Toon posts:

2e HDD partitionneren -> problemen! Dringend!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de PC geformatteerd met de bedoeling te herpatitionneren en Windows en Linux te installeren.
Dit is de (geplande) opstelling:

Schijf 1 - 5GB
* 750MB voor Windows
* 4,25GB voor Programma's en games

Schijf 2 - 6GB
* 4GB voor MP3, film, cd-recording, ...
* 2GB voor Linux

De partities op de eerste schijf zijn succesvol gemaakt. Nu wil ik dus op de 2e schijf ook partitioneren.
Maar als ik met FDISK een uitgebreide partitie van 4GB maak (ik zit wel degelijk op schijf 2) met daarin een logische partitie van 4GB, is hij na het resetten de wijzigingen vergeten en doet hij alsof er op schijf 2 nix staat. Dus kan ik ook nix formatteren.
Als ik ipv een uitgebreide partitie een primaire partitie van 4GB maak, gebeurt hetzelfde.

Wat te doen? Ik boot van een opstartdiskette gemaakt in Windows en van de Windows98 CD-Rom. De partities heb ik met FDISK en Ranish Partition Manager Version 2.38 Beta 1.91 proberen te maken, maar het probleem blijft.

Wie o wie kan me helpen?

Verwijderd

Ga eens met PowerQuest DriveImage :):) (Pro) aan de slag: dit soort nare probleempjes zijn daar vaak wel mee op te lossen. Heb zelf ook ziets gehad in een server en met PQ was het zo aangemaakt, uitgevoerd en geformatteerd!

Verwijderd

Topicstarter
Heb alleen FDISK en Ranish ter mijner beschikking.
Ik zal ff kijken of ik jouw prog kan downloaden.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ga ik een programma van 29MB (zipped) gebruiken op een PC waar alleen DOS opstaat (na bootdisk)?
Toch bedankt voor de moeite.
Nog suggesties?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Wat je ook zou kunnen proberen is de eerste harddisk eruit te halen. En dan gaan Fdisken. (weet je zeker dat je de goede hebt).
Wat ook belangrijk is dat je je HDD in je bios laat detecteren, dus niet op auto zetten. Probeer maar eens...

Ik hoor het wel.

Succes!

XthinkZ *D

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Op woensdag 24 januari 2001 17:57 schreef wijnolst het volgende:
Ga eens met PowerQuest DriveImage :):) (Pro) aan de slag
Ik neem aan dat je Partition Magic bedoeld ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Heb je ook aan de dip-switches gedacht??

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

hd in andere pc stoppen en dan partitioneren en of met 2 floppy's van partition magic booten

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

in de nieuwe computeridee staat hoe je kunt pationeren en met welke progama's en hoe je ze moet in bouwen even naar de winkel ff kijken of de oplosing er bij staat
Pagina: 1