[FireFox] plugin instellingen beïnvloeden

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb een vrij irritant probleem met FireFox. En het heeft met de "gebruiksvriendelijkheid" te maken. Ik ben over het algemeen erg te spreken over Mozilla browsers, maar FF 1.5 heeft voor mij een wel erg irritant gebrek.
Ik draai onder linux een aantal Media Players, omdat ze allemaal net even anders werken, en er jammer genoeg niet 1tje is die alles goed doet. Ik wil dus met online-content ook kunnen bepalen welke player wat afspeeld (streaming audio bijvoorbeeld door BMP, maar video door kaffeine of mplayer).
Maar wat ik ook probeer of waar ik ook zoek, ik kan nergens aangeven hoe bepaalde bestanden afgehandeld moeten worden.

Officieel zou via Edit > Preferences> Downloads > Download Actions > View & Edit Actions... het moeten kunnen instellen. En deze zouden de plugins overstijgen. Echter kan je alleen wijzigen en deleten, maar niet toevoegen.

Ook kan ik nergens een optie vinden waarin je aan kan geven welke plugin in welke situatie (bijv op basis van extentie) voorrang moet krijgen. Als ik op plugin of Helper Applications zoek, kom ik alleen uit op sites over o.a. Flash of hoe je ze zelf moet maken, maar niet hoe het gedrag van FF beïnvloed kan worden.

Is er een extentie waarmee dit mogelijk is, of weet iemand welk config bestand ik aan moet passen om in iedergeval een nieuwe bestandsbinding voor elkaar te krijgen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De MediaplayerConnectivity-extensie, werkt ook met Linux als het goed is.

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Topicstarter
klopt, maar die doet nog niet wat ik bedoel. Vooral als het bijv video's zijn met een reclame filmpje ervoor gaat het vaak fout met MediaplayerConnectivity.
In oudere versies (inc de mozilla suite) kon je via de download Actions precies instellen wat je eigenlijk wou.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Topicstarter
Een suptiel trapje...

Ik heb een nieuw profiel gemaakt, dat het iets beter doet. Ik heb MediaplayerConnectivity er weer af gegooit, want m'n Netjuke ging daardoor fout (in plaats van netjes een m3u playlist te generen, kwam MPC tevoorschijn met een lijst van alles mp3's in de bewuste pagina...)

Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die meer controle over de bestandsassociaties en plugin instellingen wil hebben (ik heb via Google redelijk veel klachten in die richting gevonden, alleen helaas allen zonder een echte oplossing).

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nog eens rond gekeken en kwam de volgende extension tegen, die misschien een optie is:
Play All is an extension for the Firefox browser (version 1.5), to read with one click all the linked videos of the current page into your prefered player.

This extension is, at the moment, in beta 0.1 version.
Features

Play All add an item to the contextual menu, and a new button for your toolbar. Right clicking on the toolbar, choose 'Customize...', drag and drop the 'Read All Videos' button.

In the Play All setting, choose a compatible player:

examples under linux (ubuntu) :

* VLC (/usr/bin/vlc)
* Totem (/usr/bin/totem)
* xine (/usr/bin/xine)
Kijk ook eens naar het volgende topic op het MozillaZine-forum:
- (linux) file associations with firefox

Zie ook Plugger website

[ Voor 10% gewijzigd door Boomerang op 18-04-2006 13:13 ]

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Topicstarter
Ik ga eens aan het stoeien met mozplugger, de opvolger van Plugger.

Ik vind het wel wat absurd dat je tegenwoordig zoveel moeite moet doen... in oude Netscape en Mozilla versies kon je een hele lijst opvragen met acties, en kon je zelfs beïnvloeden wat er met html gedaan werd (wou je het geopend hebben in IE, ok, dan kan dat).
Het lijkt wel alsof ze het iets te idiot-proof hebben gemaakt en daardoor teveel vrijheid hebben weggenomen...

Pagina: 1