[Mailserver] Probleem met ontvangen mail, DNS fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 23:09
Sinds een week draait mijn mailserver (Kerio) perfect van / naar binnen met een DynDNS adres. Van de week een .NL domein geregistreerd bij TransIP.

In Kerio nieuw domain aangemaakt & account gemaakt. Via dat nieuwe domein (noem het even mijnadres.nl) kan ik perfect mails verzenden en ze komen dan ook keurig aan als test@mijnadres.nl. Alleen er komt geen mail binnen als ik vanaf GMail, Hotmail etc. een mail stuur naar dat nieuwe test@mijnadres.nl.

Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/vnjy1w.gif

Acheter 20 mailrelay.planet.nl. staat ook een punt. Als ik die punt weghaal en op ok druk, dan voegt hij hem meteen weer toe. Neem aan dat dat klopt? (Mijn ip-adres is hier even aangepast als 111.111.111.111)

Oja, dit krijg ik dus terug (na een tijdje) van het Mail Delivery Subsystem
The original message was received at Sat, 15 Apr 2006 21:46:10 +0200 from nproxy.gmail.com [64.233.182.187]

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <test@mijnadres.nl>

----- Transcript of session follows ----- 550 5.1.2 <test@mijnadres.nl>... Host unknown (Name server: smtp.mijnadres.nl.mijnadres.nl.: host not found)
Ik heb (volgens mij) de settings zo precies goed overgenomen van de HetNet / Planet help pagina. Toch denk ik dat ik toch iets fout doet, maar wat?

Alvast bedankt,

[ Voor 5% gewijzigd door Westereen op 16-04-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je verteld niet hoe je het verder qua hardware hebt staan maar ik neem aan dat er nog een router tussen zit? Weet je zeker dat poort 25 uitkomt bij die mailserver?

Draai anders eens een webservertje via poort 80, als dat ALTIJD werkt dan kun je verder zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door Dukey op 16-04-2006 12:25 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Djoekie schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:24:
Je verteld niet hoe je het verder qua hardware hebt staan maar ik neem aan dat er nog een router tussen zit? Weet je zeker dat poort 25 uitkomt bij die mailserver?
Ja hoor, zit door gemapt. Maar de server doet het perfect "alle kanten uit" met mijn DynDNS adres, maar met mijn .nl domain dus niet. Dus denk ik dat daar ergens de fout zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Westereen schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:17:Acheter 20 mailrelay.planet.nl. staat ook een punt. Als ik die punt weghaal en op ok druk, dan voegt hij hem meteen weer toe. Neem aan dat dat klopt? (Mijn ip-adres is hier even aangepast als 111.111.111.111)
Klopt, dit betekend dat dit een zelfstandig adres is, niet onderdeel van jouw domijn
Oja, dit krijg ik dus terug (na een tijdje) van het Mail Delivery Subsystem
[.Name server: smtp.mijnadres.nl.mijnadres.nl.: host not found)..]
Hier staat dus 2x mijnadres.nl in. Dit komt omdat smtp.mijnadres.nl (dus zonder punt erachter) wort gezien als onderdeel van mijnadres.nl, dus smtp.mijnadres.nl.mijnadres.nl .

Je kunt dit oplossen door smtp.mijnadres.nl ook een . (PUNT) te zetten. Een betere oplossing is om daar alleen smtp in te vullen. Door het weglaten van de rest, wordt dat dan gezien als smpt.mijnadres.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
canonball schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:37:
[...]

Klopt, dit betekend dat dit een zelfstandig adres is, niet onderdeel van jouw domijn

[...]

Hier staat dus 2x mijnadres.nl in. Dit komt omdat smtp.mijnadres.nl (dus zonder punt erachter) wort gezien als onderdeel van mijnadres.nl, dus smtp.mijnadres.nl.mijnadres.nl .

Je kunt dit oplossen door smtp.mijnadres.nl ook een . (PUNT) te zetten. Een betere oplossing is om daar alleen smtp in te vullen. Door het weglaten van de rest, wordt dat dan gezien als smpt.mijnadres.nl
Dus waar nu
10 smtp.mijnadres.nl
staat alleen smtp invullen? Of bedoel je het 1 na laatste record (zie plaatje)?

[ Voor 3% gewijzigd door Westereen op 16-04-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricksel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 16:35
Het probleem is redelijk simpel; achter het MX record bij de smtp staat geen punt, die er wel moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
tricksel schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:08:
Het probleem is redelijk simpel; achter het MX record bij de smtp staat geen punt, die er wel moet staan.
Ok, heb het toegevoegd. Wachten op de volgende update van de DNS & dan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Iedereen bedankt voor zijn / haar hulp. Het werkt inmiddels perfect, DNS update gaat zeer snel :)
Pagina: 1