Firmware upgrade failed -> Dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.308 views sinds 30-01-2008

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb gisteren een linksys wap54g access pointje aangeschaft, nu had ik gelezen dat wanneer je een upgrade van de firmware uitvoerde je een veel groter vermogen zou hebben met het toestel (3* zo groot) dus heb ik het ook maar eens gedaan.

Deze firmware heb ik erop gezet:

MustDie 1.0.8_r2 het ap zelf zij dat de upgrade success vol was verlopen, maar toen viel hij dus weg.
Pingen naar het ap lukt niet meer, heb ook al wat geprobeerd met reset indrukken en power erop maar dat helpt allemaal niet.

Is er iemand die weet heo ik terug verbinding kan maken met het toestel en er dus de goede firmware terug op kan krijgen?

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Heb je wel gecontroleerd of deze mustdie firmware specifiek voor jou type wap54g geschikt is?

En volgens mij zit die firmware ergens in de 2.x.x en niet in de 1.x.x maar dat weet ik niet 100% zeker.
MustDie WAP54G Firmware 2.07 revision 1 RELEASED
Jah dus..

Als het een WAP54G Rev3 is heb je grote kans dat je AP d00d is en blijft ben ik bang.

Dit is de nieuwste met On-touch setup knop ed aan de voorkant..

MustDie support Forum

[ Voor 56% gewijzigd door SjOuKeS op 16-04-2006 13:49 ]

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07-2025

marrik

Live long and prosper

De meeste Linksys routers moeten na een firmware upgrade een harde reset krijgen waarna alle instellingen opnieuw moeten worden gedaan... Heb je dat geprobeerd?

Als dat niet lukt: bel linksys support. Zij geven je dan een (link naar een) FTP tooltje waarmee je waarschijnlijk wel weer contact kunt maken en de originele firmware erop kan zetten.

Marrik

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-03 09:42

WeirdEye

Eindbaas

SjOuKeS schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:40:
Heb je wel gecontroleerd of deze mustdie firmware specifiek voor jou type wap54g geschikt is?
Er zijn idd veel verschillende types, je moet zkkr weten welke je nodig hebt...

de naam van de firmware zegt ut eigenlijk al Must DIE :Y)

• bibawa
Het is zo'n nieuw ap, versie 3.1:s , ik heb eigenllijk niet echt gekeken naar de versie van de mustdie firmware omdat ik wel dacht dat het allemaal zou gaan, zou hij echt dood zijn?

En wat is er dan juist dood aan? (flash geheugen neem ik aan dan?)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het flashgeheugen zelf zal niet dood zijn, maar je het er een firmware op geknald die niet voor jou model wap geschikt is. Fysiek zal het apparaat nog wel in orde zijn, maar omdat er verkeerde code in staat geprogrammeerd, zit je met het probleem dat hij niet meer wil opstarten.
Of er wat aan te doen is, geen idee, misschien hotflashen ofzo?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-03 14:19

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

anders heb ik nog wel een wap54gx voor je :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Kanarie
  • Laatst online: 23:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Linksys apparaten zijn vaak te reanimeren met behulp van een TFTP server met goede firmware er op.

Linksys heeft hier zelf een Windows tooltje beschikbaar voor gesteld. Download een goede firmware en dit tooltje en koppel je PC met een netwerkkabel aan je AP.
Zet het tooltje aan, schakel je AP uit/aan en je AP zal de TFTP server vragen om nieuwe firmware.
Nadat dit geladen is zal je AP het zeer waarschijlijk weer doen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• bibawa
Hotflashen hoe doe je dat dan juist? zal wel niet zo simpel zijn veronderstel ik?

Ik heb voor een versie v2 gevonden dat er op de achterzijde van de print een flash chip zit, maar op mijn 3.1 zit die chip daar dus jammer genoeg niet :s

• bibawa
Is er iemand die weet of de chip op de achterkant van de ver3.1 zit ook een flash chip is en of je hem op dezelfde wijze kan flashen als een v2 chip?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bibawa schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:08:
Hotflashen hoe doe je dat dan juist? zal wel niet zo simpel zijn veronderstel ik?
In de meeste gevallen probeert zo'n device tijdens de bootcyclus een TFTP server te vinden.
Zo wordt in de fabriek immers ook de firmware erop gezet ;)
Dan is het meestal een kwestie van TFTP server met de correcte default firmware configureren en aanzetten, je brick aanzetten en hopen dat ie zichzelf weer van de default firmware voorziet.

