Toon posts:

[Firefox] Tekens als á, é, €, © niet altijd getoond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het bezoeken van sommige sites krijg ik tekens als á, à, é, è, €, © etc. niet te zien. Deze veranderen dan in vraagtekens.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/1849/vraagteken11de.th.jpg

Deze site (www.onlinesoccermanager.nl) doet het bijna altijd wel goed, dus zonder vraagtekens, maar nu weer niet. Dit verschilt per site en per keer. De ene keer krijg ik de tekens wel normaal te zien (zoals nu) en de andere keer veranderen ze in deze 'vraagtekens'.

Ik gebruik dus Firefox, en per keer verschilt het dus.

Iemand een idee hoe of wat ik moet instellen om dit weg te krijgen of te voorkomen?

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is waarschijnlijk een characterencoding-probleem. Sommige sites gebruiken niet de standaard UTF-8 character encoding, maar gebruiken bijvoorbeeld ISO-8859-1 (Western). Probeer eens in het menu View -> Character Encoding -> Auto-Detect -> Universal te zetten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Dat ligt eerder aan de site. Ze sturen ten eerste al geen charset mee in hun response headers, en ten tweede zetten ze de meta-tag waar wel een charset instaat op de verkeerde plek in de broncode neer (invalid HTML).

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat je zei, Boomerang, en nu deed hij het weer :) Nu maar hopen dat hiermee het probleem is opgelost, want het rare is/was dat de site het ene moment goed is en als ik vervolgens op een link klik of iets, dat die vraagtekentjes komen... :?

Nu doet 'ie het weer dus ik hoop dat het opgelost is :)