Ik ben bezig met het proberen te flashen van een ASUS X700-X kaart van. Dit is een ATi X700-LE kaart die standaard toch een aardig stukje trager loopt als de standaard X700. Ik heb de clockrates getest met Rivatuner en hij draait prima op >X700 snelheden. Daarom wil ik er graag een aangepast X700 BIOS inflashen.
Dit heb ik geprobeerd met zowel Atiflash als Flashrom, met een opgeslagen en vervolgens aangepaste versie van die BIOS die er standaard inzit/-zat. Daarna nog met 'n gedownloade Sapphire BIOS met aangepaste kloksnelheden. Mààr alles wat ik probeer werkt niet. Ik flash met het commando:
Deze geeft de foutmelding:
Bij Flashrom 't volgende commando:
Ook hier dezelfde foutmelding:
Bij beide flashprogramma's geeft ie aan als ik de eigenschappen van de kaart list dat ie niet gelockt is, maar als ik 't bij flashrom opvraag met 't commando -i staat er bij lock: "yes".
Ik weet 't niet meer... iemand ook zoiets meegemaakt en de oplossing gevonden? Alvast dank.
Dit heb ik geprobeerd met zowel Atiflash als Flashrom, met een opgeslagen en vervolgens aangepaste versie van die BIOS die er standaard inzit/-zat. Daarna nog met 'n gedownloade Sapphire BIOS met aangepaste kloksnelheden. Mààr alles wat ik probeer werkt niet. Ik flash met het commando:
code:
(ook geprobeerd met -f ertussen en - st, om het biostype aan te geven)1
| atiflash -p 0 bios.rom |
Deze geeft de foutmelding:
code:
1
| Error 0FL01: press '1' to continue |
Bij Flashrom 't volgende commando:
code:
(en alweer; ook geprobeerd met -f wat dus ook niet werkt...).1
| flashrom -p 0 bios.rom |
Ook hier dezelfde foutmelding:
code:
1
| Error 0FL01: press '1' to continue |
Bij beide flashprogramma's geeft ie aan als ik de eigenschappen van de kaart list dat ie niet gelockt is, maar als ik 't bij flashrom opvraag met 't commando -i staat er bij lock: "yes".
Ik weet 't niet meer... iemand ook zoiets meegemaakt en de oplossing gevonden? Alvast dank.
I see dead pixels...