Check de linksys support site dus goed, en ga eventueel zoeken op de verschillende custom-firmware fora hoe je een "brick" recovered.

(een door verkeerde firmware stukgeflashde AP of wlan router noemen ze een brick oftewel baksteen :P )

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2006 15:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bibawa
Thanks, ik heb ondertussen iets gevonden over het flashen van een v3 versie van de wap 54g:

3.1. Reviving a brick WAP54G v3
After flashing a wrong .trx, the v3 went dead completely, no WLAN / LAN anymore. I start listening via the serial, and it turned out to be a problem with pflash, which wasn't able to access the flash chip. The v3 version has NO intel flash chip anymore, instead a SST brand chip (namely SST39VF160-70-4c-eke) is used. Things got worse: Shortening pin15 / 16 on the flash chip (see above) did NOT work either. However, there's a workaround for that:

What you do when shortening the pins is nothing more than generating a checksum error during load (as wrong data is accessed while shortening the A18 address line). If this happens, the device starts to listen on its default IP for a new firmware image.

By comparing the intel / SST datasheets, you'll discover that both chips are not completely pin compatible. On the v3 PCB, Pin 15 simply has no connection, so you'll need to:

- Find a point to get GND on the v3 PCB. Many possibilities, e. g. the metal plating of the "easy secure" button, the outer rim of the TNC connector, etc ...

- Use some wire, connect a needle or something similar thin to the other end. Push it GENTLY on pin 16 of the flash chip. To find the pin, count to the right starting at the dot on the chip. Take your time here. If you're not sure you got it right, double check. Using a wrong pin may destroy the voltage regulator(s) and / or other circuitry on the PCB or cause other havoc.

- Turn on the power on the WAP54. Wait a brief period (>2 secs). Remove the pin16 short.

- Use a .trx file of your choice. I used http://downloads.openwrt....enwrt-wap54g-squashfs.trx
, which seems to work.

- (Windows related) Start a DOS prompt. Type "tftp -i 192.168.1.245 put <path and filename of your trx>. You may check if the WAP54 has entered the desired state by pinging 192.168.1.245. If you get replies, hit enter. Wait a brief period (>2 minutes) until programming has finished

Maar nu weet ik eigenllijk niet goed of ze het hier hebben over die chip van sst of een andere chip ? :s

Eventjes een foto'tje:

http://home.scarlet.be/~mv037442/wap54.JPG

Dis is dus de chip op de achterkant van de pcb, op de chip staan 3 bolletjes op een wit, een blauw en een roze. In de chip zelf zit nog een dieper zwart puntje (meer een gaatje in de chip om het zo te noemen) (aangeduid met rood bolletje).

Ik moet rechts beginnen te tellen van een bolletje, maar bovenaan de pinnetjes of onderaan de pinnetjes? bij de v2 van dit ap, was het aan het witte bolletje, maar ik weet het dus niet zeker.

[ Voor 15% gewijzigd door bibawa op 16-04-2006 15:28 ]

• bibawa
Ik begrijp echter aan deze handleiding iets niet:

Je moet de nieuwe firmware flashen met tftp, maar ik kan zelfs niet pingen naar het ip, als ik dan tftp 192.168.2.245 doe dan kan dat toch niet goed komen?

Ik heb net een look@lan gedaan en ook daar zie ik mijn ap niet staan ....

• Kanarie
  • Laatst online: 23:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bibawa schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:25:
Ik begrijp echter aan deze handleiding iets niet:

Je moet de nieuwe firmware flashen met tftp, maar ik kan zelfs niet pingen naar het ip, als ik dan tftp 192.168.2.245 doe dan kan dat toch niet goed komen?

