Toon posts:

PC opstartbeveiliging dmv USBkey ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen kent vast wel die fingerprints die je PC kunnen beveiligen tegen het ongewenst opstarten van je OS/PC.

Ik vraag me zelf af of je met een simpele USB-key er voor kan zorgen dat je PC gewoon niet wil booten als het ding niet in een USB-slot zit.

Ik heb enige tijd geleden hier iets over gelezen omtrent het beveiligen van een "eDonky" server waar men deze ideeën had. Ik zou graag mijn eigen werkstation er mee beveiligen maar kom er niet achter of ik mijn moederbord (Intel 915PGN) zo kan laten booten dat deze in plaats van een wachtwoord gaat vragen, mijn USB-stick wil zien.

Dit lijkt me een feature die in te bouwen moet zijn. Ik wil Linux op mijn werkstation gaan draaien, dus misschien dat ik daar een check in zou kunnen bouwen en de Data op de HD kan encrypten voor maximale veiligheid.

Ik kan zelf weinig extra informatie geven omdat ik graag zou zien dat het op Moederbord-niveau zou gebeuren en niet op OS-niveau, hoewel OS-niveau opzich weinig uit zal maken als ik de data op de disks toch encryp.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Abit heeft zulke hardware matige modules bij sommige moederborden meegeleverd. Werkt ideaal

39

Verwijderd

Topicstarter
Homedisc schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:36:
Abit heeft zulke hardware matige modules bij sommige moederborden meegeleverd. Werkt ideaal
Ik lees nu net dat MSI dat ook heeft/had ? Maar ik ben vreselijk blij met mijn Intel-bordje :D Ik wil deze graag houden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam uit op een Bootflop of iets in die trend met XOSL + keys die hij op moet zoeken of verwacht.

Dit is niet echt veel gebruikt alleen dus blijft een "tricky" oplossing.

Ik denk dat ik maar op MSI over moet stappen :9

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er schuilt wel 1 groot nadeel achter die sticks van MSI. Eenmaal die USB dongle kwijt, en je komt het systeem echt niet meer in naar mijn weten. Misschien na een BIOS reset ofzo, maar dat lijkt me iets te simpel. Als mensen toch al fysiek toegang hebben tot je PC, zou zo'n USB dongle weinig bescherming meer bieden.

Verwijderd

Topicstarter
Maar die dongle gaat aan mijn sleutelhanger... sleutels alleen niet kwijt raken.

Ik mag aannemen dat er toch wel een reserve-dongle te verkrijgen is die je bij de bank neer kan leggen ?

Verwijderd

Topicstarter
ZIjn er wellicht nog mensne die hier ook over na aan het denken zijn ? Lijkt me wel leuk om te gebruiken maar dan niet in combinatie met een moederbord dat zoiets standaard al heeft, maar dan meer OS-gericht.
Pagina: 1