format gedaan. Windows er weer op. Alles leek ok. Behalve dat de LAN verbinding het niet meer doet. Kan geen verbinding meer maken met een netwerk (direct op modem of op switch). De volgende zaken heb ik al gedaan:
- Nog een nieuwe format en instal XP (geen verschil)
- Statisch en dynamische adrestoewijzing geprobeert. (wel in te stellen maar geen com)
- ipconfig/renew met modem als dhcp server geeft een foutmelding (omdat er totaal geen com is)
- Ping local host en eigen IP werkt wel. Naar ander aanwezig adres niet.
- Winsock fix gedraait (helaas)
- Led's branden/knipperen normaal
- Los netwerkkaartje in PCI slot gezet (helaas)
- BIOS op default gezet (helaas)
Voor mezelf kom ik maar tot 1 conclusie, dat mijn moederbord kapot is. Of iemand nog andere ideeen?
Niet meer opstarten. File missing. Errors op schijf dus een format gedaan. Windows er weer op. Alles leek ok. Behalve dat de LAN verbinding het niet meer doet. Kan geen verbinding meer maken met een netwerk (direct op modem of op switch). De volgende zaken heb ik al gedaan:
- Nog een nieuwe format en instal XP (geen verschil)
- Statisch en dynamische adrestoewijzing geprobeert. (wel in te stellen maar geen com)
- ipconfig/renew met modem als dhcp server geeft een foutmelding (omdat er totaal geen com is)
- Ping local host en eigen IP werkt wel. Naar ander aanwezig adres niet.
- Winsock fix gedraait (helaas)
- Led's branden/knipperen normaal
- Los netwerkkaartje in PCI slot gezet (helaas)
- BIOS op default gezet (helaas)
Voor mezelf kom ik maar tot 1 conclusie, dat mijn moederbord kapot is. Of iemand nog andere ideeen?