Toon posts:

Exchange Administrator 5.5

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net Microsoft Exchange 2003 enterprise geïnstalleerd op mijn Windows 2003 Enterprise server en ik wil deze beheren met Exchange Administrator 5.5.
Deze geeft de volgende foutmelding als ik wil browsen naar de server:

"The list of Microsoft Exchange Servers is not available because no Microsoft Exchange computer could be located.
Microsoft Exchange Administrator
ID no: c10312c8"

Als ik in plaats van browse EMAILSERVER invul krijg ik de volgende melding:
"A connection could not be made to the Microsoft Exchange Server computer 'EMAILSERVER'.
The Microsoft Exchange Server does not respond.
Microsoft Exchange Directory
ID no: DS_E_COMMUNICATIONS_PROBLEM"

Weet iemand hier iets van?
Ook kan ik Exchange niet verwijderen omdat er mailboxen zouden zijn aangemaakt.
Deze heb ik nog NIET aangemaakt, hoe kan dat?
Ik heb op de server ook een Active Directory draaien met ALLEEN de standaard gebruikers.
Ik heb de server gestart met het ForestPrep attribuut, deze past het een en ander aan in de Active Directory.

Groeten,
Evert

Verwijderd

Exchange 2k3 beheren met de 5.5 tool? Ik durf je niet te zeggen of dat daadwerkelijk kan, wat is er mis met de 2k3 tool?

5.5 is het niet gewoon om gegevens uit active directory te lepelen, terwijl 2k3 volledig geintegreerd is met ad.

Alvorens een eerste exchange2k3 server te installeren moet je eerst forestprep en domainprep draaien, (maar daar vraagt ie zelf om volgens mij met 2k3)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 12:59 ]

Verwijderd

waarom wil je in vredesnaam exchange 2003 met de exchange 5.5 admin beheren? Gewoon ESM gebruiken, die is daar voor bedoelt :) Verder zijn er wel degelijk mailboxen aangemaakt (zoals de smtp system mailbox) dus als je even op de foutmelding die je krijgt googled vind je precies wat je daaraan kan doen.

je krijgt de foutmelding omdat de 5.5 admin een Exchange 5.5 directory op poort 389 verwacht en zo te zien draai je exchange en AD op dezelfde server. AD gebruikt ook poort 389

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ondertussen Exchange verwijderen, het bleek dat de administrator nog een mailbox had, wist ik niet... Wordt blijkbaar automatisch aangemaakt.
Waar kan ik de 2k3 tool vinden? Want ik weet dat 5.5 al heel oud is, van exchange 5.5 ofzo, was dat niet in de tijd van Windows NT 4.0??
Hoe kan ik ForestPrep EN domainprep draaien? Gewoon setup /forestprep /domainprep?
Daar wordt niet om gevraagd bij een normale installatie.
Of kan ik dat achter elkaar draaien? Dus eerst setup /forestprep en dan setup /domainprep?
Nou ja, dat probeer ik wel even, Exchange wordt nu verwijderd.
Wat is ESM? Iets als Exchange Server Manager??

Nou ja, bedankt in ieder geval! Ik kan weer wat proberen!

Groeten,
Evert

Verwijderd

ESM is exchange system manager en meer informatie over forestprep en domainprep kan je hier vinden: http://www.msexchange.org...Domainprep-Explained.html

Verder is dit wel basis exchange kennis hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey! Bedankt voor de antwoorden!
Ik heb nu een servertje draaien, nu maar eens kijken hoe alles werkt!

Groeten,
Evert

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Asteroid9

General Failure

Over simpele topics gesproken... :X

Met enige minimale zelfstudie over de werking van Exchange 2003 had je dit zelf wel kunnen bedenken...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En je vindt het uberhaupt gek dat een tool welke een mailserver op NT4 moet beheren geen jota van een AD enabled Mailserver van pak weg 11-12 jaar later snapt :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.