Toon posts:

[NAT] probleem demon modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al enige tijd met het volgende:

Door een NAT probleem haal ik niet de optimale snelheden bij diverse download programma's zoals emule en bittorrent.

Ik kom maar niet in het adsl modem (ADT Copperjet 816 2P). Ik krijg NAT dan ook niet uitgeschakeld voor die poorten van die downloadprogramma's.

Mijn ISP is Demon.

Ik heb al op internet rondgezocht, maar ik krijg niks gevonden. Kan iemand mij vertellen hoe ik de NAT problemen kan oplossen?

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

als je modem als router is geconfigureerd (wat wel moet, want in bridge heb je geen NAT problemen), kun je het modem bereiken op http://172.19.3.1 (standaard user + pass: admin)

edit: handleiding kun je hier vinden: ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm

[ Voor 24% gewijzigd door rick77 op 16-04-2006 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik het modem als router of bridge geconfigureerd? Ik kom helemaal niet in het modem. Ik heb al allerlei IP adressen geprobeerd waaronder 172.19.3.1. Telnet sessie proberen te starten. Want volgens de handleiding van demon kan ik hem via een telnet sessie naar router configureren.

• rick77

rick77

... get to the point!

handleiding om je modem in router te zetten:

http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/

in de eerste stappen wordt je computer een vast ip gegeven (172.19.3.2) en wordt ervoor gezorgd dat je je modem op 172.19.3.1 kunt benaderen. dit kun je nadat je de modem in routed mode hebt gezet weer allemaal op automatisch zetten

• rick77

rick77

... get to the point!

edit: maar als ie routed staat zou je via 172.19.3.1 in je modem moeten kunnen komen. als je dit niet kunt staat ie in bridge (tenzij je rare ip instellingen op je comp hebt) en zou je geen NAT problemen moeten hebben omdat je computer je publieke ip krijgt! de enige manier waarop je dan NAT problemen kunt hebben is als je software firewall op je computer verkeerd geconfigureerd is.