Ik heb net een look@lan gedaan en ook daar zie ik mijn ap niet staan ....
Het AP gaat zelf op zoek naar een TFTP server op het netwerk. Maak je dus geen zorgen als je niet kunt pingen of whatever.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• bibawa
Ik heb hier nu op gentoo tftp geinstalleerd (emerge tftp gewoon), dan ingesteld op binary mode, timeout van 60 en trace on.

Dan heb ik een nieuwe .trx weggestuurd, m'n ap ingeschakeld, mara na 60 seconden houdt hij het voor bekeken.

Dit is toch de juiste manier van werken die ik hanteer?

• bibawa
*bump-it*

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 15:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

nevermind

[ Voor 128% gewijzigd door |sWORDs| op 17-04-2006 12:35 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• bibawa
Ik heb ondertussen mijn access point opengedraaid, en zoals beschreven, pin 16 verbonden met een ground punt op het toestel en direct daarna tfpt gedaan, maar hetm ocht niet baten, het doet nog steeds niets ;@

• bibawa
Een klein bumpje hier, want ik zt nog steeds met dit probleem.

Ik heb van mensen te horen gekregen dat er .exe filetjes staan die je netwerk afgaan op zoek naar een ap en dat het daarmee mogellijk is om nieuwe firmware te flashen, alleen wete ze niet meer hoe het juist heet / wat het is.

Of heet dus tftp is weet ik niet maar denk het wel.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-03 11:05
Die truuk met pin 16 heb ik enkele malen moeten herhalen voordat het pas goed ging (WRT54G 1.1)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• bibawa
Ik heb een versie 3.1 jij hebt het over een versie met flashchip neem ik aan.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-03 09:47
Je kan meestal de firmware nog inladen via tftp bij het booten van de router (opletten, ip is 192.168.1.1 van de wap54g dan).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

bibawa, wat was er niet duidelijk aan mijn reply vorige keer over kicken en editten in een topic :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik heb ook een aantal rotte firmware flashes gehad met m'n WRT54g v2.1 ... wat bij mij altijd werkte:

1. betrouwbare firmware van kleiner dan 3 MB (heel belangrijk !!!) opzoeken om te flashen
2. PC met ethernet kabel op je routertje aansluiten
3. in een DOS prompt alsvast ' tftp 192.168.1.1 PUT C:\firmware.bin ' inkloppen, al moet je
uiteraard je eigen firmware filename invullen :)
4. Stroom van de router eraf & er weer op of een hardreset doen (10s. knoppie achterop indrukken)
5. Nu meteen op enter rammen in die DOS-prompt ...
6. Bij TFTP foutmeldingen gewoon een aantal keer opnieuw proberen en eventueel stappen 4 & 5 herhalen ... na een flash wel even geduld hebben; het kan snel 30+ s. duren voordat je router terugkomt..

Succes ! En let op dat je firmware kleiner dan 3 MB is, grotere firmwares kun je later altijd weer via de webinterface uploaden. Firmwares groter dan 3 MB kunnen met TFTP & brick-routers timeouts geven !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Hoi
Ik heb een verkeerde bios erop gezet voor de wrt54gl. Pingen gaat wel.
Maar bij tftp.exe zowel de guide versie als de windows versie krijg ik of: time-out from server of code pattern incorrect en kan ik dus niets flashen.
Help ik kom hoer denk ik helemaal niet meer uit, tenzij ik er doorheen geloodsd kan worden. Na 12 uur rommelen ben ik het even goed zat

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Ik heb ondertussen ook de procedure van Bibawa gevolgd, maar zonder resultaat.

Ik heb een wap54g v3.1

Het vreemde is, dat die AP altijd maar blijft ARP'en (even gesnift met wireshark). Hij ARP't naar het laatste adres dat hij kreeg via DHCP, nl 192.168.24.4

Het resetten via de reset knop en pin 16 verbinden met ground heb ik al enkele keren uitgevoerd, maar zonder resultaat.

Iemand nog een hint?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Iemand nog een hint?
Ja, start even een eigen topic, of loop even door de search, want de wap45g is wel een bekende speler.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.