Kan niet spoelen in een filmpje

Pagina: 1
Acties:

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 09:49
Hoi,

Ik heb enkele kleine Family Guy filmpjes in verscheidene formaten.
In sommige filmpjes kan ik niet terugspoelen , doorspoelen ofzo.
Ik heb al een tijdje zitten zoeken en ik heb gevonden dat dit komt omdat het filmpje niet geindexeerd is (aka geen keyframes heeft)

Maar ik kan nergens een programma vinden om zo'n filmpje te indexeren.
Ik heb iets van Microsoft gevonden (Windows media Encoder) maar ik kan die niet gebruiken dus het zal iets anders moeten zijn.
Liefst een freeware programma natuurlijk.

Grtz , DePhille

[ Voor 3% gewijzigd door DePhille op 16-04-2006 12:31 ]

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Probeer VirtualDub eens.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00
Dan moet je het wel hercoderen, wat de kwaliteit / bestandsgrootte niet ten goede komt, ik weet niet of je dat wil opofferen om slechts te kunnen spoelen.

Probeer BSPlayer eens? Die gebruikt niet daadwerkelijk de keyframes om naartoe te spoelen, maar kan ook naar tussenliggende frames spoelen (kost wel veel CPU).

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 09:49
VirtualDUB werkte niet omdat het geen asf bestanden kan openen. Blijkbaar is het dus een asf bestand onder een mpg extensie.
Hoe dan ook, hij werkte ook niet met de andere filmpjes die wel een correcte extensie hadden , telkens een verschillende error die erop sloeg dat het programma het bestand niet kon openen.

BSPlayer speelde de bestanden wel af maar ik kon niet spoelen. Als ik spoelde dan deed hij niets , net alsof hij op pauze stond. De CPU was ook niet bezig op dat moment en ik heb het ong. 10 minuutjes laten doen , zonder resultaat. Ik moest op stop duwen en dan weer op play om terug te kunnen spelen.

Is er geen programma dat die files gewoon indexeert zodat ze kunnen door en teruggespoeld worden met elke media-speler?

Grtz , DePhille

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:37

Emiel1984

Made in NL

VLC-player ?? (Voor het afspelen alleen dan en kunnen doorspoelen) Ik heb erg goede ervaringen hiermee.. Maar erg kort BS-Player gebruikt.

[ Voor 95% gewijzigd door Emiel1984 op 17-04-2006 00:38 ]

[LTS][MTS][HTS]