Toon posts:

Niet werkende DFI Lanparty RDX200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn huisgenoot een nieuwe computer samengesteld. Hij wilde per se ATI (en dus crossfire) en dus heb ik voor het de DFI Lanparty RDX200 besteld. Omdat hij nog een tijdje moet wachten op zijn videokaart maar toch een aantal dingen wilde installeren heeft hij mijn videokaart (XFX 6600 GT) geleend om het systeem te testen. Nadat alles was aangesloten hebben we de computer aangezet. Daarna begonnen alle fans te draaien maar kwam er verder geen beeld. Ook ging de hard disk niet draaien en ging de dvd-tray niet open. Ik heb toen een aantal dingen geprobeert:

1- alle overbodige dinger eruit gehaald
2- alles losgehaald en opnieuw aangesloten
3- dvd-writer getest op mijn eigen computer (er gingen wel lichtjes branden ook al zat de IDE kabel er niet in.

Toen zag ik opeens dat ik de extra 12 volt stekker van de voeding niet had aangesloten. Het was echter vreemd dat de stekker 4 pinnetjes had terwijl er op het moederbord 6 zaten. Maar ik gebruik zelf een ATX 1 voeding voor mijn ATX 2 moederbord en dat werkt prima, dus ik maakte me niet zoveel zorgen over die extra pinnetjes. Maar toen ik de computer aan zette gebeurt er niets. De fans gingen deze keer ook niet meer draaien. Toen heb ik mijn ene hand tegen de kast gezet en de andere hand tegen de verwarming en er liep zowaar een stroom door mij heen (geen lekker gevoel kan ik je zeggen). Ik vraag mij af wat dit kan betekenen. Was de voeding stuk? Is het moederbord stuk? Hoe kan ik testen wat er stuk is? Valt dit binnen de garantie. Graag jullie hulp hierbij, ik zal aanvullende info geven als jullie dat nodig hebben. Hier iig de specs:

Antec Sonata II kast (Antec smartpower 450watt voeding)
DFI Lanparty RDX200 series
AMD 64 X2 3800+ (Arctic Freeser 64 PRO)
2x OCZ 2gb 400 Platinum 2k CL2.0
XFX 6600GT
Hitachi deskstar 7k250 160gb (2x, maar maar 1 aangesloten uiteindelijk)
Nec ND 4550

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:50
Als je het systeem nou eens geaard aansluit :?

Verwijderd

de voeding kan je eigen pc eens proberen te testen zo kan je zien of dat hij werkt.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:16:

Toen zag ik opeens dat ik de extra 12 volt stekker van de voeding niet had aangesloten. Het was echter vreemd dat de stekker 4 pinnetjes had terwijl er op het moederbord 6 zaten. Maar ik gebruik zelf een ATX 1 voeding voor mijn ATX 2 moederbord en dat werkt prima, dus ik maakte me niet zoveel zorgen over die extra pinnetjes.
in het vervolg zou ik toch ATX 2 voeding nemen dan want als de pinnentjes er zijn hebben ze hoogstwaarschijnlijk wel een nut.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja en je bakkie aarden.
Maak je PSU of mobo verbinding met de kast toevallig?

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 23:16:
[...]
odig hebben. Hier iig de specs:

Antec Sonata II kast (Antec smartpower 450watt voeding)
DFI Lanparty RDX200 series
AMD 64 X2 3800+ (Arctic Freeser 64 PRO)
2x OCZ 2gb 400 Platinum 2k CL2.0
XFX 6600GT
Hitachi deskstar 7k250 160gb (2x, maar maar 1 aangesloten uiteindelijk)
Nec ND 4550
IEH! ENG! Je hebt hetzelfde probleem en bijna dezelfde specs als mij, het grootste verschil is dat je een 6600GT heb en ik niet ;).

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet mijn computer hoor, maar die van mijn huisgenoot. Er komt nog een X1900XT in (misschien zelfs twee). Helaas helaas kan ik deze setup niet betalen, maarja aan een computer die niet opstart heb je natuurlijk ook niet zoveel... 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 22:01 ]

Pagina: 1