Vrolijk pasen!
Goed, concreet. Ik heb een groot probleem. Ik dacht een paar dagen geleden "even" de PC te gaan formateren. PC is al 7 jaar oud, maar moet toch eens leeg en er hoeft alleen op ge-maild worden en af en toe een beetje surfen, specs:
Pentium III 450 MHZ,
Samsung SV0844D, 7 gig harde schijf
Viper V770 videokaart
256 MB DDR Ram geheugen
Zoals je ziet, absoluut niet spannend. Goed, nu moet de PC geformateerd worden, het liefst naar Windows XP aangezien ik Windows 2000 van een kennis heb geleend, en die ligt nu weer ergens in Friesland. Ik heb de legale versie van Windows XP Home Edition dus ik denk, ik installeer die gewoon op de PC. Ik had al behoorlijk wat vooronderzoek gedaan over formateren, backup-en etc, dus ik was er klaar voor. Ik heb een opstartdiskette gemaakt, en de computer laten booten vanaf de A schijf. Alles wordt netjes geladen, en ik kom in het opdrachtprompt.
Het werkt niet. Ik voer in: A:> format C:. Geen reactie. Er gebeurd niks. Ik heb alle "tags" uitgeprobeerd, maar hij weigert om te formateren. Oke, hij ziet dus blijkbaar mijn harde schijf niet, denk ik. Uiteindelijk ga ik hem booten vanaf de CD-rom, Windows XP wordt geladen. Dus ik geef aan dat ik de schijf eerst wil herstellen, en druk op F3. Ook de XP cd geeft aan dat er geen harde schijf wordt gevonden. HOE DE FUCK KAN DIT!
Dus ik ben bezig geweest met een update voor mijn Samsung harde schijf. Ik zoek de meest recente utilities (http://www.samsung.com/Pr...rive/utilities/shdiag.htm) en zet die op een floppy. Ik boot vanaf de floppy, en roep SHDIAG aan. Het venster opent, en hij gaat zoeken. Hetzelfde probleem; Hij vindt geen schijf. Ik tast volledig in het duister, ik weet echt niet hoe het mogelijk is. Het is een NTFS schijf. Ik las al op Tweakers dat je via een opstartdiskette/MS-DOS een NTFS-schijf niet kan oproepen, maar dat het wel kan via de XP cd. Dus het zou moeten werken. Ik weet niet meer wat de oplossing zou kunnen zijn, dus bij deze vraag ik jullie om hulp.
Alvast bedankt, cheers.