Beste mensen.
Ik zit met een probleem (no shit anders zou ik hier niet posten
).
Ik wil graag een TD maken met content van m'n website er in, in dit geval nieuws en updates maar dat maakt verder niet uit. Daarvoor wil ik een vaste width gebruiken die niet meerekt, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik heb alles wat op GoT stond al geprobeerd maar ik gok dat ik iets fout doe want hij houdt alleen de width van de tabel aan, verder trekt hij zich niks van m'n opgegeven CSS aan. Nou kan ik de tabel wel op een bepaalde width zetten maar dan is m'n probleem simpelweg niet opgelost aangezien ik dan mijn ontwerp niet verder uit kan werken.
M'n 2e probleem is dat ik graag de 'header' en de 'downer' op een aparte manier wil uitlijnen. De header, bovenaan dus, bestaat uit een TD met daarin een afbeelding en verder eigenlijk niets. Deze wil ik laten verschijnen vanaf rechts in het scherm, ongeacht de resolutie en deze moet dan eindigen aan de linkerkant van de content TD die ik hierboven heb genoemt. Deze content TD moet overigens gecentreerd zijn. De downer wil ik percies het tegenovergestelde doen, dus onderaan en dat hij begint links en eindigt aan de rechterkant van de content TD. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat er al aan te denken om aan beide kanten nog een lege TD te maken zodat ik colspan kan gebruiken, maar dat lijkt me geen ideale oplossing want ze moeten wel browser onafhankelijk zijn...
Iemand die me kan helpen? Ik heb zoals gewoonlijk natuurlijk gezocht op internet en GoT, maar ik kon het niet vinden. Ook heb ik even lopen spelen met de webdevelopper toolkit van FireFox maar dat heeft ook niet mogen baten.
Hieronder de (relevante) codes zoals ze nu zijn.
Overigens kloppen die afbeeldingen, die splash.gif, niet maar dat maakt niet uit verder.
Sorry voor m'n wat rare topic titel maar kon het niet beter verzinnen
Ik zit met een probleem (no shit anders zou ik hier niet posten
Ik wil graag een TD maken met content van m'n website er in, in dit geval nieuws en updates maar dat maakt verder niet uit. Daarvoor wil ik een vaste width gebruiken die niet meerekt, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik heb alles wat op GoT stond al geprobeerd maar ik gok dat ik iets fout doe want hij houdt alleen de width van de tabel aan, verder trekt hij zich niks van m'n opgegeven CSS aan. Nou kan ik de tabel wel op een bepaalde width zetten maar dan is m'n probleem simpelweg niet opgelost aangezien ik dan mijn ontwerp niet verder uit kan werken.
M'n 2e probleem is dat ik graag de 'header' en de 'downer' op een aparte manier wil uitlijnen. De header, bovenaan dus, bestaat uit een TD met daarin een afbeelding en verder eigenlijk niets. Deze wil ik laten verschijnen vanaf rechts in het scherm, ongeacht de resolutie en deze moet dan eindigen aan de linkerkant van de content TD die ik hierboven heb genoemt. Deze content TD moet overigens gecentreerd zijn. De downer wil ik percies het tegenovergestelde doen, dus onderaan en dat hij begint links en eindigt aan de rechterkant van de content TD. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat er al aan te denken om aan beide kanten nog een lege TD te maken zodat ik colspan kan gebruiken, maar dat lijkt me geen ideale oplossing want ze moeten wel browser onafhankelijk zijn...
Iemand die me kan helpen? Ik heb zoals gewoonlijk natuurlijk gezocht op internet en GoT, maar ik kon het niet vinden. Ook heb ik even lopen spelen met de webdevelopper toolkit van FireFox maar dat heeft ook niet mogen baten.
Hieronder de (relevante) codes zoals ze nu zijn.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| table { border: none; border-collapse: collapse; border-spacing: 0px; table-layout: fixed; width: 800px; margin-top: 30px; margin-bottom: 30px; } table tr, table td { font-size: 12px; } td.header { height: 100px; background-color: #3d5369; border-top-width: 1px; border-top-style: solid; border-top-color: black; border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: solid; border-bottom-color: black; border-left-width: 1px; border-left-style: solid; border-left-color: black; } td.downer { height: 100px; background-color: #3d5369; border-top-width: 1px; border-top-style: solid; border-top-color: black; border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: solid; border-bottom-color: black; border-right-width: 1px; border-right-style: solid; border-right-color: black; } td.content { width: 800px; border: none; border-left-width: 1px; border-left-style: solid; border-left-color: black; border-right-width: 1px; border-right-style: solid; border-right-color: black; text-align: left; height: 500px; overflow: scroll; } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <body> <table align="center"> <tr> <td class="header" align="right"> [img]"img/splash.gif"[/img] </td> </tr> <tr> <td class="content">*insert een boel dummy text* </td> </tr> <tr> <td class="downer" align="left"> [img]"img/splash.gif"[/img] </td> </tr> </table> </body> |
Overigens kloppen die afbeeldingen, die splash.gif, niet maar dat maakt niet uit verder.
Sorry voor m'n wat rare topic titel maar kon het niet beter verzinnen
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 16-04-2006 13:56 ]