Hoge packet send bij downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zit met een klein probleem. Als ik iets download, dan verzend ik nog meer pakketten dan dat ik ontving (3:2). Nadat ik nieuwe nForce4 Netwerk drivers had geïnstalleerd is de verhouding verzend:ontvang ongeveer 2:3. Al een stuk beter dus, maar als ik dan even op een andere PC zie, dan staat daar bij het downloaden maar iets van 1000 verzonden, en een tig miljoen ontvangen pakketten. Ik zit na een bestand van een 200MB al op iets van 200000 verzonden en 300000 ontvangen packets. Nou zou dit op zich niet zo'n probleem zijn, maar het netwerk wordt er behoorlijk langzaam van. Ik heb nu de laatste drivers van nVidia (5350) geïnstalleerd, en het is dus iets beter geworden, maar het zou nog een heel stuk beter moeten zijn.
Ik heb hier nog even wat eigenschappen van de onboard LAN port neergezet, misschien dat iemand er wat aan heeft (Ik weet namelijk bij bijna alles niet waar het voor dient).
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/8439/netwerkeigenschappen6zp.jpg
Of ik nou via HTTP of FTP download, het maakt allemaal niks uit.

Heeft iemand een idee om de verzonden pakketten lager te krijgen? En verder vraag ik me af waarom ik ook maar zo weinig packets binnen krijg, terwijl bij alles PC's die ik even getest heb, het wel in de miljoenen loopt.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Zet je netwerk kaart eens vast ingesteld op een bepaalde snelheid.. b.v. 100 Full Duplex..
Al de auto detectie niet lekker gaat dan krijg je heel veel fouten, je pc verstuurd vervolgens een retry en het spel begint opnieuw..

Je verstuurd dus veel retry pakketjes terwijl je niet al te veel ontvangt omdat dat steeds fout gaat.

IP Rocks

• Phyxion
  • Niet online
redguy schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:58:
Zet je netwerk kaart eens vast ingesteld op een bepaalde snelheid.. b.v. 100 Full Duplex..
Al de auto detectie niet lekker gaat dan krijg je heel veel fouten, je pc verstuurd vervolgens een retry en het spel begint opnieuw..

Je verstuurd dus veel retry pakketjes terwijl je niet al te veel ontvangt omdat dat steeds fout gaat.
Ik zal dit eens proberen, hartstikke bedankt ;)

//EDIT:
Bij 100 Full Duplex en 10 Full Duplex krijg ik de melding dat de netwerkkabel niet is aangesloten, bij 10 en 100 Half Duplex heb ik hetzelfde wat ik nu ook heb (Stond op Full autonegotiation), en bij de Autonegotiate voor 10HD of FD, 100HD of FD of 1000FD krijg ik ook de melding dat de netwerkkabel niet is aangesloten.

Iemand nog andere ideeën?

[ Voor 29% gewijzigd door Phyxion op 16-04-2006 12:37 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Probeer eens een ander netwerkkabeltje of een ander poortje op je switch of router. Het kan best zijn dat 1 poortje nogal dood begint te raken. Verder kan je met het programma ethereal kijken wat je over je netwerk verzent. Misschien kan je uit je logs iets ondekken waarom het verkeerd/traag gaat.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Phyxion
  • Niet online
silverstorm schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:52:
Probeer eens een ander netwerkkabeltje of een ander poortje op je switch of router. Het kan best zijn dat 1 poortje nogal dood begint te raken. Verder kan je met het programma ethereal kijken wat je over je netwerk verzent. Misschien kan je uit je logs iets ondekken waarom het verkeerd/traag gaat.
Ik zal direct een ander netwerkkabeltje en ander poortje van de switch proberen (Moet nog even een netwerkkabel maken).

Wel even Ethereal geïnstalleerd, en Capture laten lopen.
Wat hieruit komt is dat er in zeer korte tijd zo'n 60000 packets over TCP gaan (99,7%), en 180 via UDP (0,3%).
Als ik dan het overzicht krijg nadat ik op Close druk, zie ik dat er nogal wat externe IP's rood zijn, met foutmeldingen als TCP Checksum Incorrect (Zeker 90% van de foutmeldingen), TCP Previous Segment Lost, TCP Dup ACK, TCP Out-Of-Order, TCP Window Update. In het rijtje van veel naar weinig.

Windows blijft met verzenden en ontvangen ongeveer een verhouding 2:3 geven.

//EDIT:
Even een ander poortje geprobeerd, en dat had helaas geen effect. Wat ik ook erg vreemd vind, is dat na de driverupdate het van 3:2 naar 2:3 is gegaan |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Phyxion op 16-04-2006 13:36 ]

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

FnF schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:32:
TCP Checksum Incorrect (Zeker 90% van de foutmeldingen), TCP Previous Segment Lost, TCP Dup ACK, TCP Out-Of-Order
Hier gaat iets niet helemaal lekker ben ik bang.

Hoe zit je netwerk verder in elkaar?
Draai je nog firewalls/proxy's?
Heb je al ander netwerkkabeltje geprobeert?

Het sysadmin irc-cafe

• Phyxion
  • Niet online
silverstorm schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:57:
[...]

Hier gaat iets niet helemaal lekker ben ik bang.

Hoe zit je netwerk verder in elkaar?
Draai je nog firewalls/proxy's?
Heb je al ander netwerkkabeltje geprobeert?
||ADSL Modem||----||WiFi Accesspoint||

||WiFi Reciever||-----||switch||---3x||PC||

Draai alleen een firewall, maar in en uitschakelen maakt niks uit. Netwerkkabeltje ben ik nu even mee bezig.

Verbinding tussen Accesspoint en Reciever is prima, bij andere PC's is het ook perfect zoals het hoort.

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Weet je al of het kabeltje nog onder de levenden onderdelen bevint? Anders lijkt het een NIC die aan het overlijden is.

Het sysadmin irc-cafe

• Phyxion
  • Niet online
silverstorm schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:34:
Weet je al of het kabeltje nog onder de levenden onderdelen bevint? Anders lijkt het een NIC die aan het overlijden is.
Ik heb net even een ander kabeltje geprobeerd, heb vandaag maar even een nieuwe rol gehaald, aangezien wat ik van het weekend had geprobeerd ook van dezelfde rol kwam, en het had helaas geen effect op de pakket send. Wat ik ook erg vreemd vind, is dat het zoveel verschil maakte met nieuwe drivers (Alhoewel nog niet 100% zoals het bij andere PC's is).

Pagina: 1