DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Verwijderd
In de datasheet staat duidelijk (pg 2) dat je voor een negatieve temperatuursmeting een negatieve spanning moet aanleggen via een pulldown weerstand aan de output..
Zonder deze negatieve spanning heb je slechts een bereik van 2 tot 150°C.
RTFM
Zonder deze negatieve spanning heb je slechts een bereik van 2 tot 150°C.
RTFM
lol, ik zie het ja...
ik zit te denken.. hoe kan ik dit doen? Kan ik 2 9V batterijen in serie schakelen en het gezamelijke contact als GND stellen, de + dan als + 9V en de - dan als -9V en dan de R1 als 180 kOhm ?
ik zit te denken.. hoe kan ik dit doen? Kan ik 2 9V batterijen in serie schakelen en het gezamelijke contact als GND stellen, de + dan als + 9V en de - dan als -9V en dan de R1 als 180 kOhm ?
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Om een negatieve spanning te maken kan je imho veel beter een chipje gebruiken dat uit een positieve spanning een negatieve kan maken, aangezien er toch bijna geen stroom moet geleverd worden op die negatieve spanning. Zoals bijvoorbeeld de LT1054, de L7660 of andere. Neemt bijna geen plaats, erg efficient, en je moet niet telkens 2 batterijen vervangen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Met naftebakje, een DC-DC converter is hiervoor veel handiger dan een tweede batterij
.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Of je misbruikt gewoon een MAX232/233 voor die negatieve spanning
Verwijderd
Ik denk dat je ook wel een spanningsdeler kunt gebruiken om die 9 volt in ~3 en ~6 volt te splitsen, waarna je dus 6 volt gebruiken voor de voeding, en de -3 om de uitgang mee naar beneden te trekken.
Pagina: 1