Ervaringen in verlengen van monitorkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views sinds 30-01-2008

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Vorige topic is gesloten omdat ie onvolledig was, nieuwe poging.

Ik heb een IIyama 17" TFT monitor op een asus 6600N kaart aangesloten via VGA-aansluiting, resolutie is 1280x1024 en geeft geen problemen met orginele bekabeling. Maar nu heb ik pas een nieuw buro gekregen en het is noodzakelijk om mijn kabel te verlengen (gat in buro zit op vaste plaats en pc-kast zit ook vast) Als ik een verlengkabel koop waar moet ik op letten, ik zie high qualtity afgeschermt met ferrietk voor €5,- maar er zijn ook kabels van €30,- De kabel hoeft maar 1m. lang te zijn. Ik heb nu een kabel gekregen van iemand maar deze zorgt voor rare kleuren en "ghost" letters, nu blijkt uit de search dat mijn kabel wss de oorzaak is. Helaas zit mijn bestaande monitor kabel vast in de monitor, dus hij moet echt verlengd worden.

dus... waar moet ik op letten? en hoe zijn de ervaringen met verlengen met een goede kabel.

ps. Dion_b als hier weer een slot op moet wil je me dan de kans geven om de post aan te passen

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 16-04-2006 15:00 ]

www.casarodriguillo.com

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ik heb ook iiyama scherm (zie spec) en een 6600gt en gewoon met een cheapy kabel verlengt, verder no problem. En ik denk dat het onstoren pas belangrijk is als je ook daadwerkelijk langs storingsbronnen komt.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:36
Verlengen kan inderdaad vaak prima (onlangs een monitor kabel met 15 meter (afgeschermde kabel) verlengd zonder problemen. Dit gaat alleen wel gelden als je geen storingsbronnen hebt.

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 10:41
wat kunnen zoal storingsbronnen zijn dan voor een monitorkabel? Stereo of TV?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je nadat je die verlengkabel eraan deed ook ff opnieuw 'auto-tune' oid gedaan?
Bij mij loste dat het kleurverschil en de vage letters op na het aansluiten van een verlengkabel.

Ik zie iig geen verschil tussen geen verlengkabel en wél een verlengkabel van 1m el cheapo.

[ Voor 24% gewijzigd door Winnetou op 16-04-2006 15:36 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
Heb hier ook een 10m vga kabel van 9€ en op 1024x768 is er geen enkel verschil in kwaliteit met een korte vga kabel.
Als je met 1m verlengkabel al ghosting krijgt, is er iets zwaar mis met die kabel, 10-15m is perfect te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Dikke Foaf op 16-04-2006 16:59 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Nou ik heb hem van alle storingsbronnen weggehaald zoals powercables en speakers maar de ghosting blijft enorm, de kleur is wel met auto tune min of meer opgelost. misschien heb ik wel een heeeel erg oud kabeltje van 1gulden ofzo. Wat ik begrijp is dat ik niet echt hoef te letten op speciale dingen. Ik koop bij de dixons op het dorp wel deze kabel, is ie niet goed dan kan ik hem makkelijk ruilen.

http://www.dixons.nl/De_o...abel.7022871/default.aspx

Of is het beter om van DVI > VGA te gaan, dvi zit nl. ook op de videokaart?

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 16-04-2006 17:17 ]

www.casarodriguillo.com

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb ooit een monitorkabel verlengd en toen werd mijn scherm helemaal blauw.
het bleek dat de contactpuntjes van de kabel niet goed contact maakten.
de oplossing:vasttapen op een positie waarin hij wel goed contact maaakt. :*)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Als die problemen zitten allemaal in de kabel, die storingsbronnen kun je wel tijdelijk uitzetten enzo maar als je normaal werkt zijn ze er dus dat weghalen brengt je niet veel..
Ik begrijp dus dat je naast de normale VGA (1,8m normaal) een meter extra nodig hebt. Haal dan niet een kabel van 1 meter maar 1tje die uit 1 stuk bestaat..
Als je monitor geen DVI heeft moet je gewoon de VGA gebruiken, anders krijg je een converterblok achter je videokaart welke normaal belachelijk groot zijn.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
^^ met hierboven.

Een kabel uit een stuk (dus een VGA-kabel van 3meter) is niet alleen goedkoper, maar ook beter in kwaliteit.
Omdat de kabel over de gehele lengte geïsoleerd is (zonder gekke onderbrekingen in het midden) zal je beeldkwaliteit beter zijn.

edit: Hier op school wordt in de aula (beamer aan het plafond) een VGA-kabel van 15 meter gebruikt, toch geeft deze perfect beeld.
Let op dat je kabel behoorlijk 'dik' is als je hem koopt, dit teken dat hij geïsoleerd is is goed.
Bij monitoren krijg je ook soms dunnere VGA-kabels, maar die geven vaak eerder signaalverlies.

[ Voor 39% gewijzigd door DarthPlastic op 17-04-2006 12:03 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ps. Dion_b als hier weer een slot op moet wil je me dan de kans geven om de post aan te passen
Pardon :?

Als hier een slot op moet doe jij toch echt iets verkeerd en dan "moet" een modje niets van dien aard. En inderdaad doe je hier iets verkeerd, namelijk het zonder overleg met de mod in kwestie heropenen van een gesloten topic.

Zie:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Verder zou deze topic ook als was het de eerste niet voldoen aan het beleid in dit subforum - het is zoals ik in mijn eerdere slotje aangaf *niet* de bedoeling om naar ervaringen te 'vissen'. Open alleen een [Ervaringen]-topic als je zelf ervaringen hebt om te delen.

"Ik heb een verlengkabel gekregen en het beeld is brak" is niet bepaald een zinnige ervaring, vooral omdat je wederom niet aangeeft wat voor merk en type kabel het is (niet eens of je VGA via HD15 of DVI-A aansluit).

De vraag: "Waar moet ik op letten" kun je prima beantwoorden door reviews van verlengkabels te lezen en te kijken naar de kriteria die daar gehanteerd worden, eerdere topics op GoT kunnen daar ook nuttig in zijn. Een snelle search op "VGA verlengkabel" geeft tachig resultaten. Aangezien je niet naar ook maar een van die topics verwijst kan ik niet anders concluderen dan dat je daar niet (zinnig) doorgekeken hebt.

Begin eens daarmee, GoT is geen helpdesk. Als je er met goede inzet niet uitkomt, helpen we graag - maar dan moet je die inzet dus ook tonen.

Enneh, totaal andere insteek, maar heb je niet gedacht aan een gat te boren in je bureau...? :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.