E-mai; verkeer laten doorsturen naar andere server

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:47

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik heb onlangs een .eu domeintje geclaimed en nu wilde ik hier een beetje mee gaan spelen.
De domeinnaam verwijst momenteel naar het ip-adres van een goede vriend van me, waar deze uit komt op een webservertje (iis).

Nu wil ik echter thuis op de server de e-mail afhandeling doen, welke server weet ik nog niet, denk dat het Kerio wordt, maar dat terzijde. Het probleem is nu hoe krijg ik het verkeer wat over poort 110 gaat van zijn server doorgestuurd naar mijn server?

Nu zat ik pas even in de router te kijken en daar is het evt. wel mogelijk om bepaald verkeer door te sturen van een bepaalde poort, naar een ander adres (weet niet of dit werkt als het een adres is wat zich buiten het lan bevind), maar er verwijzen een aantal domeinnamen meer naar zijn IP-adres. Alleen het verkeer van mijn domeinnaampje hoeft natuurlijk naar mij doorgestuurd te worden.

Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen, volgens mij zou het niet zo moeilijk moeten zijn, maar ik zal wel weer te moeilijk denken 8)7

Oja vrolijk pasen iedereen :)

[ Voor 5% gewijzigd door BlackBurn op 16-04-2006 09:33 ]

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-04 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Over moeilijk denken gesproken :). Waarom niet de DNS entry voor mail.$domein.eu laten verwijzen naar jouw machine en www.$domein.eu naar de IIS van die vriend? Ik geloof niet dat het makkelijk is om een poort te forwarden/routen naar een adres buiten het lokale netwerk.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:47

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Dan zou ik dus lief aan het bedrijf moeten vragen, die de domeinnaam voor mij geclaimed hebben en op hun dns draaien of ze daar een aparte entry voor willen maken, toch?

Kan ik hun dan ook meteen het verkeer over poort 110, naar mij door laten sturen?
Want via mail.domein.eu, kom ik wel bij mij uit, maar als e-mailadres wil ik natuurlijk wel test@domein.eu hebben en niet test@mail.domein.eu.

Is me gedachtengang zo goed, want dan ga ik ze zometeen mailen :)

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-04 07:56

SeatRider

Hips don't lie

BlackBurn schreef op zondag 16 april 2006 @ 09:44:
Dan zou ik dus lief aan het bedrijf moeten vragen, die de domeinnaam voor mij geclaimed hebben en op hun dns draaien of ze daar een aparte entry voor willen maken, toch?

Kan ik hun dan ook meteen het verkeer over poort 110, naar mij door laten sturen?
Want via mail.domein.eu, kom ik wel bij mij uit, maar als e-mailadres wil ik natuurlijk wel test@domein.eu hebben en niet test@mail.domein.eu.

Is me gedachtengang zo goed, want dan ga ik ze zometeen mailen :)
Om precies te zijn, moet je dan smtp.$domein.eu naar jouw machine laten verwijzen. Dan wordt test@$domein.eu direkt bij jou aangeboden.

Als het goed is staat $domein.eu al bij hun in de DNS, want anders zou het nooit ergens uit kunnen komen. Het enige wat je dus nu wilt is de hostnaam smtp laten uitkomen op een andere machine dan www.

Suc6!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:48

Spockz

Live and Let Live

Nee hoor SeatRider. Je voor de emails zelf moet je een (liefst meerdere) mx record(s) instellen. Die bepalen welke route het mailtje neemt.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen heeft je meel geen zak met poort 110 te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Robbrs8
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 11:34
mail komt ten alle tijden op tcp port 25 binnen bij een server! port 110 wordt enkel gebruikt om mail op te halen vanaf een client! Dit doet nu dus helemaal net terzake.

De dns settings moeten als volgt:
www.domein verwijzen naar ip van die vriend
mail.domein verwijzen naar je eigen ip
(beide betreffen het A-records)

mx1.domein verwijzen naar mail.domein
(een mx 10 -record dus)

Nu is het enkel nog een mailserver bouwen en port 25 openen.
Welke isp heb je trouwens? veel isp's blokkeren port 25 zodat je geen mailserver kunt draaien (of enkel met bijv een mailrelay server)
Pagina: 1