ADSL Sharings (ICS) upload probleem

Pagina: 1
Acties:

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Sinds vorige week heb ik ADSL (Standard), de verbinding is geshared met Windows 2000 ICS. Alles werkte ok maar de laatste 2 dagen kan ik niet meer uploaden via FTP op mail versturen via SMTP. Down gaat alles goed (mail, quake, enz...).
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
De "server" heb ik al opnieuw geïnstalleerd...

• Joop
Hmmm niemand?

Verwijderd

Ja, als je kunt quaken, gaat UP in principe ook goed, want je computer verzend dan ook allerlei informatie.

Ik ben geen Windows Internet Connection sharing wizard, daar heb ik namelijk niet veel ervaring mee.

Het is gek dat je opeens die twee services niet meer kunt bereiken. Kun je ze nog wel pingen? Als dat lukt, wil het zeggen dat die servers nog wel informatie terug kunnen sturen. Misschien dat de ftp poort (21) en de SMTP poort (25) dicht zitten door een firewall of zo?

Gebeurde het van de één op andere dag, of heb je iets veranderd aan de instellingen?

Ik share mijn eigen ADSL verbinding op een pentium 100 met windows 98 met sygate 4 (werkt met NAT) zonder extra security. Dan gaat alles prima.

Verwijderd

Het probleem is W2K .. je moet UDP op 1452 zetten .. is bekend probleem .. heeft mij ook een week gekost voordat ik hier achter was .. thanx Rob! .. dan zijn de problemen opgelost .. ik neem aan dat je het probleem op de cliënts hebt en niet op de server?

• Joop
Een beetje laat, ik weet het. Sorry.
Maar dit was idd de oplossing voor mijn probleem! Erg bedankt! :) :)

• Joop
Eh... Nu snap ik het helemaal niet meer, het werkt op de Client PC nu in Outlook Express maar niet in Outlook 2000. Kun je iets beter uitleggen waar ik die UDP port zou moeten toevoegen. Hij vraagt om een aantal poorten. Incoming & Outgoing...

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
idd ik heb precies hetzelfde probleem!
Pagina: 1