Bibble Highlight recovery standaard uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben nu met Bibble aan het klooien. Highlight recovery staat standaard aan (wel op 0) maar geeft dus bij overexposed foto's hele lelijke vlekken (bijvoorbeeld bij partyshots in de paarse lampen). Als ik HR dus uitzet is het over, maar bij elke foto staat het default aan.

Ik heb al zitten zoeken maar ik kan nergens vinden waar ik die parameter standaard uitzet.

Iemand die me kan helpen?

* Fairy gaat even een screenshot maken met een voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/949/lamp4iy.jpg
Ik doel dus op de bovenste cyaan lamp, die heeft nu een vieze wit-grijze plek in het felste gedeelte.

[ Voor 28% gewijzigd door Fairy op 16-04-2006 11:53 ]

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/got.jpg
beetje kleuren met photoshop, het zal niet helmaal zijn wat jou bedoeling was maar het valt iig niet meer zo op.

[ Voor 51% gewijzigd door hilbren op 16-04-2006 12:34 ]

• Fairy
  • Niet online
hilbren schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:33:
[afbeelding]
beetje kleuren met photoshop, het zal niet helmaal zijn wat jou bedoeling was maar het valt iig niet meer zo op.
Als ik die HR uitzet is het ook over. Ik wil dus alleen maar weten hoe ik in bibble die HR default uitzet.

Nou nog meer raars, onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/5402/vogel9ye.jpg

Dit gebeurt dus met default settings, en die HR tool lost dit juist weer op ipv problemen te geven. Ik wil graag geen gekke artifacts zonder dat ik elke foto hoef te fixen door die HR weer uit of juist aan te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door Fairy op 16-04-2006 20:49 ]

• Fairy
  • Niet online
Subtiel schopje :? :P

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Beetje flauw, maar Capture One gebruiken, ipv bibble? Die is imho een stuk beter in dit soort instellingen.

|>

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

In de progamdirectory staan geen .ini's oid met instellingen die je zo kan veranderen? Je kan geen custom settings (niet alleen highlight recovery maar alle) saven ergens?

Heb je al op hun forum gezocht? Ik kan zo snel niks vinden trouwens, maar wellicht als je wat langer zoekt. Of post daar gewoon je vraag, dan word je wellicht door de makers zelf geholpen, die zullen het wel weten :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Fairy
  • Niet online
Simon schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:53:
Beetje flauw, maar Capture One gebruiken, ipv bibble? Die is imho een stuk beter in dit soort instellingen.
Capture One interface vind ik niet fijn, en ook is het ding heel traag.
Pagina: 1